ایران خودرو در حال توسعه موتور ملی با مشارکت شرکت های دانش بنیان داخلی است

13442 خبر اولیه

به گزارش سرمقاله، مهدی رجبعلی با اشاره به برگزاری همایش ظرفیت همکاری شرکت ها و موسسات دانش بنیان و ایران خودرو، همکاری با شرکت های دانش بنیان را زمینه ساز توسعه صنعت خودروسازی کشور دانست و گفت: : توانستند در طراحی موتورهای کم مصرف گام های موثری بردارند.

وی افزود: در این راه، ایپکو علاوه بر رفع مشکلات کنونی صنعت، نیروی انسانی متناسب با نیاز این صنعت را شناسایی و آموزش می دهد، به طوری که بیش از نیمی از کارشناسان فنی، طراحان خبره و مدیران ارشد را تشکیل می دهند. استخدام و در مسیر مشخص شده در قالب پروژه های کارآموزی یا پایان نامه مشترک بین دانشگاه و صنعت استخدام می شود.

رجبعلی عامل اصلی درآمدزایی شرکت ها را بر اساس فراوانی منابع طبیعی، نیروی کار بالا، سرمایه مالی بالا یا دانش موثر دانست و گفت: توسعه و طراحی موتور ملی در گروه صنعتی ایران خودرو نشان داده است که در این طرح بیشتر بر کسب تمرکز داشت و به کارگیری «دانش مؤثر برای توسعه و تولید» در مقایسه با سرمایه گذاری اقتصادی تولید وجود داشت.

وی افزود: در دوران تحریم، این شرکت توانست بدون نیاز یا وابستگی به شرکای بین‌المللی سابق، محصولات خود را به نیاز مشتریان و توان اقتصادی بازار خود مجهز به نیروی محرکه ارتقا دهد که کاملا بی امان، حتی قبل از تحریم های رسمی برای خاتمه همکاری.

رجبعلی طراحی موتور سه سیلندر را یکی از دستاوردهای دوران تحریم IPCO دانست و گفت: برای انتخاب موتور، روش های ساخت، انتخاب سوخت غالب، قیمت موتور، سطح وابستگی محصول تلاش شده است. اشتغال و استفاده در اکثر محصولات.«داخلی، بر اساس تحقیقات پایه و جامع ادامه مسیر توسعه محصول و دانش مرتبط.

  جزئیات محدودیت های ترافیکی در روزهای تعطیل

مدیرعامل شرکت IPCO گفت: تولید بیش از یک میلیون موتور با نشان ملی تا کنون و رسیدن به تولید روزانه حدود 800 دستگاه، برتری کیفیت موتور نسبت به موتورهای مشترک داخلی و بین المللی نشان از تاخیر در شناخت کافی از این امر دارد. محصول مبتنی بر دانش

وی از صرفه جویی بیش از 2.1 میلیارد لیتر بنزین از مجموعه موتور ملی تاکنون در کشور خبر داد و گفت: این اقدام توانسته ظرفیت صادرات و ارزآوری بیش از یک میلیارد دلاری را برای کشور کمتر فراهم کند. بیش از 100 میلیون دلار برای توسعه و تجهیز زیرساخت های تولید، 1 میلیارد دلار صرفه جویی در سوخت به تنهایی، فرصت هایی برای تبادل اقتصادی ایجاد می کند.

مدیرعامل شرکت IPCO افزود: کسب دانش فنی توسعه موتور برگرفته از دانش موتورمحور ملی، منجر به توسعه خانواده موتورهای سه سیلندر کم مصرف گروه صنعتی ایران خودرو شده است. در سطح ملی و مهمتر از آن، محصول نهایی خود را متناسب با اقتصاد توسعه دهد.

بر اساس گواهی دبیرخانه کارگروه ارزیابی شرکت ها و موسسات دانش بنیان، اولین شرکت دانش بنیان در زمینه پیشرانه در کشور، شرکت تحقیقات، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (IPCO) است. که به عنوان اولین زیرمجموعه خودروسازی یک صنعت است.

این شرکت در سال 1376 با هدف دستیابی به استقلال در توسعه نیروهای محرکه با استفاده از حمل و نقل (سبک و سنگین) و استفاده از ایستگاه ها و از ابتدای فعالیت خود در ارتباط نزدیک با دانشگاه تأسیس شد.

پایان /

دیدگاهتان را بنویسید