تعیین تکلیف جدید برای چک های ثبت نشده در سامانه صیاد

10010 خبر اولیه

به گزارش سرمقاله، بانک مرکزی در بخشنامه ای شعب بانکداری شبکه ای را موظف به صدور «اعلام عدم ثبت فیش چک در سامانه صیاد» کرده است.

در بخشنامه شماره 117533 مورخ 11.5.1401 بانک مرکزی آمده است; این پیام بدون «کد رهگیری» و به شکل و شکلی متفاوت از گواهی های عدم پرداخت چک متعارف می باشد و صرفاً عدم امکان اقدام به چک را به دلیل ثبت نشدن چک در سامانه صیاد تأیید و دلالت دارد. .

لازم به ذکر است تسویه چک های جدید که از ابتدای سال 1400 در اختیار مشتریان بانک قرار می گیرد، بر اساس استعلام از سامانه صیاد و در صورت ثبت مبلغ، تاریخ و اطلاعات ذینفع چک و ثبت نام، امکان پذیر است. مطابق با برگه چک و در صورتی که مالکیت چک در سامانه صیاد ثبت نشده باشد. این چک شامل مفاد قانون صدور چک نمی باشد و بانک ها مکلفند از پرداخت آن خودداری کنند.

در این زمینه و به منظور جلوگیری از بروز مشکلات بعدی، هموطنان عزیز دقت داشته باشند که از تحویل چک های ثبت نشده در سامانه صیاد خودداری کنند و به یاد داشته باشند که همزمان با انجام معامله و تحویل، اطلاعات چک را در سامانه صیاد ثبت کنند. روش های مختلف استعلام و تایید برای دریافت چک در این سامانه.

مشتریان بانک می توانند از طریق اینترنت بانک و همراه بانک بانک ها، اپلیکیشن های موبایل پرداخت، سامانه پیامکی 4040701701، دستگاه های خودپرداز و کیوسک های بانکی و شعب بانک های عملیاتی استعلام و تایید دریافت چک کنند.

  صفحه مورد نظر شما یافت نشد.

پایان/

دیدگاهتان را بنویسید