به گزارش سرمقاله، پس از دیدار جمعی از کارگران با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب و صحبت از قاچاق و واردات، ایشان واردات غیرقانونی کالاهای تولید داخل و کالاهای با کیفیت خنجر را قلب تولید کشور دانستند. میلیارد دلار واردات کالاهای تولیدی در کشور مانند کفش، پوشاک و لوازم خانگی منجر به تعطیلی 100 هزار شغل در کشور می شود.
وی در این خصوص افزود: البته خودروسازان نباید از این واژه سوء استفاده کنند چرا که جایگاه آنها تعریفی ندارد و هدف آن جاهایی است که محصولات خوب و با کیفیتی داشته باشند.
پس از این اظهارات بود که وزیر صمت از تصویب آیین نامه کلی واردات خودرو در هیات وزیران خبر داد و گفت: انواع روش های واردات خودرو در آیین نامه مشخص شده که هم اکنون در مرحله نهایی تصویب است.
به نظر می رسد امروز پس از چند روز سکوت، مخالف اصلی واردات خودرو، سید مصطفی میرسلیم، اعصاب خود را از دست داده و در صفحه توئیتر خود بحث هایی را منتشر کرده است:
راه حل رفع نواقص تولید داخلی و ارتقای کیفیت ذلت و توقف تولید صنعتی نیست چرا که با شعار سال و مفاد سند تحول دولت مغایرت دارد.
دولت باید برای اصلاح این صنعت تلاش کند. کتمان واردات نامحدود، پاکسازی موضوع و از دست دادن ارز محدود، درآمد کشور از کاهش قیمت نفت صادراتی است و باید برای تامین مواد و کالاهای اساسی و رشد کشور به کار گرفته شود، نه جلب رضایت واردکنندگان!
پرسشهایی که آقای میرسلیم پس از سالها حضور در سمتهای مختلف نتوانست به آن پاسخ دهد این است که پس از گذشت چندین دهه از مردم بیگناهی که جان، مال و سلامت خود را با خودروهای داخلی از دست دادهاند، باید بهای حمایت خودروسازان را بپردازند. پرداخت خودروهای با کیفیت خارجی در چند سال، پرداخت خودروهای با کیفیت خارجی در چند سال و پراید و سمند، پارس تحویل داده می شود.
چرا بعد از این همه سال تعمیر و نگهداری خودروی باکیفیت فراهم نمی شود، چرا نمی توانید خودروی با کیفیت خود را در کشورهای حاشیه خلیج فارس بفروشید.
پایان /