خدمات پس از فروش اجباری لوازم خانگی

8791 خبر اولیه

به گزارش تحریریه، اسماعیل امینی درباره میزان کیفیت کالا و خدمات گفت: ابتدا طرح پایلوت درجه کیفی را در 11 استان کشور انجام دادیم. سازمان ملی استاندارد وارد فاز مطالعاتی این طرح شده است و بر اساس میزان رضایت مشتریان و سنجش آن، به سمت شاخص کلان اقتصادی کشور پیش رفتیم.

معاون دفتر ارزیابی کیفیت محصولات و خدمات سازمان ملی استاندارد افزود: در سازمان ملی استاندارد زنجیره ای به نام زنجیره تامین استاندارد وجود دارد که دارای 5 واحد است. دور اول کنترل مواد اولیه خط تولید، دور دوم کنترل فرآیند تولید، دور سوم بازار (اجرای طرح طاها با خرید نمونه از بازار)، دور چهارم پس از فروش خدمات، و دور پنجم بررسی کیفیت مردم از کالاها است. در پایلوت QA رینگ پنجم را رصد کردیم و در حال حاضر نیز رینگ های قبلی را رصد می کنیم.

وی ادامه داد: در سال 1401 در 31 استان این طرح را اجرا کردیم، کار پیمایشی در فرودین ماه انجام شد و اخیرا در حال تحلیل هستیم و نتایج آن منتشر می شود.

امینی تصریح کرد: طی یک فراخوان نظرسنجی از تمامی دانشگاه های کشور خواستیم با توجه به این زنجیره تامین استاندارد، الگویی را برای مطالعه هر 5 حلقه به صورت همزمان و با یکدیگر ارائه کنند. در این صورت درجه کیفی زنجیره تامین استانداردسازی را به صورت ویژه اعلام می کنیم.

خدمات پس از فروش لوازم خانگی الزامی است

وی در خصوص خدمات پس از فروش نیز اظهار داشت: خدمات پس از فروش یکی از حلقه های مفقوده استانداردسازی است که تاکنون به آن پرداخته نشده است. به همین دلیل اخیرا نیاز به خدمات پس از فروش خودرو بوده و با برنامه ریزی های انجام شده خدمات پس از فروش لوازم خانگی نیز مورد نیاز خواهد بود. پیش از این خدمات پس از فروش در این دو بخش اختیاری بود.

  شناسایی 4615 بیمار جدید عروق کرونر / 39 فوتی دیگر

معاون ارزیابی کیفیت محصولات و خدمات سازمان ملی استاندارد گفت: چک لیست ها و استانداردهای خدمات پس از فروش لوازم خانگی را در مرحله بررسی داریم و پس از مطرح شدن در جلسه بعدی شورای عالی استاندارد، این جزء در سال جاری اجباری و اعلام خواهد شد.

منبع: مهر

پایان/

دیدگاهتان را بنویسید