اسنپ ​​و تپسی بدون ناظر

این روزها همچنان دو اعتراض بزرگ به تاکسی های آنلاین وجود دارد، یکی اعتراض رانندگان به پورسانت های بالای تاکسی های اینترنتی و دیگری اعتراض کاربران تاکسی های اینترنتی به بحث ایمنی خود به عنوان مسافر مانند مورد اخیر. کیس با امنیت و به سرعت در شبکه های اجتماعی پخش شد و در مورد سرقت لپ تاپ برای مسافران توسط یک راننده بحث شد.

امنیت، نگرانی مسافران

مسافران از یک سو نسبت به عدم نظارت بر رانندگان شاغل بر روی سکو معترض هستند و نظارت یکی از خواسته های آنهاست چرا که هر از چند گاهی اخباری مبنی بر امنیت مسافران در تاکسی های آنلاین منتشر می شود که باعث نگرانی مردم می شود. رسانه ها این سوال مطرح می شود که آیا شرکت های تاکسی اینترنتی بر رانندگان نظارت می کنند و مراحل گزینش چگونه است؟ زیرا طبق مشاهدات میدانی در هر خوابگاه و بارزانی، شرکت های تاکسی اینترنتی با تعیین پاداش و غیره، کاربران رانندگان را برای پلتفرم خود جذب می کنند، به طوری که تنها یکی از تاکسی های اینترنتی (اسنپ) 3 میلیون راننده را جذب کرده است که از این تعداد، 1 راننده وجود دارد. آیا 5 میلیون راننده فعال و 11 میلیون کاربر مسافری فقط اسنپ باید به درخواست کاربر جابجا شوند، بنابراین باید نظارت بیشتری بر رانندگان و حساسیت بیشتری در انتخاب راننده از همان ابتدا وجود داشته باشد. پلت فرم، چرا؟ ایمنی سفر یکی از دغدغه های اصلی مسافران است.

اعتراض به مبلغ کمیسیون دریافتی

از سوی دیگر اعتراض رانندگان تاکسی اینترنتی به کمیسیون بالای پرداختی تاکسی های اینترنتی ادامه دارد و حتی مشاهده شده است که برخی از رانندگان تاکسی اینترنتی برای عدم پرداخت کمیسیون از مسافران خود می خواهند که سفر خود را لغو کنند.

ادعا می‌شود کاربرانی که از بستر شرکت‌های تاکسی اینترنتی استفاده می‌کنند باید ۱۵ تا ۲۰ درصد کارمزد بپردازند (۱۵ درصد در استان‌هایی مانند تهران، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، خوزستان و فارس و ۲۰ درصد در استان‌های دیگر. استان ها) به گفته رانندگان فعال در این پلتفرم، این تعداد زیاد است و برخلاف شرکت های تاکسی اینترنتی در سراسر جهان، هیچ گونه خدمات اضافی به رانندگان خود ارائه نمی دهند. درست است که تاکسی های اینترنتی مانند اسنپ و تپسی زیرساخت پلتفرم هستند و ارتباط بین مسافران و رانندگان را فراهم می کنند و برای نگهداری و توسعه این زیرساخت به دریافت کمیسیون وابسته هستند، اما مانند سایر بسترهای مشابه در دنیا باید رانندگان خود را ارائه دهند. آنها خدماتی مانند بیمه، لاستیک، قطعات یدکی، تعمیرات و سایر مشوق ها را ارائه می دهند.

  صفحه مورد نظر شما یافت نشد.

به نظر می‌رسد شرکت‌های تاکسی اینترنتی تنها به دنبال جذب رانندگان برای دریافت پورسانت خود هستند، بنابراین شاهد ثبت‌نام آنلاین تاکسی از رانندگان برای جذب راننده در هر خوابگاه و شهر بزرگی هستیم، همانطور که طبق آمار یکی از شرکت‌های تاکسی اینترنتی (اسنپ) در اجرای آن در سال 1400، 3 میلیون و 761 هزار و 925 راننده در این بستر ثبت نام کرده اند که از این میزان حدود 50 درصد آنها فعال و 70 درصد رانندگان از طریق بازاریابی (سطح خیابان) استخدام شده اند. و 30 درصد آن به صورت دیجیتالی و حتی 88 درصد ثبت نام راننده نسبت به سال 99 افزایش یافته است. تعداد سفرهای این تاکسی اینترنتی در 5 سال گذشته از 750 میلیون به 3 میلیارد رسیده است که برای سال 1400 فقط 820 میلیون سفر است. تعداد سفرها نشان می دهد که پورسانت دریافتی 15 و 20 درصد بالا است زیرا تاکسی اینترنتی تپسی که تنها یک میلیون و 800 هزار کاربر فعال در 13 استان کشور دارد، طبق آمار 1400 آگهی خود در فرابورس در اسفندماه 15 درصد از پورسانت را به خود اختصاص داده است که این درصد در بهار 360 میلیارد ریال است. 1401. نسبت به مدت مشابه سال قبل درآمد آنها دو برابر شده است. بنابراین به نظر می رسد که آنها نه تنها نیاز به ارائه خدمات خوب به رانندگان پردرآمد خود دارند، بلکه با توجه به افزایش تعداد کاربران مسافر، امنیت مسافران مسافر خود را نیز تضمین می کنند.

دریافت اختیاری خدمات

فرید شهابی، مدیر بازرگانی اسنپ در گفت و گو با «ایران» با بیان اینکه تفاوت پورسانت ها بر اساس نرخ معمول (نرخی که آژانس ها به عنوان پورسانت دریافت می کنند) در هر شهر کمیسیون است، گفت: «کمیسیون دریافتی رانندگان» در برخی موارد استان‌های تهران، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، خوزستان و فارس، اسنپ 15 درصد و سایر استان‌ها 20 درصد بدون تغییر نسبت به اول اردیبهشت 98 است.

وی در پاسخ به این سوال که کاربران رانندگان معتقدند کمیسیون بیش از مبلغ اعلام شده دریافت می شود و حتی به همین دلیل از مسافران می خواهند برای دریافت کمیسیون بیشتر از سفر خود انصراف دهند، گفت: برخی به اشتباه میزان عوارض شهرداری در کلان شهرها را از درآمد کسر می کنند. از مصرف کنندگان رانندگان و محاسبه کنید که این اصلا درست نیست. طبق دستورالعمل نظارت بر تاکسی های اینترنتی مصوب وزارت کشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت، همانطور که بارها اعلام شده است، 2 درصد از کل تاکسی های اینترنتی به طور کامل به شهرداری صوفیه پرداخت می شود.

  Omicron کامل نیست دلمیکرون اومد؟

مدیر فروش اسنپ افزود: مبلغ عوارض به هیچ وجه از درآمد رانندگان اسنپ کسر نمی شود. در واقع روند محاسباتی به این صورت است که اسنپ ابتدا قیمت سفر را بدون 2 درصد عوارض شهرداری تعیین می کند و میزان کمیسیون اسنپ نیز بر اساس این مبلغ محاسبه می شود. سپس 2 درصد هزینه شهرداری به کل قیمت سفر اضافه می شود که مبلغی است که به مسافر اعلام می شود، بنابراین کسر مبلغ دیگری به عنوان کارمزد صحیح نیست. این مبلغ فقط در مناطق شهری جمع آوری و به شهرداری پرداخت می شود.

شهابی افزود: این که برخی از کاربران راننده برای عدم پرداخت کمیسیون از کاربران مسافری می خواهند سفر خود را لغو کنند، خلاف قوانین اسنپ است و در صورت اطلاع با آنها پیگیری خواهد شد. ما همیشه از کاربران مسافر خود می خواهیم که در طول سفر سفر را لغو نکنند و فراموش نکنند که در پایان نظرسنجی سفر به تیم پشتیبانی اطلاع دهند یا آن را ذکر کنند زیرا در صورت انصراف از سفر و ثبت نام نکردن در سامانه این هزینه اینترنت، امکان دارد f. هیچ ردیابی این سفر توسط اسنپ وجود ندارد و حتی ممکن است مشکلات امنیتی برای مسافر ایجاد کند.

شهابی در پاسخ به این سوال که پورسانت دریافتی رانندگان حتی از تعداد تاکسی های اینترنتی دنیا هم بیشتر است، به صورت پورسانتی دریافت می شود و با مبلغ دریافتی در کشور ما بین 10 تا 15 درصد تفاوت دارد.

به گفته وی، کمیسیون دریافتی، تامین مالی سرمایه و هزینه های عملیاتی شرکت از جمله تامین تجهیزات و زیرساخت های لازم، توسعه و بهبود برنامه، پشتیبانی از مشتریان، منابع انسانی و … را تامین می کند. همچنین اسنپ با توجه به مسئولیت اجتماعی خود همواره سعی در حمایت از اقشار مختلف جامعه داشته است که در این راستا از بدو تاسیس اسنپ خانواده های شهدا، بیماران خاص، افراد دارای معلولیت و جانبازان از پرداخت پورسانت در اسنپ معاف شده اند. . در سال 1400 بیش از 15000 کاربر رانندگان اسنپ از کمیسیون معاف شدند و کل هزینه معافیت از کمیسیون 35 میلیارد تن بود.

به گفته شهابی، این شرکت به صورت دوره ای بیماران هموفیلی و 4 نفر را از اقشار مختلف از جمله زنان سرپرست خانوار از پرداخت پورسانت معاف می کرد. امسال اسنپ به مناسبت روز جهانی شورای وزیران (9 ژوئن) کاربران این بیماری را از پرداخت کمیسیون به مدت 6 ماه معاف کرد.

  سیب بگیرید، موز و نارنگی بیاورید!

مدیر فروش اسنپ عدم ارائه خدمات به رانندگان در قبال دریافت پورسانت را تکذیب کرد و گفت: ما از طریق باشگاه رانندگی خود خدمات مختلفی را به کاربران رانندگان ارائه می دهیم. به همین دلیل است که باشگاه نه تنها تجهیزات خودرو مانند سرویس خودرو، روغن، لاستیک، CNG، لوازم یدکی، کارواش، باتری، سرویس و معاینه فنی را برای همراهی کاربران راننده ارائه می دهد، بلکه خدمات پزشکی (پزشک، دندانپزشک، آزمایشگاه و … کلینیک های پزشکی) و رفاه (پوشاک، لوازم خانگی، تلفن همراه و لوازم جانبی)، مسئولیت اطلاع رسانی، آموزش، طرح های تشویقی و غیره را بر عهده دارد.

وی افزود: در سال 1400 خدمات متعددی از جمله اسنپ کارفیکس، خدمات خودرو دوگانه سوز، لاستیک با تخفیف و دولتی، خدمات رفاهی و پزشکی، فروش اقساطی موتور سیکلت و سیم کارت رایگان ایرانسل با یک سال کلوپ رانندگان اضافه شد. اینترنت نصف قیمت سال گذشته بیش از 550 کاربر راننده از تخفیف بیش از 150 میلیارد تنی خدمات باشگاه رانندگان اسنپ استفاده کردند. به عبارت دیگر کاربران اسنپ رانندگان با استفاده از خدمات باشگاه رانندگان اسنپ توانستند در سال 1400 معادل 150 میلیارد تومان هزینه های خود را کاهش دهند.

گفتنی است روزنامه ایران منتظر دریافت نظرات بخش نظارت اسنپ و نظرات مدیران تپسی در خصوص ایمنی مسافران و کمیسیون از رانندگانی بود که تا زمان انتشار این گزارش به دست ما نرسیدند.

نگاه

درآمد کلان؛ کمی خدمات ارائه دهید

بر اساس آمار منتشر شده توسط یکی از شرکت های تاکسیرانی اینترنتی در اجرای سال 1400، تعداد 3 میلیون و 761 هزار و 925 راننده در این بستر ثبت نام کرده اند که از این تعداد حدود 50 درصد آنها فعال و 70 درصد رانندگان از طریق بازاریابی استخدام شده اند. سطح خیابان) و 30 درصد آن به صورت دیجیتالی انجام می شود و حتی 88 درصد ثبت نام رانندگان نسبت به سال 99 افزایش یافته است. تعداد سفرهای این تاکسی اینترنتی در 5 سال گذشته از 750 میلیون به 3 میلیارد رسیده است که برای سال 1400 فقط 820 میلیون سفر است. تعداد سفرها نشان می دهد که پورسانت دریافتی 15 و 20 درصد بالا است زیرا تاکسی اینترنتی تپسی که تنها یک میلیون و 800 هزار کاربر فعال در 13 استان کشور دارد، طبق آمار 1400 آگهی خود در فرابورس در اسفندماه 15 درصد از پورسانت را به خود اختصاص داده است که این درصد در بهار 360 میلیارد ریال است. 1401. نسبت به مدت مشابه سال قبل درآمد آنها دو برابر شده است.

منبع: روزنامه ایران

دیدگاهتان را بنویسید