سکوت وزیر مرموز دولت در درگیری خبری جنجالی

12341 خبر اولیه

به گزارش تحریریه، سکوت وزیر مرموز دولت سیزدهم سیدرضا فاطمی امین که بازار خودرو کشور را به بازاری تمام عیار تبدیل کرد، در برخورد اخبار ضد و نقیض مجلس، نگهبان، عجیب و معنادار است. شورا و مجمع تشخیص.

محمد باکر کلیباف گفت برای جلوگیری از ایجاد گره در مسیر تصویب بودجه به دلیل ورود شورا به مقتضی! بند تعداد خودروهای وارداتی را حذف کردیم.

علی نق زاد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع حذف 70 هزار خودرو از لایحه بودجه ربطی به شورای تطبیق ندارد که ظاهراً برای بررسی بودجه کشور و کل مجلس شورای اسلامی به هیات امنا اضافه شده است. تصمیمات (شاید دولتی)

حمیدرضا حاجی بابای از چهره های سیاسی خاص نیز اعلام کرد که چون مجمع مخالف واردات خودرو بود، نشستیم و آن را حذف کردیم!

میرتاج الدینی دقیق ترین اظهارات را بیان کرد و گفت: ممنوعیت واردات بر اساس قانونی که مستلزم قانون جدید باشد نبوده و دولت می تواند واردات خودرو را از این ماه معاف کند.

اما در صورت داستان های متناقض جای وزیر صمت خالی است که منطقا باید حضور پررنگی در آن داشته باشد. در حالی که پس از هشدار قاطع رهبر معظم انقلاب نسبت به وضعیت بازار خودرو و صدور حکم 8 نفر از اعضای رئیس جمهور در خصوص اصلاح بازار خودرو که یک بند آن مربوط به آزادسازی واردات خودرو است، فاطمی امین به درستی گفت: واردات خودرو با تایید رانندگان ممنوع است و در اردیبهشت 1401 این مصوبه دیگر تکرار نمی شود و واردات آزاد می شود. پس چرا وزیر صمت در سردرگمی کنونی این جمله را که واردات از اردیبهشت آزاد می شود را به وضوح تکرار نکرد؟

  کف دلار چیست؟

گفته می شود وزیر صمت و زیرمجموعه هایش در صنعت خودرو به نهادهای ذی نفوذ اعلام کردند که برای طراحی و عرضه خودروهای جدید بهتر است واردات به دی ماه 1401 موکول شود.

تحریریه بازار بر این باور است که ما کاری به منطقی و امکان پذیر بودن طراحی خودروی جدید در 8 ماه نداریم، اما هیچ تناقضی بین این دو موضوع که بر دو بخش کاملا متفاوت از بازار متمرکز است، وجود ندارد. اما وعده جدید فاطمی امین هیچ تفاوتی با وعده شش ماهه او مبنی بر اصلاح بازار تا پایان اسفند 93 و لغو قرعه کشی ندارد. تکرار یک سیاست هرگز به نتایج متفاوتی منجر نمی شود.

پایان /

دیدگاهتان را بنویسید