به گزارش تحریریه، ورود وزارت صمت در حوزه فروش خودرو نشان از رعایت حداقل های دولت و وزارتخانه از سوی وزیر محترم می باشد; او آگاه نیست و بر مشکلات موجود در شرکت تمرکز می کند.
تداوم قیمت گذاری غیرمنطقی و در نتیجه تداوم سیاست شرم آور قرعه کشی در فروش محصولات ایران خودرو و سایپا تداوم حضور دولت در مدیریت دو خودروساز بزرگ ادعای شگفت انگیز تورم 40 درصدی جهانی افزایش قیمت کالاها و افزایش 57 درصدی دستمزدها، سنگ اندازی بر واردات قطعات مونتاژ داخلی در مقیاس بزرگ، ایجاد موانع بر سر راه واردات معدن و افزایش فرسودگی صنعت معدن ایران و… تلاش می کند محصولات خود را به شرکت های خودروسازی خصوصی بفروشد. که در کنار قرعه کشی دومین نوآوری تاریخی مدیران صنعتی ایران خواهد بود.
لغو طرح پیش فروش بهمن موتور به دستور وزارت صمت، در حالی که این یک پیش فروش عادی از سوی شرکتی است که محصولات خود را با سود زیاد به فروش می رساند. زیر قیمت بازار و در عمل در آشفته بازار خودرو ایران موجود است. ارزان فروخته می شود که باعث می شود دفتر تحریریه در مورد وضعیت جویا شود.
ارزیابی های اولیه از جدول تحریریه بازار نشان می دهد که وزارت صمت علاوه بر تملک سامانه فروش محصولات ایران خودرو و سایپا، به دنبال تملک سامانه فروش تمامی خودروسازان است که نشانه بارز سوء تفاهم سید خواهد بود.رضا فاطمی امین وزارت صمت
وزارت صمت با وزیر فعلی به دلیل عدم شناخت اقتصاد و کسب و کار به جایی نمی رسد و بنابراین در حوزه خودرو، معدن و سایر مشاغل دولت سیزدهم در 8 ماه گذشته متحمل خسارات سنگینی شده است منطق کارشناسی یکی است. وزرا از قطار دولت پیاده شوند.
اینکه وزیر صمت مدام در حال سرکوب عرضه و کاهش عرضه در بازار است، این رسوایی را به وجود آورده است.وزارت صمت و وزیر بی تجربه آن خودروهای ارزان قیمت را دوست ندارند!
پایان /