قیمت گازوئیل در سال آینده افزایش نخواهد یافت

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: تاکنون صحبتی مبنی بر افزایش قیمت گازوئیل در بودجه سال آینده نشده است.

به گزارش رجانیوس، داریوش امانی در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره قیمت پیشنهادی گازوئیل در لایحه بودجه سال آینده گفت: تاکنون صحبتی مبنی بر افزایش قیمت گازوئیل نشده است.

وی در خصوص سفر زمینی به ترکیه گفت: منتظر مجوز دولت ترکیه برای شروع تردد اتوبوس به این کشور هستیم.

به گفته امانی، سفر زمینی نیز به سوریه خواهد بود و منتظر بررسی و نهایی شدن مسیرهای امن مسافران اتوبوس به سوریه هستیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص گردش مالی حوزه حمل و نقل گفت: برآورد ما برای گردش مالی صنعت حمل و نقل در بخش خصوصی 80 هزار میلیارد تن است. درآمد اداره راه 4 درصد به ازای هر بارنامه صادر شده است.

وی یادآور شد: 221 هزار کیلومتر راه اصلی، بزرگراه، فرعی و روستایی داریم که 72 میلیارد تن آن برای نگهداری مناسب نیاز است، اما در بدبینانه ترین حالت، 28 میلیارد تن فقط برای حفظ جاده های پرتردد نیاز است. این در حالی است که درآمدهای اداره راه در سال گذشته تنها 4.7 تریلیون تن بوده که 2 هزار میلیارد تن آن صرف نوسازی ناوگان، اقدامات جاری، ساخت پایانه های مرزی و حقوق و مزایای کارکنان شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص دوربین های راهداری گفت: 20 درصد دوربین های تخلفات رانندگی دارای نقص فنی هستند، به زودی 400 دستگاه دیگر به تعداد دوربین های سازمان و تعداد دوربین های دارای نقص فنی اضافه می شود. به کمتر از 10 درصد کاهش خواهد یافت.

  28000 دلار و موقعیت حساس در بازار دلار

وی هزینه هر دوربین برای ثبت تخلفات جاده ای را یک میلیارد و 200 میلیون تن عنوان کرد و گفت: برخی دوربین ها تخریب و یا سرقت شده است.

وی در خصوص مشکلات رانندگانی که به جمهوری آذربایجان سفر می کنند، گفت: منطقه ای که پیش از این برای تردد کامیون های ایرانی به ارمنستان مورد استفاده قرار می گرفت، بخشی از خاک آذربایجان شده و این کشور از رانندگان ایرانی هزینه دریافت می کند.

معاون وزیر راه ادامه داد: به دنبال جاده جدیدی هستیم که از خاک آذربایجان عبور نکند. این مسیر به 70 کیلومتر راهسازی نیاز دارد و ارمنستان از شرکت های ایرانی برای ساخت این جاده استفاده خواهد کرد. همچنین در حال مذاکره با آذربایجان برای حذف هزینه ها از مسیر قبلی هستیم. بعد از اینکه آذربایجانی ها شروع به دریافت هزینه از کامیون های ایرانی کردند، ما با روس ها صحبت کردیم و باکو مدتی هزینه ها را لغو کرد، اما دوباره شروع به دریافت هزینه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید