صنعت خودرو مورد هجمه بی‌دلیل قرار می‌گیرد تولید خودرو را نباید به خارجی‌ها سپرد!

13031 خبر اولیه

به گزارش تحریریه، عادل پیرمحمدی با اشاره به تدارکات ساختاریافته، شفافیت و تامین فرآیند محور قطعات و مواد اولیه در گروه ساپکو به عنوان رهبر زنجیره تامین گروه صنعتی ایران خودرو، تاکید کرد: در فرآیندهای مدیریت زنجیره تامین، از شناسایی و انتخاب تامین کنندگان برای عقد قرارداد و سپس نظارت بر کیفیت و ارتقای قابلیت های زنجیره ای، فرآیندهای متعددی دارد و بر اساس این فرآیندها و سیستم های اطلاعاتی می توان حجم زیادی از قطعات و مجموعه ها را همراه با تولیدکنندگان متعدد مدیریت کرد.

وی گفت: برای تمامی قطعات فرآیند ارزیابی و انتخاب از مرحله شناسایی منبع آغاز می شود و پس از ارزیابی های لازم و انتخاب سازنده، فرآیند توسعه از مرحله امکان سنجی اولیه تا تایید نمونه و محصول و فرآیند تولید و اخذ موارد لازم. ارسال قطعه یا نصب به خط تولید خودروساز انجام می شود.

پیرمحمدی گفت: پس از طی این مراحل و در طول دوره تولید انبوه، ضمن نظارت و ارزیابی عملکرد قطعه ساز، اقدامات لازم برای ارتقای کیفیت و قابلیت های زنجیره تامین انجام خواهد شد. در حال انجام است و مراحل بررسی، تایید قیمت و انطباق با اجزای قانونی و قیمتی قرارداد توسط مراجع قانونی انجام می شود.

مدیرعامل ساپکو با توجه به موارد مطرح شده در شکایت 17 نماینده مجلس شورای اسلامی و درخواست اعمال ماده 234 آیین نامه داخلی اتاق، عنوان کرد:

پیرمحمدی افزود: تمامی کشورهای صنعتی و پیشرفته با تولیدات خود به ویژه صنعت خودرو به دنیا معرفی می شوند. ژاپن با تویوتا یا هوندا، کره با هیوندای، کیا، ال جی و سامسونگ، آلمان با بنز، بی ام و و فولکس واگن، فرانسه با پژو، رنو و ایرباس، ایتالیا با فیات، بنابراین صنعت خودرو ویترین صنعتی هر کشوری است. این کشورها قوانین قوی در زمینه رشد و توسعه صنعتی به ویژه صنعت خودروسازی دارند. به عنوان مثال قانون توسعه خودرو طرحی است که در کره جنوبی تصویب شده است که فاز اول آن یک برنامه ۲۶ ساله بود که منجر به رشد و شکوفایی صنعت کره جنوبی شد. آیا برنامه های بلندمدت توسعه صنعتی در کشور ما اتخاذ شده است؟

  شهید فهری زاده به هیچ عنوان برجام را نپذیرفت و نپذیرفت.

وی ادامه داد: صنعت خودرو نیاز به توسعه سایر صنایع پشتیبان مانند فولاد، پتروشیمی، مهندسی مکانیک، الکترونیک، قالب سازی و … دارد بنابراین تا زمانی که برنامه ریزی بلندمدت برای صنایع بزرگ و حمایت دولت وجود نداشته باشد، صنعت خودروسازی را در دستور کار خود قرار می دهد. نیز با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد.

پیرمحمدی گفت: صنعت خودرو به عنوان موتور محرک و موتور محرکه بیش از 60 صنعت دیگر نقش بسزایی در رشد و توسعه صنعت و اشتغال زایی در کشور داشته است و این در حالی است که گروه صنعتی ایران خودرو نابرابر از محصول غافل نشده است. توسعه، تلاش برای ارتقای کیفیت و افزایش تولید محصول و در راستای اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری، محصولاتی مانند تارا و دناپلاس توربوشارژر اتوماتیک با تولید 75 درصد داخلی و طراحی و برنامه ریزی تولید محصول K125 نقش ارزنده ای ایفا کردند. نقش در تبلور اقتصاد مقاومتی.

مدیرعامل ساپکو گفت: سیاست قیمت‌گذاری علاوه بر تحریم‌های خارجی ضربه سختی به صنعت خودروسازی کشور وارد کرده است و براساس سیاست‌های اتخاذ شده این خودروساز مواد اولیه مانند فولاد، آلومینیوم و مس را مطابق با شرایط فعلی تولید کرده است. گاهی اوقات بالاتر از قیمت جهانی در بورس خرید می کند اما محصول نهایی را تا 40 درصد کمتر از قیمت تمام شده عرضه می کند و زیان انباشته خودروسازان طی سه سال گذشته گواه این گفته است.

پیرمحمدی در خصوص روند صعودی قیمت مواد اولیه طی پنج سال گذشته و قیمت مصوب فروش این خودروساز، گفت: مواد اولیه مصرفی خودرو در این مدت 7 تا 11 برابر افزایش یافته است که از جمله آن می توان به ورق فولاد 2400 اشاره کرد. هر کیلوگرم فولاد در سال 95 قیمت 27 هزار و 300 تن در هر کیلوگرم به طور میانگین به 1400 تن رسید و این در حالی است که سرکوب قیمت خودرو باعث شده خودروساز نتواند قیمت فروش محصولات را متناسب با افزایش قیمت افزایش دهد و این تفاوت اجباری باعث زیان انباشته بسیاری برای صنعت خودرو و محدودیت منابع مالی برای سرمایه گذاری بهینه در توسعه محصول شده است.

  اظهارات توهین آمیز یک مقام ترکیه پس از اعتراض ایران به ساخت سدها

مدیرعامل ساپکو افزود: زنجیره تامین خودرو از چاه ها و معادن نفت، آغازگر و طیف گسترده ای از صنایع پالایشی، تولیدی و مونتاژی و همچنین مراکز و صنایع متعدد پشتیبانی از جمله مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی، شرکت های حمل و نقل تخصصی، بانک ها است. بنابراین لازم است علاوه بر اشتغال 100 هزار نفر در صنعت خودرو، به تعامل و همگرایی اشتغال تمامی صنایع مرتبط با صنعت خودرو مانند فولاد، مس نیز توجه شود. ، صنعت پتروشیمی و اشتغال بیش از 60 صنعت حمایتی.

پیرمحمدی با اشاره به نقش ارزنده صنعت خودرو در کاهش ارزشیابی، به حضور بیش از 28 قانونگذار و تصمیم گیر در صنعت خودرو اشاره کرد و گفت: حمایت ناقص و بسیار محدود از مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی و عدم شفافیت و همگرایی نهادهای قانون گذاری در صنعت خودرو در سال های اخیر مشکلات زیادی را بر این صنعت تحمیل کرده است.

مدیرعامل ساپکو تاکید کرد: تمام تلاش صنعت خودرو و بخش‌های کشور بر این است که بالاترین و مدرن‌ترین محصولات را با استفاده حداکثری از پتانسیل علمی و صنعتی کشور ارائه دهند تا مشتری نهایی ضمن بهره‌مندی از امکانات روز، کاملاً باشد. از امنیت و کیفیت راضی است. محصول خریداری شده که نتایج بررسی ها به ویژه در مورد محصولات جدید خودروسازان موید این امر است، اما به دلیل سیاست نادرست اتخاذ شده در قیمت گذاری خودروها در سه سال اخیر بالغ بر 100 تریلیون تن سرمایه. قوطی برای توسعه هزینه می شود. صنعت کشور و ارتقای محصولات از نظر فناوری و کیفیت به جیب برندگان قرعه کشی خودرو می ریزد و باعث تورم در سایر حوزه های شبه سرمایه گذاری مانند دلار و طلا شده است.

  واردات مواد اولیه دامی 20 درصد افزایش یافت

مدیرعامل ساپکو افزود: ضمن دفاع از دولت محترم، نقد منصفانه را محترم می شماریم، اما متاسفانه به دلیل عدم آگاهی دقیق برخی منتقدان از روندهای جاری خودروساز، این صنعت برای آموزش مردم مورد هجمه بی اساس قرار گرفت. دستاوردهای ارزشمند صنعت خودرو، آماده پاسخگویی و توضیح فرآیندهای تحویل مواد اولیه و قطعات هستیم.

پایان /

دیدگاهتان را بنویسید