عذرخواهی جدید بابت گرانی خودرو

9839 خبر اولیه

به گزارش تحریریه، تحریریه مدت هاست تاکید کرده است که تنها راه ساماندهی بازار خودرو ایجاد فضای رقابتی و شکستن انحصارات فعلی است. به این ترتیب باید واردات خودرو آزاد شود و قیمت گذاری خودروها حذف شود. فرصت فعالیت بخش خصوصی فراهم شده و ایران خودرو و سایپا به صورت شفاف و بر اساس قانون تجارت واگذار می شوند.

با این پایگاه ها خودروسازان داخلی قدرت و چابکی رقابت را پیدا می کنند و با ورود خودروهای باکیفیت خارجی در کنار استفاده انسان از خودروهای باکیفیت، خودروسازان داخلی نیز برای حفظ کیفیت محصولات خود نیاز به ارتقای کیفیت دارند. سهم بازار شرایط بسیار خوبی را برای فروش خریداران فراهم می کند.

اما هر از چند گاهی برخی رسانه ها یا دست اندرکاران در وضعیت اسفناک کنونی بازار خودرو آدرس اشتباهی را به مردم می دهند. چندی پیش برخی رسانه ها به اشتباه قیمت خودرو را با حذف دلار ۴۲۰۰ دلاری مرتبط دانستند و مدعی شدند که هزینه تولید به دلیل حذف ۴۲۰۰ دلار به ۶۲۰۰ دلار رسیده است!

ادعای این رسانه در حالی است که در حال حاضر خودروهای زیادی در دنیا تولید می شود که با کیفیت بالاتر و قیمت بسیار کمتری نسبت به بسیاری از خودروهای داخلی در بازار جهانی عرضه می شود.

مثلا:

شورلت اسپارک 2021 با قیمت 14600 دلار

میتسوبیشی میراژ 2021 با قیمت 1600 دلار

نیسان ورسا 2021 با قیمت 16500 دلار

کیا ریو 2021 با قیمت 17500 دلار

یا هیوندای اکسنت 2021 با قیمت 17700 دلار

آنها ارائه می شود. قیمت واقعی خودروهای نیم دلاری مذکور حدود 360 تا 450 میلیون تن است. خودروهایی که اگر نگوییم همه از اکثر خودروهای داخلی کیفیت بهتری داشتند و مهمتر از آن در دنیا با شرایط فروش عالی به فروش می رسند و مطمئناً با عوارض گمرکی و هزینه های باورنکردنی که در گذشته برای واردات وجود داشت، اگر وارد شوند. خودروسازان ما برای ورود به ایران باید شرایط عالی را برای فروش به مشتریان برای حفظ سهم خود در بازار در کنار ارتقای کیفیت و عرضه محصولات مختلف فراهم کنند.

  درآمد آقای رئیس جمهور از روی کار آمدن

با توجه به مطالب فوق گرانی خودرو در ایران ربطی به حذف دلار 4200 تومانی ندارد و چنین اظهاراتی حکایت از آدرس اشتباه دارد.

پایان /

دیدگاهتان را بنویسید