طراح ایرانی BMW، سازنده چینی خودروهای سیار را ساخت

به گزارش سرمقاله، سه شرکت چینی هوآوی، چانگان و CATL قصد دارند با ایجاد برند جدیدی به نام AVATR وارد عرصه خودروهای برقی شوند. اولین محصول این برند یک کراس اوور الکتریکی جذاب به نام آویتا 11 است که به تازگی طی مراسمی از آن رونمایی شده است. جالب اینجاست که این خودرو توسط نادر فقیه زاده، طراح ایرانی و اصالتاً از شرکت بامو ساخته شده است. آقای فقیه زاده مانند برخی از طراحان مطرح دنیا بی سر و صدا به این خودروساز چینی پیوست و چندین سال برای برند چانگان کار کرد.

avatar 11 خبر اولیه

برند آواتار که گفته می شود محصولات خود را با نام آویتا روانه بازار می کند، از نظر فناوری تولید به چانگان وابسته است. مدل های مختلف این برند نوظهور به سیستم عامل هوشمند هوآوی هارمونی مجهز خواهند شد و همانطور که می توان حدس زد باتری های لازم توسط CATL تامین خواهد شد.

avatr11 4 خبر اولیه

اما اجازه دهید به Avita 11 بپردازیم. این خودرو در کلاس خودروهای کراس اوور کوپه قرار می گیرد و طراحی مدرن و آینده نگرانه ای دارد. چراغ های جلوی این کراس اوور برقی ساختاری دو قسمتی دارد و در چارچوبی بسیار باریک تعبیه شده است.

در نمای جانبی، آویتا 11 بسیار پویا است و حالت تهاجمی دارد. بدون شک جذاب ترین ویژگی این خودرو در نمای جانبی، فرم خاص عقب است که سقف با شیب کمی منجر به حجم بیرون زده بدنه می شود. حلقه های بزرگ و خوش فرم و دسته های کشویی مخفی از دیگر عناصر قابل توجه در این ظاهر هستند.

  امیر عبداللهیان به مجلس رفت/ برای بررسی ابعاد امنیتی حادثه مشهد

avatr11 6 خبر اولیه

در قسمت عقب، طبق روال امروز دنیای خودرو، همه جا شاهد استفاده از چراغ های باریک هستیم. نکته عجیب این است که درب صندوق عقب شبیه خودروهای سدان طراحی شده است.

avatr11 5 خبر اولیه

در حال حاضر اطلاعات جامعی از مشخصات فنی در دست نیست، اما می دانیم که آویتا 11 شتابی کمتر از 4 ثانیه دارد و با یک بار شارژ کامل می تواند مسافتی در حدود 700 کیلومتر را طی کند. این خودرو مجهز به تراشه قدرتمند با قدرت پردازش 400 TOPS است و از سرعت شارژ 200 کیلووات پشتیبانی می کند.

avatr11 1 خبر اولیه

طبق برنامه ریزی ها، فروش آویتا یا آواتار 11 در سه ماهه دوم سال 2022 آغاز می شود، روند تحویل نیز برای سه ماهه سوم برنامه ریزی شده است. متأسفانه هنوز اطلاعاتی از قیمت این رسانه در دست نیست. ناگفته نماند که این برند جدید چینی طی پنج سال آینده 4 خودرو به سبد محصولات خود اضافه خواهد کرد.

avatr11 10 خبر اولیهavatr11 9 خبر اولیهavatr11 7 خبر اولیه

گفتنی است، نادر تقی زاده قبل از پیوستن به چانگان، نزدیک به دو دهه در بخش طراحی گروه BMW کار می کرد و آخرین نسل بی ام و سری 6 و فضای داخلی نسل فعلی بی ام و سری 7 را طراحی کرد. او در مصاحبه اخیر با گروه بیتران گفت که هدفش پیوستن به یک خودروساز چینی است تا همگام با تحول صنعت خودروسازی جهانی باشد و از سنت های سنگین و دست و پا گیر در طراحی BMW رهایی یابد.

پایان /

منبع: دیجیتائو

دیدگاهتان را بنویسید