تولید خودرو خوب پیش نمی رود، دولت به صورت غیرقانونی در خودروهای ایران و سایپا فعالیت می کند

13834 خبر اولیه

ابراهیم عزیزی نماینده مجلس و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت و گو با تحریریه با تاکید بر اینکه مدیریت دولت در صنعت خودرو زیان دوجانبه به صنعت و ملت وارد کرده است، گفت: حضور در دولت با در دست گرفتن صنعت خودرو، نه تنها منجر به کارآمدی صنعت خودرو و رضایت عمومی از تولیدات ملی نشد، بلکه به معضلی لاینحل تبدیل شد که ملت و صنعت خودرو را با چالش های مختلفی مواجه کرد.

وی افزود: دولت علیرغم اینکه سهام زیادی در شرکت های خودرو و سایپا ایران ندارد، نمی تواند قوانین را نادیده بگیرد و با سهم اندک خود تمامی پرونده های خودرو و حق مدیریت سایر سهامداران را در اختیار بگیرد و مدیریت کند. “در مورد سرمایه گذاران صدق نمی کند.

عزیزی در خصوص چالش های ایجاد شده در صنعت خودرو توسط دولت گفت: قیمت گذاری یکی از مشکلاتی است که دولتی بودن صنعت خودرو ایجاد کرده است. استراتژی ای که نه تنها به جایی نرسید، بلکه از رقابت و قیمت گذاری خودروهای داخلی نیز جلوگیری کرد. صنعت خودروسازی جهانی توسط دولت اداره نمی شود، به همین دلیل است که آنها چیزهایی مانند قیمت گذاری ندارند. مالکیت همه جانبه دولت در بخش خصوصی جز آسیب رساندن به صنعت و اعتراض مردم به خروجی این صنایع اثری ندارد زیرا دولت حاکم نه مسئول است و نه نظارتی.

وی در این خصوص تصریح کرد: نمی توان از دولت که مدیر صنعت خودرو است انتظار داشت نظارت داشته باشد و در کار خود مسئولیت پذیر باشد. تضاد منافع دولت را از پاسخگویی به کاستی ها و مشکلات کنونی صنعت خودرو باز داشت.

  وزیر کشور در مناطق سیل زده کرمان: خسارت شهروندان سیل زده جبران می شود/هیئت وزیران 600 میلیارد تن تجهیزات را تصویب کرد.

ابراهیم عزیزی گفت: دولت مدیر، دولت مسئول، دولت مسئول، دولت بازرسان و ذیحسابان، دولت آمیزه عجیبی در صنعت خودرو ایجاد کرده است که کارشناسان از آنچه در این موضوع می بینند تعجب کرده و نگران هستند. که دولت نباید در رویکرد خود به صنعت خودرو تجدید نظر اساسی کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه واگذاری سهام دولتی در شرکت های خصوصی سازی باید کلید بخورد، گفت: مهمترین رویکرد دولت برای کاهش مشکلات صنعت خودرو، بسترسازی برای واگذاری سهام آن است. . . و خصوصی سازی 100 درصدی صنعت خودرو. خصوصی سازی مهم است زیرا منجر به رقابت می شود.

ابراهیم عزیزی در پایان این گفتگو افزود: بی شک مردم ایران را نباید برای همیشه محکوم به خرید خودروهای بی کیفیت و خطرناک داخلی کرد. از آنجایی که بحث خودکفایی، استقلال اقتصادی، خودکفایی و قله های پیشرفت در صنعت خودرو مانند توسعه صنایع دفاعی کشور را مطرح می کنیم، باید با مدیریت و تفکر گام های اساسی در جهت توسعه صنعت خودرو برداشته شود. استقلال صنعتی همه جانبه با خصوصی سازی واقعی.

پایان /

دیدگاهتان را بنویسید