مجلس به دنبال آزادسازی واردات خودرو است

9990 خبر اولیه

علی جدی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اشاره به اهمیت واردات خودرو در کشور برای رفع هرگونه انحصار در صنعت خودرو کشور گفت: نمایندگان مجلس به ویژه صنایع و کمیسیون رشد معادن. و توسعه صنعت خودروسازی برای اینکه مردم بتوانند خودروهای باکیفیت را با قیمت مناسب خریداری کنند، در حالی که خودروسازان زیان آور نیستند، قصد دارند تغییراتی در صنعت خودرو ایجاد کنند، از جمله حذف هرگونه انحصار و ایجاد فضای رقابتی. دوستت دارم.

وی در ادامه به ذکر مثالی پرداخت و افزود: به عنوان مثال در بحث لوازم خانگی کمیسیون صنعت و معدن از واردات از کره جنوبی جلوگیری کرد. حتی نامه ای مبنی بر اینکه هیچ گونه لوازم خانگی از این کشور وارد نمی شود از سوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارسال شد. عدم واردات لوازم خانگی به این دلیل است که ما به تولید لوازم خانگی بسیار نیاز داریم و بیش از پنجاه تولیدکننده بخش خصوصی با تنوع زیاد کالاهای باکیفیت و قابل رقابت با قیمت مناسب تولید می کنند. از این منظر در راستای حمایت و تقویت صنعت لوازم خانگی، بازار واردات بی رویه را بسته ایم.

وی در خصوص اهمیت واردات خودرو نسبت به لوازم خانگی، افزود: اما از نظر صنعت خودرو به دلیل مردم و خودروسازی کشور، نظر مثبتی در مورد واردات خودرو در کمیسیون صنعت و معدن وجود دارد. وی افزود: با توجه به نبود فضای رقابتی در صنعت خودروسازی ما و اینکه خودروسازان عملاً در فضای غیررقابتی غوطه ور هستند، بنابراین خودروساز ایرانی در چند دهه اخیر کوچکترین پیشرفتی نداشته است و با افت شدید کیفیت و مقدار. .

  تجهیز کتابخانه های خیریه از طرفداران کتاب

علی جدی دلایل رکود صنعت خودرو در ایران را تشریح کرد و گفت: با توجه به وجود بازار انحصاری و عدم وجود رقابت لازم در این زمینه، در حالی که خودروساز به اندازه کافی تقاضای داخلی تولید نمی کند و محصولات تولیدی نیز وجود ندارد. قابل قبول از نظر کیفیت و قیمت، عرضه و عدم تعادل تقاضا در بازار خودرو، قطعا با افزایش تقاضا نسبت به افزایش قیمت، به رایج ترین مشکل این بازار تبدیل خواهد شد.

یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس توضیح داد: این موضوع مردم را برای خرید خودرو با مشکلات زیادی مواجه کرده است که اولین آن خرید خودروی بی کیفیت با قیمت بالا است. تشکیل صف های طولانی برای خرید و ثبت نام چند صد هزار نفری برای تحویل چند هزار خودرو طی یکی دو سال آینده قطعا با افزایش 30 تا 40 درصدی در فضای باز به قیمت کاذب خودرو و تحمیل گرانی به خریداران واقعی منجر خواهد شد. بازار.

علی جدی در این خصوص خاطرنشان کرد: به همین دلایل کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تلاش است تا از فشارهای مختلف بر مردم بکاهد و خودروساز نیز باید از بازار انحصاری غیررقابتی یعنی خارج شود. برای تولید خودرویی که هم از نظر کمیت و هم از نظر کیفی باشد، واردکنندگان خودرو برای شادی مردم تاکید زیادی دارند. زیرا واردات خودرو به نفع مردم صنعت خودروسازی کشور است. البته صنعت خودروسازی کشور با این حجم تولید کم و بی کیفیت نمی تواند برای مدت طولانی دوام بیاورد.

علی جدی تصریح کرد: شاید اولین واردات خودرو به ضرر خودروساز باشد اما در بحث رقابت و ارتقای کیفیت قطعا به نفع خودروسازان و سرمایه گذاران واقعی در این بخش است چرا که منجر به ایجاد رقابت، تولید خودروهای با کیفیت و استانداردهای روز، رفع نیازهای داخلی و حتی صادرات به کشورها و مناطق همسایه. موضوعی که می تواند برای کشور ارزش قائل شود.

  پنجره جدید؛ انواع تاب های شیشه ای را برای آرامش نگهداری کنید

یکی از اعضای کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی در پایان توضیح داد: امیدوارم دولت و تصمیم گیران در نهایت به موضوعات مطرح شده در کمیسیون صنعت توجه بیشتری داشته باشند چرا که واردات خودرو به نفع مردم است. صنعت خودرو. ” وقتی خودروساز زیان انباشته ای نداشته باشد و در فضای رقابتی خودروی خوبی تولید کند که سوددهی لازم را داشته باشد، اقتصاد از جهات مختلف تحت فشار قرار نخواهد گرفت، بنابراین این موضوع به نفع کل کشور تمام می شود.

پایان /

دیدگاهتان را بنویسید