بازار خودرو چه زمانی فاطمی امین و محمد محبر از مردم ایران عذرخواهی می کنند؟

16148 خبر اولیه

به گزارش تحریریه، با توجه به اشتباه بودن سیاست های تیم اقتصادی دولت در بازار خودرو، باید از خود بپرسیم که چه زمانی سیدرضا فاطمی امین وزیر حراست و محمد محبر معاون اول رئیس جمهور این کار را انجام می دهند. از مردم ایران عذرخواهی کنید و مهمتر از عذرخواهی، سیاست های اجرا شده چه زمانی بازنگری می شود؟ و اصرار بر راه نادرست ندارند.

عدم درک تیم اقتصادی دولت از فضای کلی اقتصاد کلان باعث شده است که به جای قانونی کردن نظام بانکی و تجزیه بانک های شکست خورده که باعث هزینه های کلان می شود، روی موضوعات حاشیه ای و نامربوط مانند ایجاد سامانه هایی برای محدود کردن افزایش قیمت ها تمرکز کنند. اقتصاد کشور معطوف به رالی مستمر و شدید قیمت بود که ظاهراً به شکست منجر شد و دولت سیزدهم را در معرض بحران سرمایه اجتماعی قرار داد.

از زمان روی کار آمدن سیدابراهیم رئیسی، قیمت خودرو به طور متوسط ​​45 درصد افزایش یافته است، رقمی شگفت انگیز، زیرا نه دلار نیما تا این حد افزایش یافته و نه سهم عوامل تولید متاثر از تورم داخلی در قیمت نهایی. اندازه خودرو است در حالی که شاهد افزایش شدید قیمت ها بودیم، سید رضا فاطمی امین سال گذشته اعلام کرد که می خواهد با کاهش 15 درصدی قیمت خودرو، قیمت خودرو را کاهش دهد که رصد میدانی بازار نشان می دهد که چگونه چنین افزایشی وجود دارد. فانتزی ها به پایان رسیده است و کلا صحبت از کاهش 15 درصدی قیمت ها با تورم 45 درصدی نشان می دهد که وزیر محترم اقتصاد کلان را نمی فهمند.

  عضویت و ایجاد 3429 دفترچه کار داوطلبان مالیات دهندگان

محمد محبر، فرمانده اقتصادی دولت که به جای سیدابراهیم رئیسی اراده خود را بر تیم اقتصادی دولت اعمال می کند، زمان زیادی را به قیمت گذاری اختصاص می دهد و مانند مردی رفتار می کند که از 5 دهه قیمت گذاری درس عبرت نگرفته است. در ایران. علیرغم اینکه وی در حد تعیین قیمت ماهانه بر قیمت گذاری مواد غذایی تمرکز کرده و بر اصلاح روندهای کلان تمرکز خود را از دست داده است، اما در امر مهم رفاه خانواده، کارنامه دولت سیزدهم را می توان رکورد بسیار تیره ای دانست. غیر قابل دفاع

محبر و فاطمی امین با محوریت:

  1. قیمت گذاری اجباری کالاهای داخلی ادامه دارد
  2. جلوگیری از واردات خودروهای خارجی
  3. تداوم مدیریت دولتی خودروسازان و ممانعت از اجرای قانون تجارت
  4. فقدان مجوز گسترده برای شرکت های خصوصی محلی برای تولید انبوه و رقابت در بخش مونتاژ خودرو

آنها باعث سقوط آزاد دولت سیزدهم در بازار خودرو در سال اول شدند که بدون شک با فشار آیت الله رئیسی تبعات سنگینی را برای سرمایه اجتماعی دولت به همراه داشت. دولتی که مردم انتظار داشتند در مدت کوتاهی مشکل را حل کند و زیان دولت یازدهم و دوازدهم به اقتصاد ایران و معیشت مردم را جبران کند.

اصرار بر تز نادرست و خاطره انگیز دوران حسن روحانی که خودرو را کالایی بی اهمیت می دانست؛ دلایل عدم توجه به سهم و کیفیت صنعت خودرو در تولید ناخالص داخلی و همچنین کاهش قیمت خودرو در بازار که در نتیجه این خطای استراتژیک; بخش مهمی از ثروت خانوارهای ایرانی از دست رفت و افزایش چشمگیری در انتظارات تورمی ایجاد کرد که طبیعتاً سایر بخش‌های بازار را تحت تأثیر قرار داد.

  57 درصد به حداقل دستمزد اضافه شد.

یکی از دقیق ترین سیاست های دولت دهم که باعث شد شوک تحریمی سال 1392 ظرف یک سال خنثی شود، عدم توقف واردات خودرو به بهانه تحریم و غیرضروری بود. شاید دولت سیزدهم با توجه به این تجربه تاریخی تصمیم به آزادسازی واردات خودرو بدون محدودیت حجم موتور 2500 سی سی و سقف قیمتی 20 هزار دلاری بگیرد که بدون شک نتایج درخشانی را به دنبال خواهد داشت.

پایان/

دیدگاهتان را بنویسید