ارتباط ریزش مو با غذای محبوب!

اگر ریزش مو دارید و این وضعیت به دلایل غیرقابل اجتنابی مانند ژنتیک نیست، ممکن است بخواهید ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

ریزش مو بخشی طبیعی از روند پیری است، اما برای برخی می تواند بسیار آزاردهنده باشد. در مورد چیزهایی که تغییر آنها دشوار یا غیرممکن است، از جمله ژنتیک، استرس و مصرف برخی از داروهای اولیه، مقابله با ریزش مو ممکن است دشوار باشد.

خوشبختانه مصرف برخی غذاها و مکمل ها و همچنین ورزش می تواند به محافظت از موهای شما در برابر ریزش کمک کند. علاوه بر این، هنگام مواجهه با ریزش مو باید از مصرف برخی غذاها خودداری کرد. به گفته کورتنی دی آنجلو، متخصص تغذیه و نویسنده وب سایت GoWellness، یکی از غذاهای کلیدی که می تواند باعث ریزش مو شود و در صورت تجربه این وضعیت باید از آن اجتناب کرد، ممکن است برای بسیاری از ما تعجب آور باشد.

ماهی تن، اره ماهی، کوسه و ماهی خال مخالی از بدترین مواد غذایی برای ریزش مو هستند.

ابتدا باید توجه داشت که ماهی سرشار از مواد مغذی مختلف است و فواید سلامتی مختلفی دارد. به عنوان مثال، ماهی های چرب مانند سالمون با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، بهبود عملکرد شناختی و حتی کمک به کاهش علائم افسردگی مرتبط است.

در شرایطی که ماهی ها می توانند برای سلامت انسان معجزه کنند، آگاهی از خطرات بالقوه مصرف بیش از حد گونه های خاص ماهی، با توجه به سطوح بالای جیوه در آنها، مهم است.

  3 اقدام مالیاتی دولت سیزدهم

به گفته دی آنجلو، سطوح بالای جیوه با ریزش مو مرتبط است و ماهی هایی که قبلا ذکر شد نسبت به سایر غذاهای دریایی دارای سطوح بالاتر جیوه هستند. بنابراین اگر در حال ریزش مو هستید، اجتناب از ماهی هایی مانند ماهی تن، اره ماهی، کوسه و شاه ماهی بهترین گزینه است.

اگر ریزش مو دارید و این وضعیت به دلایل غیرقابل اجتنابی مانند ژنتیک نیست، ممکن است بخواهید ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. می توانید با مولتی ویتامین ها شروع کنید و تحقیقات نشان می دهد که مکمل های ویتامین D نیز می توانند به بهبود ریزش مو کمک کنند.

قبل از استفاده از مکمل های غذایی جدید حتما با پزشک خود مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید