قطار باری چین عازم ایران شد/ ایران به کریدور حیاتی تجارت شرق و غرب تبدیل شد

گروه سیاسی – رجانیوس: قطار باری بین المللی ترانس خزر روز سه شنبه 31 ژوئن از منطقه نینگشیا چین عازم چین شد و از طریق قزاقستان از دریای خزر عبور کرده و پس از طی مسافتی حدود 8500 کیلومتر تا 20 روز دیگر از دریای خزر عبور خواهد کرد. بندر انزلی وارد می شود.

یکی از مزیت های حمل کالا در این مسیر که شامل خطوط ریلی، دریایی و جاده ای می شود، هزینه حمل و نقل ارزان تر و زمان کوتاه تر آن نسبت به مسیر دریایی است که زمان را به نصف می رساند (20 روز کمتر از بار دریایی). . .

همچنین حمل کالا در این مسیر ریلی-دریایی باعث صرفه جویی در حدود 900 دلار به ازای هر کانتینر در هزینه های حمل و نقل می شود.

ایران، کریدور تجاری حیاتی شرق و غرب است

به گزارش CCTV رسانه چینی، قطاری که روز گذشته از منطقه نینگشیا چین عازم ایران شد، حامل 51 کانتینر حاوی کالاهای مختلف به ارزش بیش از 30 میلیون دلار بود.

به نقل از سایت گلوبال تایمز چین، کارشناسان اعلام کردند ایجاد این مسیر تجاری بین المللی ارزان، چین را از طریق ایران به خاورمیانه متصل می کند و مسیر جدیدی را برای صادرات محصولات چینی به این منطقه از جهان ایجاد می کند.

از آنجایی که چین بزرگ‌ترین واردکننده مواد خام در جهان است، کارشناسان تاکید می‌کنند که این مسیر تجاری برای کوتاه‌تر کردن و کاهش هزینه‌های واردات کالاهای مختلف از جمله مواد اولیه به چین، برای این غول صنعتی ارزش زیادی دارد. اقتصاد جهانی

شنبه گذشته، قطار باری حامل یک کانتینر گوگرد از طریق راه آهن از قزاقستان، ترکمنستان، ایران، ترکیه. این مسیر که به راه آهن طلایی چین به اروپا نیز معروف است، صبح شنبه وارد ایستگاه راه آهن اینچه برون ترکمنستان در استان گلستان شد و عصر همان روز سوت آن در تهران به صدا درآمد. این مسیر ریلی این پتانسیل را دارد که در آینده به عنوان اصلی ترین حلقه اتصال چین و اروپا تبدیل شود.

  فروش فوری 90 روزه جزئیات محصولات ویژه سایپا

ایران، کریدور تجاری حیاتی شرق و غرب است

اولین قطار کریدور جدید KITI (قزاقستان-ترکمنستان-ایران-ترکیه) که اوایل هفته جاری وارد ایستگاه تهران شد، 24 واگن کوتاه برد حامل 48 کانتینر 20 فوتی گوگرد را به ترکیه و سپس اروپا خواهد برد.

یکی از نکات مهم در ترانزیت کالا در مسیر ریلی قزاقستان، ترکمنستان، ایران و ترکیه، این قسمت از کریدور کالا و کالا – چین – روسیه – اروپا به مسیر مناسب تری است یعنی. چین – قزاقستان – ترکمنستان – ایران – ترکیه و سپس اروپا هدایت می شود که این می تواند یک دستاورد بزرگ برای ایران و یک فرصت طلایی برای ترانزیت کالا باشد.

چین و اروپا به دلیل رشد تجارت و همکاری ها نیازمند افزایش مسیرهای تجاری امن هستند و ایران یکی از پیوندهای طلایی خواهد بود که چین را به عنوان بزرگترین صادرکننده کالا در جهان به کشورهای اروپایی و بالعکس متصل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید