محاکمه متهمان «متروپل» پس از 68 روز

با گذشت دو ماه از حادثه دلخراش پل مترو، این پرونده در اسرع وقت بررسی می شود.

به گزارش رجانیوز به نقل از مهر، دوم خرداد ماه سال جاری خبر ریزش ساختمان تقریباً نوساز در آبادان منتشر شد، خبری تکان دهنده که در ابتدا گمانه زنی می شد که علت آن خرابی سازه به دلیل نقص فنی و عدم رعایت آن بوده است. با استانداردها

حادثه ای که در نهایت منجر به ریزش برج تجاری، درمانی و اداری متروپل شد که توسط هلدینگ عبدالباقی در سال 1397 در فضایی به مساحت بیش از 6000 متر مربع در 9 طبقه ساخته شد و از آن زمان تاکنون استاندار خوزستان افتتاح و به بهره برداری رسیده است. . تصادفی تلخ با 37 فوت و صدها خانواده داغدار.

صحبت از سهل انگاری یا تقصیر عاملان و نهادهای مختلف زیاد است اما بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون 21 نفر دستگیر شده اند.

در 4 تیرماه تعداد دستگیرشدگان حادثه “متروپل” افزایش یافت.

4 تیرماه دادستان استان خوزستان از دستگیری 7 نفر دیگر از عوامل ریزش ساختمان متروپل خبر داد و گزارش داد که بر اساس کارشناسی، 7 نفر دیگر در ریزش ساختمان متروپل دست داشته و دستگیر و بازداشت شدند.

صدور کیفرخواست در 30 ژوئیه

9 تیرماه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان اعلام کرد: در این پرونده 21 نفر مجرم شناخته شده و 20 نفر نیز محکوم شده اند.

صادق جعفری چقانی اعلام کرد: پرونده برای سیر مراحل بعدی به دادسرای امور جنایی اهواز ارسال شد.

بعد از فوت متهم در مرحله اول تکلیف پرونده چه می شود؟

  خودروی سایپا چهار ستاره کیفیت گرفت!

در بخشی از مجازات درخواست به دلیل فوت مالک ساختمان بوده و به استناد تبصره یک ماده 85 قانون آیین دادرسی کیفری درخواست پرداخت غرامت به تقصیر شده است. درخواست شده توسط دادگاه

همچنین با توجه به اینکه 7 نفر از کشته شدگان تصادف متروپل زن بودند، بر اساس قانون مجازات اسلامی امکان پرداخت مازاد مهریه از محل صندوق آسیب های بدنی وجود دارد، بدین منظور اقدامات مقدماتی انجام شده و می باشد. برای پرداخت مهریه از این طریق انجام می شود.

مقصر سقوط کیست؟

غلام عباس ترکی معاون دادستان کل کشور و از اعضای تیم اعزامی پیش از این به آبادان در گفتگو با مهر درباره علل حادثه متروپل گفت: در آبادان نیز باید بگویم که علاوه بر سهل انگاری های متعدد. و اشتباهات شهرداری و نظارت فنی، ساختمان متروپل با یکسری مشکلات سازه ای مواجه است. منطقه آزاد اروند در کشور ایجاد شده است که شامل آبادان و خرمشهر می شود و در اینجا این سوال مطرح می شود که آیا مدیریت شهر بر عهده منطقه آزاد است یا فرماندار و شهرداری؟ چه کسی تصمیم نهایی را در زمانی که درگیری بین مدیریت شهری وجود دارد، می گیرد. بین شهرداری و مدیریت اروند؟

مشارکت شهرداری با عبدالباگی

ترکی ادامه داد: از نظر شرایط آب و خاک در این منطقه، سازه مورد نظر نباید بیش از 8 طبقه باشد. اما شهرداری برای 9 طبقه در طبقه همکف مجوز صادر کرده که با همکف و منهای یک می شود 11 طبقه. توافقات بین سازنده و شهرداری منعقد شده و برای 11 طبقه نیز مجوز دیگری صادر شده است که 13 طبقه با یک طبقه همکف و منهای یک طبقه خواهد بود. چه کسی باید تعیین کند که چند طبقه باید ساخته شود؟

  رونق دیپلماسی منطقه ای در بازار انرژی / سیزدهمین گام دولت برای بازگرداندن اعتماد از دست رفته به دولت قبل

ترکی از مشارکت شهرداری آبادان با گروه عمرانی عبدالباقی خبر داد و گفت: شهرداری آبادان با گروه عبدالباقی 4.5 درصد در این پروژه متروپل سهام داشت. مشکل اینجاست که شهرداری مشارکت کرد و خواست سهمی از این ساختمان بگیرد و نتیجه اش این است که اصلا به تعهد نظارتی خود عمل نکرد. اگر بپرسید مقصر این مشکل کیست، به ساختار غیرشفاف و معیوب مدیریت شهری منطقه اروند برمی گردد.

متهم هفته آینده در دادگاه حاضر می شود

اکنون که بیش از 60 روز از حادثه تلخ آبادان می گذرد، متهم این پرونده هفته آینده به دادگاه معرفی می شود.

لازم به ذکر است در میان دستگیرشدگان 4 شهردار از جمله شهردار فعلی آبادان و 3 شهردار سابق، رئیس وقت سازمان نظام مهندسی آبادان، رئیس و طراح پروژه متروپل آبادان، تعدادی از افراد مرتبط با … پرسنل مجوز دهنده که با افراد شاغل در سازمان نظام مهندسی آبادان کار می کنند همکاری کردند و دیده شدند.

دیدگاهتان را بنویسید