«فیلیمو» و اجرای اهداف دشمن/ سهم این سکوی گسترده در مدیریت شورش ها

شکل گیری خدمات اشتراک فیلم و سریال در ایران از سال 1393 آغاز شد و به مرور زمان بازیگران مختلفی در این صنعت ظاهر شدند. با معرفی VOD، بسیاری از مردم بر این باور بودند که این رسانه های جدید برای گرم کردن بازار سرگرمی ایجاد شده اند و با بزرگتر شدن نقش آنها، هم صنعت سریال های تلویزیونی متزلزل شد و هم با رقابتی شدن فضا، هنرهای نمایشی ما نیز تغییر ساختار و محتوا اما در آن زمان، هیچ کس تصور نمی کرد که این پلتفرم ها به نوعی نقش مافیای هنرهای نمایشی را بازی کنند، نقشی که به لطف همه گیری کرونا به آن دست یافتند.

این در حالی است که فیلمو اولین پلتفرم آنلاین خرید اشتراک فیلم و سریال های ایرانی است و ارتباط آن با آپارات باعث شد تا مخاطبان زیادی با آن آشنا شوند و در پایان سال 1393 رکورد یک میلیون نمایش موفق در فیلمو به ثبت رسید. این تجارت علاوه بر انتشار فیلم و سریال ایرانی، به انتشار آثار سینمایی و تلویزیونی خارجی نیز می پردازد.

سرمایه گذاری در تولید و اکران انحصاری فیلم و سریال نیز از دیگر فعالیت های فیلمو است. پس از کرونا و تعطیلی سینماها، اکران آنلاین آثار سینما روز به خدمات فیلمو اضافه شد.

فیلیمو در سال ۲۰۱۷ قدم جدیدی برداشت و تصمیم گرفت از نمایش فیلم و سریال فراتر رفته و سریال تولید کند. اولین محصول این سایت سریال نهنگ آبی به کارگردانی فریدان جیرانی بود و از سال 2019 سریال هایی چون “خوب، بد، بچه گربه: رادیواکتیو”، “ملکه گدا”، “من می خواهم زنده بمانم” وجود دارد. “زحم کاری”، “جیران” و … به صورت ویژه از “فیلیمو” پخش شد. با توجه به کیفیت و ویژگی های سریال در این بستر نقدهای مختلفی در حوزه هنری و رسانه خبرگزاری فارس منتشر شده است که علاقه مندان را به آن ارجاع می دهم. آنچه در این گزارش حائز اهمیت است، وضعیت کیفی و کمی سریال نیست، بلکه رفتار و عملکرد این پلتفرم در ماه های اخیر است.

  اخاذی بی پایان علیه قدرت در میدان

پلت فرم فیلیمو در طول فعالیت خود عوارض جانبی زیادی داشته است. از افزایش بی رویه نرخ اشتراک که منجر به اعتراض مکرر مشترکین شد تا پخش سریال هایی که مجوز ارشاد و سترا را ندارند. در واقع طی این سال‌ها، پلتفرم‌های ایرانی مانند فیلمو با سوء استفاده از حمایت‌های دولتی، مخاطبان را به جای استفاده از شبکه‌های خارجی به سمت این پلتفرم‌ها تشویق می‌کنند، آن هم در فضایی که نظارت دقیقی بر عملکرد آنها وجود ندارد و گویی فقط می‌خواهند بسازند. پول بدون رعایت حقوق بینندگانش.

این سکوها جوجه های دائماً دهن باز و مدیونی هستند که انتظار دارند دولت بیشترین لطف را به آنها بدهد و در نهایت کاری به آنها ندارد. آنها هیچ قانونی بر آنها تحمیل نمی کنند، هیچ مالیاتی دریافت نمی کنند و هیچ نظارتی را جز نظارت خود نمی پذیرند.

یک صدا با دشمن و برانگیختن شورش

فیلیمو در چند هفته اخیر پا را فراتر گذاشته و همراه با چندین پلتفرم و استارتاپ دیگر با دشمنان قسم خورده این نظام به توافق رسیده و با انتشار هشتگ مهسا امینی سعی در متشنج کردن فضای جامعه و تحریک و تحریک و تحریک و انحراف دارد. اذهان مخاطبان خود را پریشان کند در حال حاضر «فیلیمو» مدعی است انتشار این مطالب در راستای مسئولیت اجتماعی خود است که در این 8 سال فعالیت همواره به موضوعات مهم دینی مانند عاشورا یا غدیر یا در نشریات کشوری مانند 22 بهمن و یا در نشریات پرمخاطب کشوری مانند قهرمانی کشتی گیران در مسابقات جهانی هیچ واکنشی نشان نداده است.

  اصلاحات چگونه منجر به قتل یک زن و یک کودک شد؟ / از تیراندازی به شوهر نجفی تا تایید ازدواج در 13 سالگی

به نظر می رسد «فیلیمو» در طول فعالیت های خود به دنبال جلب و جلب اعتماد مردم است تا مدیران سیاسی کشور همسو با دشمن و دامن زدن به اغتشاشات باشند.

اگرچه به طور کلی باید چارچوبی اصولی حاکم بر فضای پلتفرم ها و استارت آپ های محلی باشد که چارچوب ارزش های اخلاقی، ارزش های اسلامی و همچنین ارزش های ملی باشد.

فیلیمو در راه حمایت از شورشیان حتی گوی سبقت را از دیگر پلتفرم های مشابه ربوده است و مدیریت بزرگش آنقدر گستاخ شده است که یکی از کارمندان خود را صرفاً به دلیل انتقاد از ضدانقلاب و اعتصابات سراسری اخراج کرد تا متحمل نشود. خشم مخالفان خود را نگیرید

وقتی معنای جنگ نرم آشکار شد

جدای از این حمایت آشکار، فیلیمو با نمایش فیلم های سیاه و تلخی از وضعیت زنان در ایران سعی کرد به طور غیرمستقیم شعار خود را مشروعیت بخشد. این پلتفرم نمایش خانگی که حالا به غول این عرصه تبدیل شده و هیچ نظارتی از خود نشان نمی دهد و مدعی دانستن همه چیز است، هر اتفاقی را که در ماه های اخیر رخ داده را به شکل های مختلف برجسته کرده است. انتخاب فیلم هایی که نشان دهنده وضعیت موجود برای ایجاد هرج و مرج بیشتر هستند، یکی از اهداف اصلی این پلتفرم است.

فیلیمو چگونه شورش ها را رهبری می کند؟

در بین سامانه های نمایش فیلم و سریال تنها فیلمو بخشی به نام بخش ویژه دارد که به نظر می رسد وظیفه ارائه آن به مخاطبان را بر عهده دارد و در چند هفته اخیر حجم عظیمی از فیلم های مرتبط با مسائل زنان در بخش ویژه این سیستم؛ فیلم‌هایی درباره اسیدپاشی، تجاوز جنسی، استثمار و موارد دیگر مانند هس، دخترها جیغ نمی‌زنند، این زن حقش را می‌خواهد، لانتوری، آخرین باری که سحر را دیدی، لاک قرمز، آرایش غلیظ، دو زن و بسیاری موارد مشابه دیگر فیلم‌ها و حتی انیمیشن‌هایی مانند مولان که داستان دختری را روایت می‌کند که برای رسیدن به هدفش ظاهر و ظاهری مردانه به خود می‌گیرد.

  49 بیمار کرونا فوت کردند/2343 بیمار جدید شناسایی شدند

همچنین فیلمو در بخش یادداشت‌ها که در مهرماه نوشته شده و در آذرماه به‌روزرسانی شده است، مقاله‌ای با عنوان «شما قهرمان دختر هستید» منتشر کرده و به نقد و بررسی فیلم‌های ایرانی پرداخته است که نویسنده نقش اصلی آن را زنان شجاع می‌گوید.

دخترانی که سعی می کنند قهرمان زندگی خود باشند و با ساختار خانواده و آداب و رسوم اجتماعی و سرکوب هایی که گاه مانع پیشرفت آنها شده و مسیر زندگی آنها را تغییر می دهد مقابله کنند. ساده لوحانه و حتی احمقانه است که نمایش چنین فیلم هایی را بی ارتباط با وضعیت کنونی جامعه بدانیم.

«فیلیمو» و اجرای اهداف دشمن

امروز که دشمن به اقتدار نظام جمهوری اسلامی در عرصه نظامی پی برده و جبهه مقاومت بیداری اسلامی را در جهان ایجاد کرده است، لذا تنها راه نفوذ دشمن فرهنگ و رسانه است و حیف است که سکوی داخلی که برای چنین جایگاهی از حمایت دولت برخوردار است، به بازیچه دست دشمنان تبدیل شد.

به هر حال به نظر می رسد زمان آن فرا رسیده است که مسئولان قضایی مانند دادستان و نهادهای نظارتی فرهنگی که تاکنون چشم بر تخلفات این تریبون بسته اند، اکنون که اقدامات آن جنبه امنیتی پیدا کرده است، سریعا وارد عمل شوند. تا کسب و کارهایی که مردم آشفته با آن پوششی فرهنگی ایجاد کرده اند تا وسیله ای برای تحقق اهداف دشمن نشود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید