استقبال وزارت امنیت از رشد هایپرمارکت ها نقش مثبت «شهر لوازم خانگی» در توزیع

7883 خبر اولیه

به گزارش تحریریه، لوازم خانگی از آن دسته کالاهایی است که همواره مورد حمایت تمامی سازمان های حمایتی بوده و تمامی فعالان کارآمد و مفید در اکوسیستم خود اعم از تولید، توزیع، فروش و مصرف همواره از معمای حل نشدنی قیمت گلایه داشته اند. دولت با ابزار «ممنوعیت واردات» از تولید و با ابزار «قیمت گذاری» از مصرف حمایت می کند. قاچاق مخرب با 20 درصد سهم بازار نیز با ابزار «زور» بازار را کنترل می کند. اما باز هم صدای اعتراض مصرف کنندگان بلند است و با اینکه این توپ در زمین توزیع می افتد، خود سیستم توزیع یکی از معترضان است.

در این شرایط برخی نقطه تاریک این فرآیند را نفوذ واسطه ها می دانند و معتقدند تمرکز نورافکن های نظارتی بر این نقطه تاریک معمای قیمت را حل می کند. اما واقعیت این است که نقطه تاریک نیست. نقطه ضعف این فرآیند ساختار سنتی، پاشنه آشیل آن، مقاومت در برابر پارادایم حاکم بر جهان در عصر دیجیتال است و گواه این گفته عملکرد مثبت ارائه دهندگان خدمات جدید در زنجیره توزیع است.

روزنامه دولت می نویسد: امروزه که جهان تحت تأثیر «تحول دیجیتال» به سمت مدرن شدن پیش رفته است، این گروه با الهام از تجربه موفق جهانی در تغییر ساختار سنتی به ساختار مدرن، ورود هایپرمارکت های تخصصی را وارد توزیع کردند. سیستم دستور کار صرف نظر از برخی نقاط ضعف که در دوران گذار تمامی کسب و کارها از بستر سنتی نمایان می شود و گاه حتی منجر به نارضایتی برخی از مشتریان می شود، نتیجه مثبت نهایی که عملکرد کلی این هایپرمارکت ها از نظر تنوع محصول، قیمت مناسب و قیمت مناسب ثبت می شود. او می گوید که اگر سیستم توزیع مقصر گرانی کالا باشد، راهی جز اصلاح ساختار سنتی و اتخاذ ساختار جدید برای آن سیستم وجود ندارد.

  کتاب اقتصاد صندوق های بازنشستگی منتشر شد

در همین راستا با محمدمهدی برادران، معاون کل صنعت وزارت حراست که این روزها به طور جدی در تلاش برای تنظیم بازار لوازم خانگی است گفت وگویی انجام داده ایم. برادران در خصوص شعار مربوط به قیمت از شهر لوازم خانگی اظهار کرد: این روش تحویل دارای مزایای زیادی است که یکی از آنها مربوط به قیمت است. نکته مثبت دیگر تنوع محصولات است و وزارت امنیت عملکرد آنها را به دقت زیر نظر دارد و به دلیل نقش مثبت این مجموعه ها از توسعه آنها استقبال می کند. وی یادآور شد: در فرآیند فروش دو رویکرد وجود دارد. “فروش بیشتر با سود کمتر” و “فروش کمتر اما سود بیشتر” که البته رویکردی است که در اینجا و در سراسر جهان امتحان شده است، همان فروش بیشتر با سود کمتر.

علی افشار قاسملو، مدیر روابط عمومی «شهر لوازم خانگی» در گفت و گوی کوتاهی به تشریح معرفی این هایپرمارکت پرداخت و گفت: این مجموعه با هدف حذف واسطه ها، شفاف سازی در فروش و تسهیل شرایط پرداخت در بهمن ماه 1400 راه اندازی شد. علاوه بر ارائه محصولات با کیفیت، هدف آن افزایش سهم بازار نیز می باشد.

وی گفت: بر خلاف بازار سنتی، هایپرمارکت ها بر اساس فروش کم سود، حجم بالا فعالیت می کنند و حجم بالای خرید و فروش، بهره وری بالای نیروی انسانی و حذف برخی هزینه های جاری از مزایایی است که باعث می شود. هزینه های بالای تبلیغات دشوار است.

پایان

دیدگاهتان را بنویسید