تحلیل سئو، شروع هر پروژه در ابتدای کار

توصیه می کنیم ابتدا مقاله مبانی سئو در سال 2022 را مطالعه کنید.

منظور از تحلیل سئو چیست؟

تجزیه و تحلیل سئو به معنای تجزیه و تحلیل دقیق بخش های مختلف یک وب سایت است. بخش هایی مانند: کدها، قالب ها و افزونه ها (در سایت های وردپرس)، سرعت، کلمات کلیدی، محتوا، برچسب ها و غیره. علاوه بر این، رتبه صفحه و عباراتی که هر صفحه با آن سئو شده است نیز در این فرآیند تجزیه و تحلیل می شود.

اما تحلیل سئو محدود به بررسی وضعیت داخلی سایت نیست. بلکه این تحلیل سئوی خارجی را نیز تحلیل می کند. این بخش به کیفیت و کمیت بک لینک ها و همچنین نحوه مقایسه سایت با رقبا می پردازد.

چرا باید پروژه های سئو را با تجزیه و تحلیل شروع کنیم؟

مسیر سئو پر از اقدامات و تصمیمات مختلف است. به عبارت دیگر، ما انتخاب ها و گزینه های مختلفی برای سئو سایت ها داریم. به عنوان مثال، کار را از کجا شروع کنیم، کدام مراحل را اولویت بندی کنیم، بودجه را در کدام بخش ها هزینه کنیم و غیره. یک متخصص سئو می تواند بهترین تصمیم را برای همه این دوراهی ها (یا حتی چندین مسیر) بگیرد. اما به یک شرط! و آن داشتن درک روشن و دقیق از وضعیت سایت است.

اگر از وضعیت سئوی سایت خود ندانیم، چه موانعی راه را برای رتبه های برتر بسته است، نقاط قوت و ضعف سایت ما کجاست و غیره، نمی توانیم استراتژی سئو ایجاد کنیم. این ابهامات همان مواردی است که در مرحله تحلیل سئو سایت به طور کامل مشخص می شود.

“تنها با تجزیه و تحلیل وضعیت فعلی سئو سایت می توانیم به بهترین استراتژی ها برسیم!”

مراحل تجزیه و تحلیل سئو سایت چیست؟

images 1658902742 خبر اولیه

خوشبختانه تحلیل سئو یکی از آن خدماتی است که به راحتی می توانید آن را برون سپاری کنید. به عبارت دیگر، تحلیلگر سئوی شما نیازی به عضویت دائمی تیم شما ندارد. بلکه می تواند یک متخصص سئو باشد که شما به تازگی با او کار کرده اید و با استفاده از ابزارهای مختلف بر عملکرد سایت شما نظارت می کند.

اما سوال مهمی که در این مرحله مطرح می شود این است که تحلیل سئو سایت دقیقا شامل چه مواردی می شود؟ در زیر ۷ مورد از مهم ترین مراحل تحلیل سئو را با هم خواهیم دید. شایان ذکر است تمامی خدماتی که در ادامه مشاهده می کنیم توسط شرکت “ریراکو” با بیشترین دقت ارائه می شود.

  آخرین اخبار از تغییر نظام سهمیه بندی بنزین

1- تحلیل رقبا

رتبه های برتر گوگل هرگز خالی نیستند! یعنی حتی اگر گوگل سایت های خیلی مفیدی را در یک منطقه پیدا نکند، باز هم بالاترین رتبه را به سایت هایی می دهد که حداقل از گزینه های دیگر بهتر هستند. این قانون نشان می دهد که بازار سئو چقدر رقابتی است.

بر این اساس، در دنیای سئو، ما نمی‌توانیم بدون توجه به وضعیت رقبا، استراتژی‌های خود را طراحی کنیم. برای مثال، اگر در زمینه‌ای مانند پوشاک یا فناوری کار می‌کنید که عرصه رقابت در آن داغ است، باید از تکنیک‌های خاص‌تری استفاده کنید تا یک قدم از رقبای خود جلوتر بمانید. در عوض، اگر در زمینه های تخصصی تری فعال هستید که رقبای کمتری دارند، می توانید گام های کلیشه ای تر و کم خطرتر بردارید.

به همین دلیل است که تیم تحلیلی ریراکو رقبای شما را می شناسد و با استفاده از ابزارهای تخصصی موجود، جزئیات استراتژی های آنها را مطالعه می کند. به این ترتیب آنها داده های بیشتری برای رقابت قوی تر با آنها به دست می آورند.

2- کلمات کلیدی را بررسی کنید

یکی از دلایلی که سایت ها ترافیکی ندارند (یا حتی ترافیک بالایی دارند اما نرخ تبدیل پایینی دارند) هدف گذاری اشتباه است. ابزار اصلی هدف گذاری سایت چیست؟ بله، کلمات کلیدی. کلمات کلیدی تعیین می کنند که سایت شما چه زمانی و برای چه کاربرانی نمایش داده شود.

ممکن است چند مشکل در انتخاب کلمه کلیدی داشته باشیم. از جمله: عدم محبوبیت عبارات انتخابی، انتخاب اصطلاحاتی که دارای رقابت قوی هستند، انتخاب اصطلاحاتی که “دیدگاه” را به این سایت جذب نمی کنند و… به همین دلیل در این مرحله از تحلیل سئو، کلمات کلیدی عبارتند از بررسی شده است، بنابراین اگر فضایی برای رشد دارند، می توان به آنها رسیدگی کرد.

3- تجزیه و تحلیل سرعت

یکی از مهم ترین مواردی که در ابتدای پروژه سئو باید بررسی شود «سرعت سایت» است. زیرا در صورت پایین بودن سرعت باید سریعا راهکارهای آن را در استراتژی های سئو قرار دهیم. شاید بپرسید چرا سرعت اینقدر مهم است؟

  شاخص دسترسی خانوار برای خرید و اجاره واحد مسکونی بر اساس نسبت قیمت به درآمد

سرعت پایین به طور مستقیم رتبه سایت را در وهله اول پایین می آورد. زیرا موتورهای جستجو با پارامترهای مختلف سرعت سایت را ارزیابی می کنند و در صورت مشاهده کندی صفحات به آنها اجازه ورود به رتبه های برتر را نمی دهند. از طرف دیگر، کاربران به سرعت صفحات کند را ترک می کنند. بنابراین اگر سایت شما نرخ پرش بالایی دارد، می تواند به دلیل سرعت پایین صفحه باشد.

به همین دلیل است که تحلیلگران سئو ابتدا سرعت را بررسی می کنند. سپس اگر دیدند اوضاع خوب نیست، موانع موجود را شناسایی می کنند. آنها همچنین گزینه های موجود برای بهبود سرعت سایت را به شما معرفی می کنند.

4- بررسی محتوای سایت

در نظر بگیرید که چرا کاربران باید وارد سایت شما شوند؟ مهمتر از آن، چرا آنها باید “دوباره” شما را ملاقات کنند؟ خب پاسخ به این سوال دو چیز می تواند باشد: 1. خدمات یا محصولات، 2. محتوای سایت. نکته مهم در اینجا این است که طبق گزارش ها بیش از 50 درصد از مخاطبان به دلیل محتوای وبلاگ به سایت مراجعه می کنند. از سوی دیگر، مخاطبانی که از محتوای شما راضی هستند، تمایل بیشتری به خرید از شما دارند.

بنابراین محتوا هم کاربران را به سایت شما دعوت می کند و هم آنها را به مشتریان وفادار تبدیل می کند. بنابراین اگر نمی توانید ترافیک زیادی از محتوای خود دریافت کنید یا نرخ پرش صفحه محتوای شما بالا است، احتمالاً باید در نحوه ایجاد آن محتوا تجدید نظر کنید. تجزیه و تحلیل محتوای سایت مرحله ای است که در آن کمیت و کیفیت محتوا برای شناسایی مشکلات موجود نظارت می شود.

5- ارزیابی مراجع

آیا بک لینک کافی برای سایت خود دارید؟ منظورت از کافی چقدره؟ آیا این ارجاعات تأثیری بر ترافیک و نرخ تبدیل شما داشته است؟ اگر نه دلیلش چیست؟ اینها سوالاتی است که در تحلیل بازخورد پاسخ داده می شود.

6- بررسی ترافیک وب سایت

اگر می‌خواهید سایت خود را برای سئو بهینه کنید، اما ترافیک زیادی دریافت نمی‌کنید، احتمالاً رتبه خوبی ندارید و هنوز در معرض دید کافی قرار نگرفته‌اید. اما جدای از این مشکل، سایت‌های زیادی هستند که نرخ نمایش بالایی دارند (یعنی برای سئو بهینه شده‌اند و به طور مکرر در نتایج جستجو ظاهر می‌شوند). اما آنها چند کلیک دارند. این بدان معنی است که کاربران آنها را دیده اند. اما از آنها خواسته نمی شود که وارد صفحه خود شوند.

  هفته آینده تیبا تاریخ ساز خواهد شد

معمولا علت اصلی کاهش ترافیک سایت یکی از این دو موضوع است. دلیل اصلی کم بودن ترافیک آن در تحلیل ترافیک سایت مشخص می شود. البته در این مرحله فقط حجم ترافیک مهم نیست. بلکه هدف ما این است که بتوانیم آن ترافیک را به سمت خرید هدایت کنیم. پس باید بررسی کنیم که نرخ تبدیل این ترافیک چقدر است؟ اگر تعداد بسیار کمی از این ترافیک ها به مشتری تبدیل می شوند، باید دلیل این امر و راه حل آن نیز مشخص شود.

7- اطمینان از واکنش گرا بودن سایت برای موبایل

در فرآیند تجزیه و تحلیل سئو، ما می توانیم به طور کامل بفهمیم که چند درصد از کاربران ما از دستگاه های تلفن همراه استفاده می کنند. حال اگر به این نتیجه رسیدیم که کاربران موبایلی سایت ما ناوبری خود را در سایت ادامه نداده اند، باید به دنبال ریشه آن باشیم. رایج‌ترین دلیل این امر در سایت‌های سراسر دنیا این است که سایت موبایلی ریسپانسیو نیست.

کارشناسان تحلیل سئو ریراکو پارامترهای مختلف پاسخگویی صفحه را بررسی کرده و نقاط ضعف آنها را شناسایی می کنند. اهمیت این مرحله در این است که بیشتر سایت ها بیش از 50 درصد از ترافیک خود را از کاربران موبایل دریافت می کنند.

آنالیز سئو سایت با ریراکو

آنالیز سئو سایت با ریراکو

خدمات آنالیز سایت به مراحل بالا محدود نمی شود! تجزیه و تحلیل برچسب ها، عنوان ها، لینک های داخلی و غیره همچنین از جمله مواردی است که توسط تیم آنالیز ریراکو به طور کامل بررسی می شود. برای سپردن آنالیز سئو به کارشناسان ریراکو کافیست به صفحه تحلیل سئوی سایت رفته و اطلاعات خود را در فرم بالای صفحه وارد کنید. متخصصان ریراکو بلافاصله پس از بررسی اطلاعات شما برای هماهنگی با شما تماس خواهند گرفت. تجزیه و تحلیل سایت های شما و کمک به رشد کسب و کار شما بزرگترین تمایز Riracost است.

دیدگاهتان را بنویسید