خرما بخوریم تا سرما نخوریم

خرمالو یکی از بهترین میوه هایی است که مصرف آن در روزهای سرد سال توصیه می شود.

به گزارش رجانیوز به نقل از مهر، خرمالو علاوه بر رفع کم خونی و کاهش چربی خون، از سرماخوردگی و آنفولانزا در فصل پاییز نیز محافظت می کند.

خرما سرشار از ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E و ویتامین B6 و همچنین فیبر غذایی، منگنز، مس، منیزیم، پتاسیم و فسفر است.

جالب است بدانید که 100 گرم خرما حاوی 60 تا 70 کیلو کالری، 75.5 گرم آب، 5.9 گرم فیبر، 23 گرم قند، 7.6 میلی گرم ویتامین C، 210 میلی گرم پتاسیم، 11 میلی گرم منیزیم و 10 گرم است. 15 میلی گرم از آهن..

خرما سرشار از کاروتن است که پیش ساز ویتامین A و همچنین لیکوپن است. این دو آنتی اکسیدان قوی رادیکال های آزاد مضر را خنثی می کنند و از شما در برابر بیماری های مختلف مانند بیماری های قلبی عروقی و برخی از انواع سرطان محافظت می کنند.

رنگ نارنجی خرمالو به دلیل این آنتی اکسیدان بتاکاروتن است، بنابراین خرمالو مانند همه میوه ها و سبزیجات نارنجی رنگ برای سلامت چشم و محافظت از شبکیه مفید است.

بتاکاروتن موجود در خرمالو باعث افزایش جریان خون به سلول های پوست می شود. به همین دلیل پوست شما هیدراته و شاداب می شود.

  برای عبادت عتبات نیاز به تزریق 2 دوز واکسن بود

دیدگاهتان را بنویسید