صنعت خودروی ایران توسط گلخانه کمونیستی اداره می شود، دولت باید فورا آن را ترک کند

9878 خبر اولیه

گلمرضا مرحبا، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با تحریریه درباره لزوم تحولات اساسی در حوزه مدیریت صنعتی به ویژه در صنعت خودرو گفت: وجود صنعت و دولت در اقتصاد سر جای خود است. . دولت نامطلوب را می توان بیش از هر بخش دیگری از مردم ما در صنعت خودرو احساس کرد، احساسی بسیار ملموس که متأسفانه بر جان و مال آنها تأثیر منفی می گذارد.

وی گفت: به همین دلیل باید حاکمیت دولت در صنعت به طور عام و در صنعت خودرو به طور خاص پایان یابد. حکومت داری به معنای مأموریت قوه مجریه است نه سیاست گذاری و نظارت، زیرا سیاست گذاری و نظارت وظیفه دولت و مجلس است، هرچند نباید نقش قوه قضائیه را در این زمینه تضعیف کرد، زیرا برخی از وظایف قوه قضائیه است. قوه قضائیه نیز بسیار مهم و بازدارنده است. وقوع تخلفات مختلف تلقی می شود.

یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با تحریریه درباره تعهدات دولت در اقتصاد کشور به ویژه در حوزه صنعت گفت: دولت مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت وظیفه دارد سیاست های. ایجاد مشوق هایی برای بهبود کیفیت خودرو یا عوامل بازدارنده ای که مردم را از فروش خودروهای با کیفیت بسیار پایین باز می دارد. به هر حال دولت در مجموع باید سیاست گذاری کند و بر اجرای سیاست های خود نظارت داشته باشد و تنظیم شود نه اینکه تصرف را به حرفه خود تبدیل کند.

گلمرضا مرحبا افزود: وقتی دولت سهامدار، رگولاتور، سیاست گذار و قیمت گذاری خودرو شده است، نمی توان انتظار داشت مردم در این بازار حق بگیرند و خودرویی رقابتی برای جلب رضایت مشتریان ایجاد کنند. بدون شک وضعیت کنونی صنعت خودرو نتیجه سیاستی است که بیش از چهل سال است که در صنعت خودرو و سایر صنایع کشور اعمال می شود. شرایط به قدری پیچیده است که حتی رانندگان خودرو که دست نشانده دولت هستند نیز از روند کار ناراضی هستند و از مدیریت دولتی انتقاد می کنند.

  ناکامی قاضی زاده هاشمی در بنیاد شهید و موفقیت مسکو!

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر ضرورت تغییر در حاکمیت صنعت خودرو کشور گفت: صنعت و خودروسازان ما باید مستقل شوند. “در بازار رقابت کنید. حاکمیت دولت مانع رشد صنعت خودرو می شود، در حالی که بقای هر صنعت و تولیدی به رقابت پذیری آن صنعت بستگی دارد. ظهور در بازار رقابتی.

وی افزود: تلاش برای بقا در صنعت بسیار طبیعی است. هر تولید کننده قوی از نظر کیفیت، رقابت قیمت و سایر عوامل مهم در صنعت باقی می ماند، بنابراین نیازی به حفظ بقیه نیست. متأسفانه دولت با سوء مدیریت و دخالت های بی جا، صنعت گلخانه ای را با تزریق یارانه و هزینه از جیب خود مجبور به ادامه حیات کرد، ادامه روشی که در اتحاد جماهیر شوروی انجام می شد، اما از هم پاشید.

گلمرضا مرحبا، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه خروج دولت از صنعت خودرو باعث ماندن و ماندن این صنعت می شود، گفت: بنابراین این صنعت باید بتواند روی پای خود بایستد، هرچند دولت می تواند. حمایت کند اما صنعت را به خود وابسته نکند و با ایجاد فضای گلخانه ای این صنعت را به مردم تحمیل کند. البته چنین حکومتی در دست حکومت نیست و مورد قبول دولت اسلامی نیست.

وی در پایان گفت و گو خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت محترم این موضوع را مورد توجه قرار داده و در عمل تغییر روش دهد و در گفتار و تبلیغات بر خروج از صنعت خودرو تاکید نداشته باشد اما در عمل وقتی نگاه می کنیم متوجه خواهد شد که دولت در یک کارخانه او 40 درصد سهام را در اختیار دارد و همچنان مدیری را منصوب و مدیریت می کند، که منجر به تولید چهار چرخ هایی می شود که حتی در خیابان ها مردم و رانندگان را می کشند.

  نخبگان اصلاح طلب جاسوسی خود را تایید کردند! + عکس

پایان /

دیدگاهتان را بنویسید