اظهارات باورنکردنی مدیرعامل سایپا درباره ایمنی شاهین

12859 خبر اولیه

به گزارش سرمقاله، محمدعلی تیموری در جمع خبرنگاران خودرویی و در پاسخ به سوالات و ابهامات موجود در زمینه تولید و کیفیت محصولات گروه خودروسازی سایپا، گفت: برای ارتقای کیفیت محصولات در سه ماه اخیر 240 پروژه تعریف شده است. اجرای آنها به 1200 میلیارد تن نقدینگی نیاز دارد.

وی افزود: طی پنج سال گذشته شورای پول به صورت سالیانه تجهیزات را در اختیار خودروسازان قرار داده است اما امسال با وجود 8 مصوبه ریاست جمهوری مبنی بر تولید خودروهای جدید، از رده خارج شدن خودروهای قدیمی و افزایش 50 درصدی تولید، تسهیلات دریافت نشد. اختصاص داده شدند.

تیموری با اشاره به گلایه های مردمی از ایمنی و کیفیت برخی خودروها گفت: 70 درصد ایمنی و کیفیت خودرو مربوط به مرحله طراحی و 62 درصد مربوط به کیفیت قطعات است، بنابراین امسال با تعریف و اجرای پروژه های مختلف، مشکلات کیفی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه سه مشکل محصول شاهین که شامل صدای غیرعادی موتور، شیشه جلو و صندلی ها می شود، به طور کامل برطرف شده است، افزود: رضایت مشتریان از محصول اقتصادی شاهین به زودی افزایش می یابد. البته در زمینه رشد کیفی، برنامه منسجمی برای خودروی کم مصرف سریع تعریف شده است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: خودرو شاهین چهار ستاره ایمنی اروپا را با موفقیت پشت سر گذاشت، بنابراین این خودرو دارای چندین ویژگی است که امیدواریم با ادامه اجرای برنامه های کیفی رضایت 100 درصدی را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: زمان پرداخت به زنجیره تامین قطعات از 180 روز به 120 روز افزایش یافته و باید به 90 روز کاهش یابد. “اگر زمان پرداخت به زنجیره تامین و در عین حال بهبود کیفیت تسریع شود، تولید افزایش خواهد یافت.

  |فتگو | تعارض منافع در اصلاح آیین نامه داخلی مجلس / چرا برخی از پرونده های مجلس بر اساس اصل 85 تصویب نمی شود؟

تیموری با اشاره به سیاست اشتباه خرید سهام در گذشته، گفت: یکی از مصوبات هشت گانه رئیس جمهور فروش سهام و صرف آن برای توسعه محصول است، بنابراین سهام را به جمعی از مردم آن و با حضور مردم می فروشیم. ناظران «در این راستا از ابتدای سال جاری قرارداد ارزیابی سایپا با 500 وکیل دادگستری منعقد شده است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خصوص لغو تحریم‌ها و بازگشت شرکت‌های فرانسوی به ایران گفت: خودروسازان فرانسوی اگر می‌خواهند دوباره وارد بازار ایران شوند، ابتدا باید غیبت خود را طی چند سال آینده بپردازند. خود را وابسته به رفع تحریم ها نکرده ایم و به همین دلیل تولید اقتصادی شاهین و خودروهای تندرو در دستور کار قرار گرفته است.

وی به کاهش چشمگیر پارکینگ های سایپا اشاره کرد و گفت: با تلاش کارگران و مهندسان گروه سایپا تعداد خودروهای موجود در کف پارکینگ از 87 هزار دستگاه در دی ماه سال گذشته به 29 هزار دستگاه کاهش یافته است و این امر ادامه خواهد داشت. ” خواهد شد.

تیموری با اشاره به اینکه حجم تولید معیار مهمی برای سنجش فعالیت خودرو نیست، بلکه باید به تعداد خودروهای تحویل شده به مشتریان توجه شود، خاطرنشان کرد: عبور مستقیم و تجاری سازی محصول مهم ترین شاخص اقتصادی برای یک شرکت است؛ بنابراین باید به این موضوع توجه کرد. در گذشته ترانزیت مستقیم محصولات 20 درصد بوده و از زمان ورود تیم مدیریتی جدید این رقم به 90 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه چرا تیبا امسال از سبد محصولات سایپا حذف شد، خاطرنشان کرد: تا سال گذشته که تیبا تولید شد، زیان هر دستگاه بالغ بر 74 میلیون تن بود، اما در صورت ادامه این روند در سال جاری، این رقم به 90 میلیون تن رسیده است. برای تولید اقتصادی، تصمیم گرفته شد چیبا حذف شود.

  یارانه جدید به مردم پرداخت شد

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خصوص همکاری با وزارت دفاع تاکید کرد: امسال همکاری سایپا با وزارت دفاع در حوزه قطعات الکترونیکی و دانش بنیان 10 برابر می شود چرا که این وزارتخانه دارای بهترین تجهیزات و نیروی متخصص است. .

پایان /

دیدگاهتان را بنویسید