خشم خود را از این سه راه کنترل کنید

کنترل خشم یکی از مهارت هایی است که به افراد کمک می کند بر احساسات منفی غلبه کنند.

خشم یک احساس طبیعی است و کنترل آن می تواند به شما در غلبه بر مشکلات مختلف چه در خانه و چه در محل کار کمک کند. اما اگر عصبانیت از کنترل خارج شود و منجر به پرخاشگری، انفجار یا حتی درگیری فیزیکی شود، این می تواند مشکل ساز باشد. کنترل خشم بسیار مهم است و به شما کمک می کند حرفی نزنید یا کاری نکنید که بعداً پشیمان شود.

با استفاده از این سه راه حل خشم خود را قبل از تشدید کامل کنترل کنید:

تنفس عمیق در کاهش عصبانیت موثر است

هنگامی که عصبانی هستید، تنفس شما سطحی و سریع می شود، بنابراین یکی از راه های مقابله با این وضعیت، تنفس عمیق، آرام و کنترل شده است. تنفس آهسته به شما این امکان را می دهد که خیلی سریع آرام شوید.

برای این کار می توانید کارهای زیر را انجام دهید:

روی یک صندلی بنشینید، گردن و شانه هایتان را شل کنید و اجازه دهید بدنتان شل شود. از طریق بینی نفس عمیق بکشید و شکم خود را تماشا کنید. سپس از طریق دهان بازدم کنید. سعی کنید این تمرین را 3 بار در روز به مدت 5 تا 10 دقیقه انجام دهید.

جملات اطمینان بخش را با خودتان تکرار کنید

تکرار جملات آرامش بخش در کنترل احساسات منفی و ناامیدکننده موثر است و کنترل شرایط را برای شما آسان می کند. سعی کنید به آرامی عباراتی مانند “همه چیز خوب است و همه چیز خوب است” را تکرار کنید.

  افزایش رشد کودکان و هر آنچه مربوط به آن است

تصور کنید!

ارائه یک محیط شاد یا یادآوری برخی از رویاها به شما کمک می کند تا احساس بهتری داشته باشید. هنگام مواجهه با استرس، سعی کنید یک تصویر ذهنی را تجسم کنید که شما را آرام کند تا مغزتان آرام شود.

افکار خیالی به شما احساس شادی، آرامش و امنیت می دهند. ممکن است زمانی که عصبانی هستید سفر یا کوهنوردی را به خاطر بیاورید. با تمرکز بر جزئیات ذهن شما آرام می شود و اضطراب و استرس کاهش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید