قحطی در آمریکا و انگلیس و ظهور مهره های رسانه ای علیه ایران

بی بی سی فارسی و صدای آمریکا با وجود بحران در آمریکا و انگلیس، نگران تورم در ایران هستند!

به گزارش رجانیوس، سایت فارسی بی‌بی‌سی با استناد به برخی تحلیل‌های شخصی‌شده عناصر غرب‌گرا نوشت: گرانی و کمبود ماکارونی، خاطرات سال‌های جنگ ایران و عراق را زنده کرده است. پس از اعلام قیمت جدید ماکارونی و نان (!؟) چند روز پیش، شاید کمتر کسی انتظار داشت که این پیام ها با واکنش های دسته جمعی به ویژه از سوی حامیان و حامیان دولت مواجه شود. سوال اینجاست که در صحنه سیاسی ایران چه می گذرد که مدافعان وفادار دیروز در چند ماه اخیر به منتقدان تند دولت تبدیل شده اند. حاکمیت اقتصادی دولت آنقدر شکننده شده است که افرادی مانند محمد مهاجری، فعال رسانه ای اصولگرا [سردبیر خبرآنلاین، سایت وابسته به مدیران دولت روحانی!] با هشتگ «دولت علی» و «دولت ماکارونی» در توییتر، از ابراهیم رئیسی خواسته شد تا پیش از جشن یک سالگی قدرتش در پاستور استعفا دهد. برخی نزدیکان و حامیان دولت از دولت فاصله گرفتند و تیم اقتصادی دولت را به ناکارآمدی و بی کفایتی متهم کردند و خواستار تغییر کابینه شدند.

صدای آمریکا به نقل از جمهوری اسلامی نوشت: افزایش قیمت آرد و محصولات صنعتی مرتبط از جمله ماکارونی و نان باگت واکنش شدید کاربران شبکه های اجتماعی، شخصیت های سیاسی و برخی مقامات جمهوری اسلامی را برانگیخته است. روشن شد برخی رسانه های دولتی با انتقاد شدید از ابراهیم رئیسی به وی توصیه به استعفا کردند. روزنامه اصولگرا و تاثیرگذار جمهوری اسلامی[؟!] «مردم این ترفندها را قبول ندارند و خاطرنشان می‌کنند که ابراهیم رئیسی و صداوسیما دستگیر شده‌اند که گرانی‌های اخیر را عامل قاچاق این کالاها می‌دانند.

  اردوی تراکتورسازی در تهران

رسانه های خارجی ورشکسته به نقل از برخی از عناصر شکست خورده داخلی (مسئول مشکلات اقتصادی موجود) می پردازند، در حالی که ایالات متحده و انگلیس در وضعیت بحران اقتصادی و مرگ و میر ناشی از تاج گذاری قرار داشتند، اما بی بی سی و صدای آمریکا هرگز این خبر را نقل نکردند. ایجاد بحران؛ به عنوان مثال به اخبار منتشر شده در رسانه های غربی در روزهای اخیر توجه کنید.

تلفات تاج از 400 تا 600 در ایالات متحده و بین 100 تا 130 در بریتانیا، یکی از بالاترین رکوردهای جهانی است. (این آمار در ایران به زیر هفت رسید).

گزارش MSNBC درباره افزایش قیمت همه کالاها در ایالات متحده: «تقریباً همه کالاها در ایالات متحده در معرض «کوچک شدن تورم» هستند. اکنون هر رول دستمال توالت به جای 340 برگ، 321 ورق دارد. تقریباً همه چیز از شامپو گرفته تا چیپس در لیست محصولات “کاهش وزن” قرار دارد. برگر کینگ حتی اعلام کرد که تعداد لقمه های مرغ در هر بسته را از 10 عدد به 8 عدد کاهش می دهد و با افزایش قیمت گوشت گاو، وزن همبرگرهای خود را نیز 16 درصد کاهش داد. برخی از محصولات 10 درصد افزایش قیمت داشته اند در حالی که 10 تا 12 درصد از وزن خود را از دست داده اند!

قیمت مواد غذایی در ایالات متحده و بریتانیا در حال افزایش است تورم بالا در بریتانیا باعث شده مردم 60 درصد بیشتر از همیشه برای غذا بپردازند.

قیمت بی سابقه مواد غذایی در بریتانیا با افزایش شدید قیمت مواد غذایی در بریتانیا، زندگی شهروندان این کشور دشوارتر شده است. افزایش قیمت مواد غذایی در بریتانیا از آوریل 2013 بی سابقه بوده است.

  اجرای طرح پایلوت نظارت بر فعالیت بانک های دولتی

در انگلستان روغن خوراکی استاندارد شده است. این کشور در ماه های اخیر با کمبود و قیمت بالای سوخت و انرژی مواجه بوده است.

– رشد بی سابقه تورم و قیمت کالاها در بریتانیا. افزایش قیمت کالاها و خدمات در بریتانیا به بالاترین سطح خود در 15 سال گذشته رسیده است.

اسکای نیوز به نقل از بانک انگلستان می گوید: تورم در بخش غذا و انرژی بیشتر متوجه کارگران کم درآمد و کم درآمد است. متأسفانه، بسیاری از کارها برای کاهش تورم تحت تأثیر شدت و مقیاس شوک خواهد بود. باید بگویم در سه ماه اخیر این شوک تورمی به درآمد واقعی مردم بدتر شده است.

مردم کشورهای اروپایی امروزه هنگام خرید برخی از محصولات اساسی مانند گندم و روغن را می بینند، در حالی که قیمت ها در حال افزایش است و قفسه ها خالی است. اقتصاد اروپا اکنون با تورم کم سابقه ای مواجه است.

– تصاویر و گزارش های رسانه ای در آمریکا، انگلیس و برخی کشورهای اروپایی قفسه های خالی مواد غذایی را نشان می دهد.

– شبکه خبری ولت ولت آلمان: فروشندگان و مصرف کنندگان آلمانی این روزها از کمبود غذا و قفسه های خالی بسیار عصبانی و ناراحت هستند. گوشت و روغن و آرد گران می شود. کلاوس بورشر، یک نانوا در آلمان، می گوید که اکنون باید آرد را 30 درصد گران تر بخرد. در نتیجه این قیمت ها به طور اجتناب ناپذیری بر مشتریان و مصرف کنندگان تأثیر می گذارد.

دلیل عصبانیت مزدوران رسانه ای آمریکایی و انگلیسی به نظر می رسد در این اعتراف تکان دهنده اصلاح طلب فراری اکبر گنجی خلاصه می شود که می نویسد: ما مسئول دپارتمان تبلیغات دولت ترامپ، بوریس جانسون، نتانیاهو و سعودی ها هستیم. این وظیفه ماست که اپیدمی تاج در ایران را بترسانیم تا با از بین بردن سازمان اجتماعی مردم را به سمت خشونت توده ای سوق دهیم. قبول نکنید مخالف سیاسی، مدافع حقوق بشر، فمینیست و… هستیم. ما تشنه مرگ و خون مردم ایران هستیم. آنچه را که شدیدترین تحریم های تاریخ در مورد ایران انجام نداده اند، ما باید با تاج گذاری انجام دهیم.

  اوج بایدن و نفاق آمریکا در مورد ایران

منبع: جهان نیوز

دیدگاهتان را بنویسید