بی کفایتی وزیر صمت یک معضل ساده صنعتی را به مشکل امنیتی تبدیل کرد

14010 خبر اولیه

به نوشته سرمقاله، بی کفایتی رضا فاطمی امین وزیر، موضوع ساده تولید خودرو را به موضوعی امنیتی تبدیل کرده است که باید در شورای عالی امنیت ملی مطرح شود.

محورهای پنج گانه که با حضور امیر دریادار شمخانی عالی ترین مقام امنیتی کشور برگزار شد، موضوعات مربوط به خط تولید، بازاریابی و فروش و همچنین امور داخلی شرکت و صرف وقت ارزشمند نهادهای امنیتی کشور در اوج تحرکات منطقه‌ای و بین‌المللی نشان می‌دهد که بی‌کفایتی مدیریتی وزیر امنیت باعث شده است که وقت ارزشمند نرم‌افزار امنیتی کشور صرف مسائل بی‌ربط و ساده شود که وزارت امنیت در قالب سیاست‌گذاری و سیاست‌گذاری به راحتی می‌تواند به آن رسیدگی کند. در نهایت به شرکت های تولیدی برای رقابت با سایر رقبا اشاره دارد

کیانوش پورمجیب قائم مقام ایران خودرو از تشکیل جلسه در عالی ترین نهاد امنیتی کشور برای بررسی موضوعات مرتبط با صنعت خودرو خبر داد و گفت:

  • جلسه بررسی قیمت گذاری دستوری خودروها با حضور مدیران ایران خودرو و سایپا و نمایندگان انجمن قطعه سازان و انجمن صنایع همگن در شورای عالی امنیت ملی برگزار شد.

توضیح: قیمت گذاری اجباری امری نادرست و یکی از معضلات اقتصاد ایران از سال 1350 (دولت هویدا) تا کنون است و نیازی به تصمیم گیری آن در شورای عالی امنیت ملی نیست. رقابتی‌تر کردن بازار و کنار گذاشتن قیمت‌های دستوری، عرضه در بورس که شخص فاطمی امین از آن جلوگیری کرد و اعمال سیاست‌های شرم‌آوری مانند سامانه یکپارچه فروش خودرو و اتخاذ سیاستی غیر از سیاست صحیح بازارمحور، موجب شده است. به رویه دولت ها در اقتصاد ایران تبدیل شد و اکنون موضوع به شام ​​ارجاع شده است. آنها انتظار دارند دریادار شمخانی و دیگر مقامات امنیت ملی چه راهکار اقتصادی ارائه دهند که اقتصاددانان ارائه نکرده اند؟

  • در این زمینه دو پیشنهاد اجرایی برای انتخاب شما ارائه کرده ایم. نشست دیگری با دریادار شمخانی برای ارتقای کیفیت و هزینه در بخش های مختلف برگزار می شود.
  موضع روسیه و چین در مورد از سرگیری برجام در دور جدید مذاکرات

توضیح: ارائه پیشنهادهای کیفی و قیمتی اجرایی به شورای عالی امنیت ملی معنایی جز پرهیز مدیران صنعتی کشور از حضور در جلسات تخصصی و حضور در نهادهای امنیتی برای پیشبرد برنامه های خود ندارد که قابل انکار نیست. در زمینه های تخصصی

  • تولید موتور توربوشارژ و ECU نیز یکی از نتایج جدول تولید داخل برای تعمیق صنعت خودرو است. برخی از اهداف جدول تعمیق صنعت خودرو محقق شده است، اما در حال حاضر آماری در این زمینه ندارم.

توضیح: محل این بحث در پایان; در میدان رقابت است که بفهمیم آیا این نوآوری ها می توانند با رقابت برابری کنند یا خیر.

  • تولید 750000 دستگاه خودروی سواری و تجاری در سال جاری 25000 دستگاه خودرو تجاری و 725000 دستگاه سواری خواهد بود که 100000 دستگاه به صورت CKD و SKD و 625000 دستگاه سواری تولید داخل خواهد بود. با توقف تولید پژو 405 از دو سال پیش، سمند نیز امسال تولید خود را متوقف می کند و همزمان تولید تارا، دنا پلاس، پژو 207، پژو 206، رانا، پژو پارس و هایما را در دستور کار داریم.

توضیح: این یک برنامه کاملا داخلی است و جای آن در مجمع سالانه با حضور سهامداران مطرح می شود نه در شورای عالی امنیت ملی کشور.

  1. اطمینان از کیفیت موتور و گیربکس تارا به حدی رسیده است که به اطلاع مشتریان رسانده ایم که موتورهای تارا تا 6 ماه پس از تحویل به دلیل نقص موتور و گیربکس برای خدمات پس از فروش ارجاع داده نمی شوند و در صورت بروز این امر بسته جبرانی برای مشتری در نظر گرفته خواهد شد
  تورم در ژاپن نیز به رکورد رسید

توضیح: این موضوع مربوط به شورای عالی امنیت ملی نیست. اما چرا مدیران ایران خودرو فکر می کنند که اگر موتور و گیربکس تارا بعد از 6 ماه از کار نیفتد، حرکت فوق العاده ای انجام شده است؟

محورهای پنج گانه که با حضور امیر دریادار شمخانی عالی ترین مقام امنیتی کشور برگزار شد، موضوعات مربوط به خط تولید، بازاریابی و فروش و همچنین امور داخلی شرکت و صرف وقت ارزشمند نهادهای امنیتی کشور در اوج تحرکات منطقه‌ای و بین‌المللی نشان می‌دهد که بی‌کفایتی مدیریتی وزیر امنیت باعث شده است که وقت ارزشمند نرم‌افزار امنیتی کشور صرف مسائل بی‌ربط و ساده شود که وزارت امنیت در قالب سیاست‌گذاری و سیاست‌گذاری به راحتی می‌تواند به آن رسیدگی کند. در نهایت به شرکت های تولیدی برای رقابت با سایر رقبا اشاره دارد

نتیجه این نشست قطعا تغییری در وضعیت اسفناک کنونی نخواهد داشت زیرا با تکرار سیاست; چه در شورای عالی امنیت ملی تصمیم گیری شود و چه در نهاد ریاست جمهوری. نتیجه ثابتی دارد که دهه ها از مردم اطاعت نکرده و به تفکر آنها در مورد کارآمدی نظام لطمه زده است.

ادامه حضور فاطمی امین در دولت هر روز هزینه های جدیدی ایجاد می کند و خودروسازی ایران را به قهقرا می کشاند. وزیری که نمی داند اضافه کردن زیان انباشته خودروسازان نمی تواند تولید را افزایش دهد، بحران را به یک ابر بحران تبدیل می کند.

پایان/

دیدگاهتان را بنویسید