تداوم سیاست غلط وزارت دفاع در زمینه تحویل خودرو

16151 خبر اولیه

به نوشته سرمقاله، ادامه سیاست معیوب وزارت امنیت در عرضه خودرو در بورس کالا، تغییر اساسی در سیاست یا تغییر رهبری را بیش از گذشته ایجاب کرده است. چرا که با ادامه این سیاست، شاهد تغییر اساسی در بازار نخواهیم بود و به نوعی شاهد شکنجه بازار هستیم، زیرا مدت زمان اجرای برنامه بسیار طولانی خواهد بود و نمی تواند به طور موثری از وضعیت اقتصادی فعلی بکاهد. نارضایتی.

در این صورت دو محصول ایران خودرو یعنی پژو 206 و پژو پارس وارد بورس کالا می شوند که در مقایسه با نظام قیمت گذاری فعلی گامی رو به جلو محسوب می شود و باید از روسای وزارت حراست پرسید که چرا اقدام کردند. این راه حل های بهینه با تاخیر زیادی روشن می شوند.

مدیر نظارت بر بورس اعلام کرد پس از پذیرش واگن 207، بورس کالا به سمت پذیرش واگن های پر گردش مالی مانند 206 و پارس حرکت می کند.

انتظار می رود وزارت حراست با عرضه تمامی مدل های ایران خودرو و سایپا در بورس کالا باعث شود این شرکت ها بتوانند از تولید خودرو سود ببرند و برای هر مدلی متحمل ضرر نشوند که طبیعتا باعث کاهش می شود. در قیمت خودرو در بازار.در سمت عرضه.

وزارت امنیت در 15 ماه گذشته به جای تمرکز بر آزادسازی قیمت خودرو و آزادسازی واردات، روی طرح های غلط و بدون منطق کارشناسی مانند مقررات، کاهش قیمت قطعات و … تمرکز کرده است. اما متأسفانه در عمل شاهد تغییر اساسی در سیاست وزارت امنیت نبودیم که نتیجه آن افزایش تقریبا 50 درصدی قیمت خودرو در سال های اخیر دیده می شود.

  جزئیات غرامت 200 میلیون دلاری بحرین به بانک های ایرانی

با عرضه پژو 206 و پژو پارس البته با تیراژ معقول و نه با تیراژ چند صد یا هزار دستگاهی، قیمت این دو مدل معروف کاهش می یابد و شرایط بهتر می شود. اما اکیداً توصیه می شود وزارت امنیت و تیم اقتصادی دولت از تست مجدد تست شده ها خودداری کنند و در صورت اصرار بر عرضه آن ها در بورس کالا، بدون اتلاف وقت، تمامی مدل ها را در بورس کالا عرضه کنند. شاهد ظهور وضعیت جدیدی از بازار باشید.خودرو باشید

پایان/

دیدگاهتان را بنویسید