رسانه های فارسی به قدرت صنعت خودرو ایران حمله می کنند

8854 خبر اولیه

به گزارش تحریریه، شبکه تلویزیونی بین‌المللی ایران در گزارشی به موضوع صنعت خودروی ایران پرداخت و با استفاده از داده‌های عادی اقتصادی و تجاری، صنعت قطعه‌سازی کشور را مورد حمله قرار داد و آن را به یک جریان مرموز ضد تولید نسبت داد. به سابق.

صنعت خودرو ایران طی 43 سال گذشته برخی اشتباهات استراتژیک را مرتکب شده است که در گزارش ایران اینترنشنال به آن توجهی نشده است ، اما برعکس ، تنها نقطه قوت صنعت خودروسازی ایران مورد حمله گسترده قرار گرفته است. او به استعمار زودهنگام خودروسازان فرانسوی اشاره ای نکرد، اما به تلاش اولیه برای تبدیل شدن به یک خودروساز پرهزینه برای تولید پلتفرم های ملی مانند سمند و تیبا اشاره نکرد و همچنین توضیح نداد که چه کسانی و چه خودروسازانی در اشتباه بودند. خط مشی. این چهار دهه به طول انجامید ، اما کاملاً بر حمله دو تولیدکننده قطعات ، کروز و اعظم متمرکز بود.

صنعت خودروسازی ایران باید با تمرکز بر برنامه مونتاژ و قطعه سازی و یافتن شرکای در سطح جهانی که ارزیابی های کارشناسی از آینده مطمئن خود داشته باشند و البته با شرایط کشور بتوانند همکاری کنند، اما با شعار و نه، سیاست گذاری می کرد. یک برنامه مشخص ؛ او سعی کرد خودروساز شود و زیر شعارهای زیبای تولید ملی و خودروی ملی پنهان شود که منجر به هزینه 1000 میلیارد تنی در دوره 1000 تنی برای طراحی سمند شد.

در همین حال ، برخی از قطعه سازان خصوصی مسیر درستی را انتخاب کرده اند و در دوره های طولانی سرکوب ارز موفق شده اند چراغ صنعت قطعه سازی در کشور را روشن کنند. سهم بازار قطعات در کشور را دارند. با توجه به اینکه صنعت خودرو کمی کمتر از 3 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را شامل می شود که به معنی 30 میلیارد دلار یا حدود 700 تریلیون دلار در سال است ، می توان به اهمیت این صنعت پی برد.

  خسارت مالباختگان بانک ملی چه زمانی پرداخت می شود؟

تولیدکنندگان مانند ؛ شرکت صنایع تولید کروز ، سازه گستر سایپا ، ایساکو ، ترمز پارسیان ، گروه قطعات خودرو عظام و دیگران. در دهه های اخیر ، آنها با کسب دانش و کسب مهارت های سازمانی توانسته اند توانایی های خود را افزایش دهند تا وارد رقابت شدید تولید قطعات شوند. باغ ها اما جالب اینجاست که در گزارش شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال، این قطعه سازان مورد هجمه قرار گرفته و شرکت های کروز و اعظم را مشکل صنعت خودروسازی ایران معرفی می کنند.

دلیل محکومیت ایران اینترنشنال برای این دو قطعه ساز اصلی در کشور ، وجود شرکت های تابعه است که امری عادی در تجارت و الزام هلدینگ برای تولید است. این شبکه توضیح نمی دهد که کدام یک از شرکت های بزرگ و کشتی های مسافرتی مخالف وضع قوانین تجاری و قوانین کشور هستند و چرا یک تولید کننده نباید شرکت های زیرمجموعه ای را تأمین کند تا نیازهای مدیریتی خود را کاهش دهد و اغلب منابع را برون سپاری کند. آیا بزرگترین شرکت های جهان شرکت های ماهواره ای را برای مدیریت بهینه ایجاد نمی کنند؟

گردش مالی صنعت خودرو در جهان 3.6 تریلیون دلار است که می توان این کیک بزرگ را سهم قابل توجهی در بخش تولید قطعات برای کشور دانست. در مقایسه ساده ، در آلمان ، به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای تولید کننده اتومبیل با بالاترین کیفیت ، قطعه سازان سهم قابل توجهی دارند. قدرت قطعه سازان آلمانی را می توان در بازار خودرو در حال ظهور با قطعات قابل توجه خودروهای چینی مانند دیوار بزرگ عرضه شده توسط BOSCH مشاهده کرد. آخرین آمار نشان می دهد که 18 شرکت آلمانی در بین 100 تولید کننده برتر جهان قرار دارند. مجموع گردش مالی شرکت های قطعات آلمانی در سال 2017 بالغ بر 204 میلیارد یورو است که تقریباً یک سوم گردش مالی قطعه سازان در سراسر جهان است. هجده شرکت آلمانی در بین 100 شرکت برتر جهان قرار دارند و بوش به تنهایی بیش از 47 میلیارد یورو در سال 2017 فروخت.

  صداوسیما برای پخش فوتبال دوزاری پول می خواهد

در سال های گذشته؛ قطعه ساز ایرانی به آلمان رادیاتور خودرو هم صادر می کند، اما سیاست اشتباه خودروساز شدن قبل از ایجاد ظرفیت داخلی، این کشور را مجبور کرده است که نه خودروساز، نه مونتاژکننده و نه قطعه ساز شود، با توجه به اینکه در این میان سه گزینه، گزینه قطعه ساز شبکه عربستان سعودی ایران اینترنشنال با تبدیل شدن به مقرون به صرفه ترین و بهترین گزینه ممکن و اولین قدم در این صنعت استراتژیک، حمله به صنعت قطعه سازی ایران را در دستور کار قرار داده است.

جالب اینجاست که رقابتی ترین قیمت را در بین خودروهای مونتاژ شده در شرکت کروز به عنوان سهامدار عمده بهمن موتور بدست آورد و مدلهای Dignity and Fidelity را با قیمت زیر 750 میلیون تومان روانه بازار کرد که تقریبا 40 درصد ارزانتر از رقبای داخلی این انتظار می رود این شرکت تیراژ مدل Fidelity را به تقریباً 10000 دستگاه در سال افزایش دهد. این بدان معناست که قطعه سازان داخل کشور نیز در زمینه مونتاژ عملکرد بهتری داشته اند که این مرحله بعدی برای تبدیل شدن به خودروساز است.

چرا شبکه عربستانی ایران اینترنشنال در مورد لزوم انحصارزدایی از صنعت خودروسازی، برچیده شدن مدیریت سیاسی دولتی، لزوم استفاده از دانش نظامی در صنایع غیرنظامی مانند خودرو (البته ایران اینترنشنال نیز به شدت از صنایع نظامی کشور جاسوسی می کند) ، که در سراسر جهان انجام می شود ؛ و پایان تعطیلی درهای واردات خودرو برنامه ای تدوین نکرده و تمرکز خود را بر حمله به صنعت قطعه سازی ایران متمرکز کرده است؟

  طرح جدید فروش شاهکارهای ایران خودرو تا نهم آبان

پایان /

دیدگاهتان را بنویسید