روش های جدید برای کلاهبرداری از مشتریان بانک

16578 خبر اولیه

به گزارش تحریریه، یکی از این ترفندهای قدیمی، اما با روش ها و سناریوهای مختلف کلاهبرداران برای سوء استفاده از حساب های بانکی، روش های کلاهبرداری تلفنی است که با طرح موضوعاتی مانند برنده شدن در قرعه کشی و جشنواره ها یا جعل سازمانی و دولتی و… توجه کاربران را به خود جلب می کند. سپس از اطلاعات کارت بانکی آنها سوء استفاده می شود.

اخیراً پس از تماس با کاربر، کلاهبرداران می گویند که خطایی یا وضعیتی رخ داده است که به دلیل آن ممکن است حساب کاربر مسدود یا خالی شود. قرار گرفتن در چنین وضعیت ناخوشایندی باعث می شود که مصرف کنندگان اطلاعات کارت بانکی خود را سریعتر و بدون رعایت احتیاط در اختیار کلاهبرداران قرار دهند.

در روش دیگری که این روزها به طور گسترده توسط کلاهبرداران برای جلب اعتماد مصرف کنندگان استفاده می شود، کلاهبردار از مصرف کننده می خواهد که پس از تماس اولیه با آنها تماس بگیرد تا از صحت ادعای آنها مطمئن شود. در عین حال، کلاهبردار بر اساس جزئیات سناریویی که به کاربر ارائه کرده و در نتیجه اعتماد کاربر پس از تماس و شنیدن نام این سازمان، شماره خود را به یکی از سازمان ها یا مؤسسات رسمی یا مرکز تماس آنها هدایت می کند. یا موسسه رسمی از زبان اپراتور جذب می شود

به گزارش بانک ملی ایران، گاهی کلاهبردار با ارائه اطلاعات شخصی مانند نام، نام خانوادگی، کد ملی، محل کار و … که معمولاً در دسترس همه نیست، سعی در جلب اعتماد کاربر دارد. به همین دلیل لازم است مصرف کنندگان از انواع کلاهبرداری های تلفنی آگاه باشند و در صورت ارائه اطلاعات شخصی، به راحتی و سریع فریب ندهند و به او اعتماد کنند.

  رشد انفجاری omicron در روزهای بعد

گزارش کلاهبرداری تلفنی و اینترنتی به پلیس فتا

بانک ملی ایران از مشتریان محترم تقاضا دارد با مراجعه به سایت پلیس فتا و آشنایی با روش های مختلف کلاهبرداران، در صورت مواجهه با موارد کلاهبرداری، مراتب را سریعاً به پلیس فتا (پلیس تولید و تبادل اطلاعات) اطلاع دهند. به شماره 096380 در سراسر کشور

پایان/

دیدگاهتان را بنویسید