تولید مشترک تویوتا و بی ام و

14797 خبر اولیه

به گزارش سرمقاله، اگرچه بحث اصلی درباره آینده خودروها، گسترش خودروهای تمام برقی است، اما شکل گیری همکاری دو غول آلمانی و ژاپنی در زمینه تولید خودروهای هیدروژنی قابل توجه است. تقریباً تمام خودروسازان بزرگ دنیا برنامه های تحقیقاتی دارند و حتی در حال طراحی خودروهایی در زمینه پیل سوختی و سوخت هیدروژنی هستند. خود BMW و خودروی V-12 مجهز به پیشرانه هیدروژنی 7 و تویوتا برند Mirai خود را به خودروهای هیدروژنی اختصاص داده اند.

BMW سال هاست که از هیدروژن به عنوان بهترین سوخت برای خودروها حمایت می کند. [هر چه باشد خورشید هم این همه انرژی را با سوزاندن هیدرژن ایجاد می کند!] اما با توجه به روندهای جهانی، خودروهای تمام برقی مانند مدل های iX، i4 و i7 نیز در دستور کار قرار دارند. تویوتا که برای اولین بار هیبریدی ها را با فروش پریوس مانند سونامی به دنیا معرفی کرد، در سال 2025 از دید منتقدان و بدبینان، روند صعودی را در تولید و عرضه خودروهای هیدروژنی آغاز خواهد کرد. سابقه همکاری تویوتا و بی ام و به تعامل آنها در تولید BMW Z4 و تویوتا سوپرا در زمینه نوآوری و تجارت مشترک برمی گردد.

بی ام و مانند دیگر خودروسازان مطرح دنیا در زمینه تولید خودروهای برقی رقابتی و تهاجمی عمل نکرده است اما پیتر نوتا، مدیر فروش بی ام و می گوید برنامه این خودروساز آلمانی تا سال 2030 حداقل 50 درصد است. خودروهای برقی تولید شده و حتی الان می تواند 2 سال زودتر به این برنامه برسد. با این حال، در هیچ یک از این دو خودروساز، هیدروژن به عنوان سوخت هدف نهایی نبوده است، اما هر دو خودروساز می‌دانند که سیاستمداران کشورشان روی این نوع سوخت سرمایه‌گذاری می‌کنند. به عنوان مثال، در آلمان، دولت میلیاردها دلار برای گسترش سوخت هیدروژنی سرمایه گذاری کرده است. بنابراین، BMW در حال آماده سازی برای تولید SUV هیدروژنی iX5 است.

  گزارش تصویری/ اسکورت رئیس جمهور به نیویورک

هیدروژن احتمالا یکی از گزینه های جدی برای حمل و نقل پایدار در آینده خواهد بود.

منبع:سایپا نیوز

پایان/

دیدگاهتان را بنویسید