آموزش جنسی بر اساس اسلام یا سند 2030؟

تغییر جهان ما: دستور کار 2030 برای توسعه پایدار یک سند سازمان ملل است که در سپتامبر 2015 با 16 هدف اصلی و 169 هدف فرعی به تصویب رسید.

بدیهی است که کل متن سند اشکالی ندارد و به معنای لغوی معاهدات بین المللی قابل قبول است و برخی از اهداف این سند مورد تاکید اسلام است مانند فقرزدایی و غیره، اما باید به مواردی توجه کرد. مانند روح این اسناد و معناشناسی. به عنوان مثال، این سند بر ریشه کنی فقر با تاکید بر ارتقای برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان تاکید دارد که نیازمند تحلیل از دیدگاه اسلام است. سوال اصلی این است که چگونه یک سازمان متصل می تواند برای کشورها برنامه بنویسد و انتظار داشته باشد در کشورهایی با فرهنگ های مختلف پذیرفته شود! در کشور مسلمان ایران می توان به بحث قاعده نفی سبیل اشاره کرد. بر اساس این قاعده، ما مجاز به ایجاد برتری کفار بر مسلمانان نیستیم. محتوای این سند شامل عناصری مانند بازرسی و گزارش دهی و سایر عناصری است که بر برتری سازمان های بین المللی تاکید دارد. در بیان این سند به موضوعاتی مانند جهانی شدن شهروند پرداخته شده است که باید برای آن تلاش کنیم، واضح است که برای رسیدن به شهروندی جهانی، آموزش نیز باید جهانی باشد. جهانی شدن به دنبال افزایش فقر جوامع بشری، ایجاد آپارتاید اجتماعی و ترویج نژادپرستی، مبارزات قومی و نژادی و نقض حقوق فردی است. به عبارت دیگر، جهانی شدن یک پروژه سیاسی است که توسط دولت‌های هژمونیک ایجاد و رهبری می‌شود و نوعی استعمار فرهنگی را به همراه دارد. بنابراین جهانی شدن فرآیندی اجتناب‌ناپذیر است که شکلی از پیشرفت بشری را در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی متحول کرده است و پروژه‌ای است که به طور خاص با هدف تأمین منافع و ارزش‌های کشورهای پیشرو جهان بر سایر کشورها و ملت‌ها انجام می‌شود. آموزش جهانی با اهداف سیاسی، تلاش برای تغییر تفکر دانش آموزان و دستیابی به اهداف تعیین شده در مقاله توسعه پایدار مرتبط است. بیشتر آموزش های همگانی، در واقع، دگرگونی غیرقابل انکار در ذهن دانش آموز است که شامل انتقال ایدئولوژی های خاص است. آموزش جهانی در مورد هدایت مردم در سراسر جهان به سمت اهداف سیاسی و آنچه نویسندگان و طراحان این آموزش ها می خواهند است و ممکن است به نفع همه مردم در سراسر جهان نباشد.

  تورم امتیازی خانوارها در کشور به 52.5 درصد رسید.

با اندک تأمل در بندها و پیشنهادات سند توسعه پایدار یا معاهدات و کنوانسیون های بین المللی مغایرت آنها با مبانی دینی به دست می آید، زیرا اسلام دینی جامع و مسئولیت پذیر در تمامی عرصه های زندگی بشر است، در بحث مسائل جنسی نیز می توان گفت. آموزه هایی دارد و این محور بر اساس تربیت شکل گرفته است و در اسلام بیشتر از تربیت جنسی بحث شده است. آموزش یعنی رشد و آموزش یعنی انتقال علم و فناوری به یادگیرنده. باید گفت که تعلیم و تربیت در دل خود تربیت است و تربیت مقدمه آموزش است.

در تربیت جنسی اسلامی باید زمینه ها و عوامل مرتبط با مشکلات جنسی را به گونه ای گرد آورد که استعدادهای فرد را به مسیر کمال سوق دهد. بنابراین می توان گفت که در اسلام هدف از تربیت جنسی، دستیابی به آگاهی، آداب و عاداتی است که در پی مقابله با مشکلات جنسی است که این زمان نیاز به لوازمی دارد. آموزش جنسی می تواند معانی مختلفی داشته باشد. اول این که به هر دو جنس بیاموزیم که مانند همجنس خود عمل کنند و هنجارهای آن جنس، دوم تعمیق بنیان خانواده به عنوان رکن اساسی جامعه و سوم تضمین بقای نسلی پاک و پاکدامن. و دانش لازم را ارائه دهد. نظریه‌های اسلامی تربیت جنسی از نظر سنی هر چهار معنا را دنبال می‌کنند، اما سند 2030 در راستای موضوع ایدز و تنظیم خانواده، در کنار بحث تربیت جنسی، تنها به دنبال معنای چهارم است که از دوران کودکی است. با توجه به معنای دوم، تعریف خانواده با توجه به اصطلاحات و اصطلاحات به کار رفته در این سند سه معنا دارد. خانواده یک مرد و یک زن و یک فرزند، خانواده دیگری متشکل از دو زن و فرزند و خانواده دیگر، دو مرد و فرزند، که با تعریف خانواده در مبانی اسلامی منافات دارد.

  دلیل افزایش خودکشی در میان ارتش آمریکا؟

با تربیت دینی، آرام آرام حالت صیانت نفس در کودک شکل می گیرد و با تربیت دقیق و جدی والدین، توانایی حفظ انگیزه های جنسی ایجاد و کشف می شود. در بیشتر جوامع، کودکان از سن 6 سالگی به مدرسه می روند و بیشتر روز خود را در مدرسه می گذرانند و در این مدت بلوغ آنها شروع و پایان می یابد. مدرسه و عوامل اجتماعی و محیطی و معلم و سایر کارکنان بعد از والدین افراد تأثیرگذار در روند تربیت جنسی کودک هستند و معلم جایگاه ویژه ای دارد و با روش های صحیح به آنها آموزش و ارزش های دینی می دهد. تحصیلات.

با اندکی تأمل در فعالیت های استکبار جهانی می توان دریافت که مشکلات جنسی و انحراف از آنها از جمله مواردی است که در برنامه های آنها به آن تکیه می شود، مانند سند 2030 یونسکو در زمینه آموزش جنسی به دلیل شیوع ایدز در جهان. و دلایل دیگر عملکرد این سند پیشنهاد می شود. با توجه به شرایط کنونی و انتشار گسترده اطلاعات و ارتباطات و هجمه های دشمنان به اسلام، لازم است تربیت جنسی از دیدگاه اسلام تبیین و بر اساس فرهنگ بومی مشخص و ارائه شود، به عنوان محتوا بیان و نحوه این تربیت در اسلام مبنایی برجسته دارد. در همه این موارد کرامت انسانی، حیا و بایسته های اخلاقی رعایت می شود و در این میان بیان و نشر اخلاق ائمه در این عرصه ها وسیله ای بسیار قوی و مؤثر برای بیان این مسائل است. در آموزه های مبتنی بر دین، توجه به زیست شناسی انسان و واقعیت های طبیعی خلقت انسان، از تربیت در مسیر کمال و سعادت استفاده می شود. این آموزه ها در صدد بیان حقایق الهی آفرینش هستند و با حفظ حریم با هیچ جنبه هیجانی و تحریکی همراه نیستند و این امری است که خواسته یا ناخواسته در دیگر ادعاها و تحلیل های علمی جهان مورد استفاده قرار می گیرد. شامل سند و تمرینات 2030 جنسیت مشترک در دنیا وجود ندارد.

  ارزش کل کشاورزی ایران برابر با 6 منطقه بالاشهر تهران است

در نهایت به نظر می رسد برای مقابله با هجمه های موجود در تربیت جنسی اسلامی، بازنگری و بازتولید برنامه های آموزشی و محتوا و روش های آموزشی به منظور درونی سازی و تعمیق و ترویج فرهنگ حیا و عفاف و جذب سازنده و سازنده ضروری است. مشارکت موثر خانواده ها در حفظ، تعمیق و اشاعه این فرهنگ و تحکیم بنیان های خانواده و کمک به افزایش سطح توانایی ها و مهارت های خانواده برای ایفای نقش تربیتی متناسب با نیاز جامعه اسلامی و انجام آموزش های موثر. دوره های ارائه خدمات مشاوره ای به خانواده های آسیب پذیر و آسیب پذیر جهت همسویی با اهداف و روش های تربیتی اسلامی خانواده و مدرسه.

دیدگاهتان را بنویسید