سرنوشت برندها در چین / خداحافظ آدیداس، نایک و …

به گزارش سرمقاله، اخیراً یک اقتصاددان رسانه ثابت کرد که محصولات باکیفیت، ملی گرایی را تقویت می کند و حتی مردم کشور را متحد می کند. متأسفانه بسیاری از تولیدکنندگان داخلی کشورمان عرصه داخلی را تنها فرصت پیروزی می‌دانند، زیرا هیچ گونه توانی برای رقابت با رقبای خارجی ایجاد نکرده‌اند و واقعاً به نوآوری و ارتقای کیفیت اعتقاد ندارند. نمونه آن را می توان در وضعیت تولید و فروش خودرو در کشور مشاهده کرد که نه تنها به عاملی برای تقویت انسجام داخلی تبدیل نشده است. صنعت خودرو اکنون نمونه بارز تحقیر ملی است.

بلومبرگ در گزارشی تحلیلی مفصل از تحریم های غرب علیه چین به عنوان نمونه بارز جایگزینی انتخابی به جای الگوی مصرف و گرایش این کشور به سمت تولید داخلی نام برد. اگرچه هنوز بسیاری از برندهای معروف خارجی در چین فعال هستند و هیچ مانعی برای واردات کالاهای اصل وجود ندارد، اما موضع سیاسی این شرکت ها در قبال تحولات داخلی چین، واکنش منفی برندها و مصرف کنندگان بزرگ چینی را در پی داشته است. کشور، با صلاحدید کامل و رضایت کامل حرکت کنید، نه از طریق سیاست های دیکتاتوری و اجبار به محصولات با کیفیت داخلی.

در اقدامی ملی گرایانه اما دموکراتیک، شهروندان چینی بسیاری از شرکت ها از برندهای ورزشی نایک و آدیداس گرفته تا بسیاری از شرکت های خودروسازی و آرایشی را مجازات کردند و محصولات محلی با کیفیت بالا را جایگزین آنها کردند.

دلالان کفش های کتانی چینی سرگرمی سابق هیپستر را به یک تجارت پر فراز و نشیب تبدیل می کنند  زیبایی

بلومبرگ گزارش داد: چگونه ناسیونالیسم چینی پادشاهی نایک و آدیداس را نابود کرد؟ او نوشت: داده ها نشان می دهد که مصرف کنندگان چینی از برندهای غربی فاصله گرفته اند.

  صفحه مورد نظر شما یافت نشد.

بر اساس این گزارش، 1.4 میلیارد خریدار بالقوه چین زمانی معادن طلای بلااستفاده برای برندهای غربی محسوب می شدند. انتظار می رفت که برندهای بزرگ جهانی با افزایش درآمد و تحریک اشتهای مصرف کننده شاهد رشد فروش باشند، اما اکنون در بسیاری از زمینه ها برعکس این اتفاق افتاده است. در این گزارش واکنش ها نسبت به شرکت های پوشاک ورزشی برجسته شده است.

اما این محاسبات به سرعت تغییر کرده است زیرا چین در همه چیز از تجارت گرفته تا امنیت سایبری و حقوق بشر با ایالات متحده درگیر می شود و مصرف کنندگان چینی به طور فزاینده ای برای تقویت دستور کار سیاسی دولت خود تلاش می کنند. این موضوع برای برندهای جهانی نگران کننده است که آینده خود را در این بازار 6 تریلیون دلاری در خطر می بینند.

بررسی چهار ساله معاملات در بزرگترین پلتفرم تجارت الکترونیک چین، Tmall، متعلق به هلدینگ گروه علی بابا، سرعت و عمق این تحول ملی گرایانه را نشان می دهد. با وجود میلیون ها دلاری که این برندها برای جذب خریداران داخلی سرمایه گذاری کرده اند، مردم از برندهای غربی رویگردان هستند.

11401 خبر اولیه

تجزیه و تحلیل بلومبرگ از داده های جمع آوری شده توسط اندیشکده مستقر در هانگژو نشان می دهد که تحولات سیاسی متوالی شرکت های خارجی را در چین تسخیر کرده است، از جمله گروه مرسدس بنز و کریستین دیور و دولچه و گابانا Srl. آنها برای مدت طولانی تحت تأثیر قرار گرفته اند.

طوفان رسانه های اجتماعی مارس 2021، که با موجی از برندهای خارجی که استفاده از پنبه سین کیانگ را ممنوع کردند، نقطه عطفی را در فروش کفش های کتانی و لباس های ورزشی رقم زد. در نتیجه، برندهای داخلی چین برای اولین بار از غول های ورزشی غربی پیشی گرفتند. نایک و آدیداس که اعلام کرده‌اند از پنبه سین‌کیانگ استفاده نمی‌کنند، روندی نزولی داشته و همچنان سقوط کرده‌اند.

  تجارت خارجی کشور از 25 میلیارد دلار / تجارت 11 ماهه از 65 میلیارد دلار به 90 میلیارد دلار رسید.

ماه ها پس از این رسوایی، رقبای چینی مانند Anta Sports و Li Ning در فروش از آنها جلوتر بودند. شرکت های محلی روی ظهور ناسیونالیسم سرمایه گذاری کرده اند و محصولاتی با نمادهای چینی یا کفش های کتانی با الهام از شهر ممنوعه تولید کرده اند. در سال 2009، آنتا فیلا را خریداری کرد که در اصل یک برند ایتالیایی بود.

11402 خبر اولیه

جی میلیکن، یکی از شرکای ارشد برندسازی و مشاوره بازاریابی پیامبر، که رتبه‌بندی سالانه برندهای چین را جمع‌آوری می‌کند، می‌گوید: «مصرف‌کنندگان در واکنش به رویدادهای منفی به ناسیونالیسم واکنش بسیار فعالی نشان داده‌اند.

11403 خبر اولیه

خرید آنلاین در چین، جایی که سهم خریداران دیجیتال در تمام سنین بسیار بیشتر از ایالات متحده است، نشان دهنده احساس یک برند است. در کشوری که بیش از نیمی از خریدها از طریق تجارت الکترونیک انجام می شود، جستجوی آنلاین منبع اطلاعاتی سریع و واضحی را در مقایسه با معاملات در فروشگاه های فیزیکی برای مصرف کننده چینی فراهم می کند.

بخش کفش و پوشاک ورزشی به دلیل حضور چندین برند معتبر چینی در این فضا فعال است. لی نینگ برندی است که توسط ژیمناستیک المپیک به همین نام تأسیس شده است و اکنون خریداران جوان را هدف گرفته است. Xtep International نیز لباس بهترین دوندگان چینی است. این روند در مصرف در بخش های دیگر مانند مراقبت های زیبایی و کالاهای لوکس نیز منعکس شده است.

موفقیت چشمگیری نیز توسط شرکت های داخلی در زمینه لوازم آرایشی، لباس زیر زنانه، کیف های لوکس و محصولات لبنی به دست آمد. خریداران احتمالاً با هر کسی که مناسب به نظر می رسد تماس می گیرند، اگر فقط تعداد کمی وجود داشته باشد.

  چند قصه گوی دفاعی جهان در کشور فعالیت می کنند؟

11404 خبر اولیه

در گذشته، خریداران چینی به دلیل نگرانی در مورد کیفیت و ایمنی محصول، تا حد زیادی از مصرف برندهای محلی اجتناب می کردند، اما تغییر این کشور به سمت اخلاق ملی گرایانه و بهبود کیفیت محصول، این مخالفت ها را تضعیف کرد.

جاناتان کامینگز، رئیس آژانس مشاوره و طراحی برند جهانی Landor & Fitch در منطقه آسیا و اقیانوسیه گفت: مصرف کنندگان چینی اعتماد بیشتری به برندهای چینی پیدا کرده اند. شاید در گذشته تحریم ها ضربه ای بود، اما اکنون تأثیر ماندگارتری بر ذهن مردم گذاشته است، زیرا می دانند که جایگزینی برای تحریم ها دارند.

به گزارش بلومبرگ، برای برندهای ملی که به شدت به چین متکی هستند، روحیه ملی گرایانه مصرف کنندگان به یک مشکل تبدیل شده است. اگرچه بازار چین به قدری مهم است که نمی توان آن را نادیده گرفت، تلاش برای ماندن در کنار پکن نیز با واکنش منفی غرب و خریداران به برندهای مطرح جهان مواجه است.

پایان /

دیدگاهتان را بنویسید