دیدار عجیب در ایران خودرو!

11387 خبر اولیه

به گزارش تحریریه، مدیرعامل ساپکو در این نشست عیب یابی کیفیت قطعات با شرکت های سازنده برق وی سوالاتی را مطرح کرد که نشان می دهد مشکل اصلی صنعت خودرو هنوز به درستی درک نشده و به جای اصلاح “ریشه های ناکارآمدی بازار خودرو” نوعی مبارزه بوروکراتیک وجود دارد.

نکاتی از صحبت های عادل پیرمحمدی:

  1. لزوم اجرا و اجرای منویات مقام معظم رهبری برای ارتقای کیفیت قطعات و قطعات خودرو که رضایت مشتریان و مصرف کنندگان را جلب می کند.
  2. لزوم استفاده از ابزارهای باکیفیت علاوه بر بهبود کیفیت محصول.
  3. کاهش هزینه های خدمات پس از فروش و بهبود تصویر ذهنی مصرف کنندگان از برند و محصولات گروه صنعتی ایران خودرو.
  4. اخذ گواهینامه های ISO و مانند آن باید در عمل منجر به ارتقای کیفیت شود و با برنامه ریزی دقیق باید از ارتقای کیفیت اطمینان حاصل کنیم.
  5. انتظار می رود کمیته ویژه عیب یابی و ارتقای کیفیت قطعات خودرو ضمن بررسی و رفع نواقص کیفیت خدمات پس از فروش، در راستای افزایش رضایت مشتریان در قالب برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت گام بردارد. قطعات.
  6. باید با نظارت مستمر و صدور سوابق کیفی برای تولیدکنندگان در قالب یک فرآیند مکانیزه، راه را برای ارتقای کیفیت هموار کنیم.
  7. فرهنگ کار و وجدان نقش اساسی در کیفیت دارد و توجه به کیفیت باید در اولویت کارآمدی زنجیره تامین ساپکو باشد.

این نشان می‌دهد که شاهد دوران جدیدی از تظاهرات بی‌ثمر هستیم که وضعیت اسفناک صنعت خودروسازی کشور را بهبود نمی‌بخشد، زیرا به مشکلات اصلی رسیدگی و حل نشده است.»جواب منفی«آنها مشغول هستند.

  1. مظلومیت رهبر معظم انقلاب با روش هایی که سیاستمداران در کشور در موضوع خودرو به کار می برند وارد مراحل جدیدی می شود و به جای اینکه روشمند و علمی عمل کنند به دنبال شعار دادن هستند.
  2. بیانیه “لزوم استفاده از ابزارهای باکیفیت علاوه بر بهبود کیفیت محصول«به همین دلیل است.
  3. این گفته با جلسه و تکرار سخنرانی به دست نمی آید.
  4. این پیشنهاد کاملاً شرکتی است و بدون حل مشکلات اساسی کار نخواهد کرد، زیرا در گذشته کارساز نبوده است.
  5. صدها کمیسیون در شرکت های دولتی و خصوصی بارها اهداف مشابهی را تکرار کرده اند که نتیجه آن را می توان در کیفیت تولیدات داخلی نیم قرن پیش دید.
  6. کوپن با کیفیت لازم است ایجاد دفتر مشترک برای صدور نمونه کارها با کیفیت برای سازندگان! و برگی دیگر به بوروکراسی مرگبار کنونی بیافزایید.
  7. فرهنگ کار و وجدان کاری بسیار مهم است، اما سیاستمداران به جای تکرار این سوالات، باید ساختار را به گونه ای سامان دهند که برای فعالان اقتصادی راهی جز ارتقای مستمر کیفیت وجود نداشته باشد.
  آزادسازی واردات خودرو نهایی شد رانت جدید چگونه توزیع می شود؟

رهبر معظم انقلاب سیاست خودرویی کشور را زیر سوال بردند اما وزارت صمت، نهادهای ذی نفوذ و شرکت های خودروسازی دولتی یعنی ایران خودرو و سایپا و شرکت های زیرمجموعه آنها مانند ساپکو سعی کردند جلسات مردمی را در شرکت خود تشکیل دهند و برای آنها فاکتور بگیرند. به عنوان آزمایشگاه.به گفته رهبر انقلاب.

خودرو متشکل از پلت فرم و طراحی قطعاتی است که باید دارای استانداردهای ایمنی، تجهیزات مدرن، بالشتک سازی بهینه و رو به بهبود و … باشد و اگر قطعات سمند خوب و مناسب باشند باز هم با سمند مواجه خواهیم شد که ایمنی کافی وجود ندارد. ، عدم وجود تکنولوژی ضد گردشگری و … را نمی توان به روز کرد و … و رفع مشکل کمبود قطعات خوب این مدل از خودروی خورشیدی دهه 1370 قرن جدید را نخواهد ساخت.

آنچه صنعت خودروسازی کشور را به سمت شکوفایی سوق می‌دهد، داشتن شرکت‌هایی است که می‌توانند از عهده هزینه‌های بالای تحقیق و توسعه برآیند و مانند سایر خودروسازان در سراسر جهان، بتوانند به مدت پنج سال قبل از تولید محصولات دهه‌های قبل، ارتقاء دهند.

مالکیت دولتی این صنعت خوب نیست و نخواهد بود و حتی کشورهایی مانند فرانسه که خودروسازان دولتی دارند (دولت فرانسه سهامدار عمده رنو و پژو است) مدیریت را برون سپاری کرده اند. بررسی فضای سیاستمداران، وزارت صمت و شرکت های خودروسازی کشور نشان می دهد که کاستی های ساختاری و اساسی بازار خودرو در کشور به بحث کیفیت قطعات خلاصه می شود.

پایان /

دیدگاهتان را بنویسید