طبق سرمقاله، تسلا در چند ماه گذشته امکانات تولید خود را گسترش داده است تا بتواند در زمان کمتری خودروهای بیشتری تولید کند. با این حال، به نظر می رسد که همه چیز طبق برنامه پیش نمی رود، زیرا ایلان ماسک اعلام کرد که کارخانه های جدید تسلا در آلمان و ایالات متحده به دلیل کمبود باتری و اختلال در عرضه در چین، میلیاردها دلار ضرر می کنند.
در اوایل بهار سال جاری، ایلان ماسک اولین گیگاکارخانه تسلا را در اروپا افتتاح کرد. ایلان ماسک می خواست کارخانه را افتتاح کند و امیدوار بود که تسلا بتواند به پتانسیل کامل خود در این کارخانه دست یابد. با این حال، به نقل از بی بی سی، به نظر می رسد که این کارخانه و دیگر کارخانه های جدید تسلا نه تنها در حال شکست هستند، بلکه ضرر می کنند.
در این گزارش آمده است که ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت خودروسازی تسلا، از وضعیت کارخانههای جدید خود ناراضی است و میگوید که آنها نتوانستهاند به سوددهی لازم دست یابند. او دلیل این اتفاق را توضیح داد کمبود باتری و مشکلات تامین در چین بیان کرده است.
در واقع، این ماسک کارخانههای غولپیکر تسلا را در برلین، آلمان و تگزاس، ایالات متحده، «فرهای عظیم پول» مینامد. این بدان معناست که تسلا رسماً پول زیادی را در این کارخانه ها می سوزاند. موج جدیدی از قرنطینه، تامین کنندگان تسلا چین را به دلیل همه گیر شدن تاج در چین با مشکل مواجه کرده است.
ماسک گفت که آنها برای وسایل نقلیه خود سفارش داده اند، اما همان محدودیت ها در چین مانع از رسیدن محموله های شخصی به بنادر چین شد. اکنون تسلا به آرامی در حال ساخت خودروهای خود است تا زمانی که قطعات لازم برسد. البته آقای ماسک در نهایت قول داد که این مشکلات به زودی برطرف شود تا تسلا بتواند محصولات بیشتری را تولید کند.
در اوایل سال جاری، مقامات چینی تعدادی از شهرهای چین را در واکنش به اپیدمی رو به رشد ویروس کرونا مسدود کردند. به گفته ایلان ماسک، تعطیلی شانگهای برای تسلا بسیار سخت بود و تولید بیشتر آن برای چند هفته متوقف شد.
منبع: دیجیاتو
پایان /