سالم ترین نان چیست؟ | پایگاه اطلاع رسانی رجا

اگر به‌دنبال سالم‌ترین نان هستید، عوامل زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید، از جمله نوع نانی که می‌خرید، با آن چه می‌خورید و رابطه شما با آن چقدر متعادل است.

به گزارش رجانیوز به نقل از آزفرو، یکی از غذاهایی که خیلی ها دوست دارند نان است. طعم بسیار خوبی دارد، اما اغلب گزارش هایی دریافت می کنیم که از نظر تغذیه ای بسیار بد هستند. رژیم غلات کامل حول حذف کامل نان و سایر کربوهیدرات ها می چرخد.این رژیم ها اشتباه هستند زیرا نان منبع خوبی از غلات کامل است.

نان می تواند بخشی از یک رژیم غذایی متعادل باشد و کربوهیدرات ها برای سلامتی بسیار مهم هستند. طبق یک مطالعه در سال 2017، مصرف روزانه دو تا سه وعده غلات کامل در نان ممکن است ایده خوبی باشد زیرا می تواند از دیابت نوع 2، بیماری های قلبی عروقی و سرطان روده بزرگ، پانکراس و معده جلوگیری کند.

برای عملکرد به کربوهیدرات نیاز داریم. کربوهیدرات ها غذای مغز هستند. اگر متوجه شدید که وقتی هیچ کربوهیدراتی مصرف نکرده اید واقعاً احساس تنبلی می کنید، ممکن است مه مغزی داشته باشید و فقط انرژی زیادی نداشته باشید.

اگر به‌دنبال سالم‌ترین نان هستید، عوامل زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید، از جمله نوع نانی که می‌خرید، با آن چه می‌خورید و رابطه شما با آن چقدر متعادل است.

چاودار، سفید و تخمیر شده

آیا نوعی نان وجود دارد که مغذی تر از بقیه باشد؟ بستگی به این دارد که به دنبال چه چیزی هستید. نان سالم یعنی چه؟ نان گندم حاوی ویتامین ها، غلات کامل و فیبر بیشتری است و تأثیر منفی کمتری بر قند خون دارد که می تواند برای افراد مبتلا به مقاومت به انسولین مفید باشد. برای کسانی که نگران سلامت روده هستند، توصیه می شود مخمر را امتحان کنند. خمیر ترش تخمیر می شود، فرآیندی که می تواند برای میکروبیوم روده شما مفید باشد و اگر خمیر ترش به آرامی تخمیر شود، هضم گلوتن را آسان تر می کند.

  رشد 12 هزار و 730 واحدی شاخص بورس اوراق بهادار تهران

علاوه بر نوع نان، طرز تهیه آن نیز مهم است. به دنبال مواد ساده ای مانند آرد، آب، نمک و مخمر باشید، به خصوص که به راحتی می توان قند و سدیم بیشتری را در محصولات پخته وارد کرد. اگر به دنبال فیبر بیشتری هستید، غلات کامل راه حلی هستند. همچنین مهم است که با نان چه می خورید.

اگر نگران قند خون هستید، نان می تواند بخشی از یک وعده غذایی متعادل باشد به شرطی که چربی و پروتئین سالم را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

کربوهیدرات‌ها، مانند کربوهیدرات‌های موجود در نان، می‌توانند انرژی سریعی به شما بدهند که اگر به تنهایی مصرف شود از بین می‌رود، اما افزودن پروتئین و چربی به شما کمک می‌کند.

توصیه می شود چه نان سبوس دار مصرف کنید و چه نان سفید، همیشه پروتئین و چربی همراه خود داشته باشید. برای مثال، اگر صبحانه درست می کنید، سعی کنید نان تست را با تخم مرغ، آووکادو یا کره بادام زمینی ترکیب کنید. اگر برای شام یک سالاد پروتئینی بزرگ می خورید، همیشه مطمئن شوید که کربوهیدراتی مانند یک تکه نان همراه آن باشد.

در اینجا مسئله تعادل در عناصر رژیم غذایی مطرح شد. داشتن این تعادل به شما احساس خوب و پرانرژی می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید