مسائل ناآرامی برای گردشگری ایران

ایران کی با خبرهای خوب و تصاویر خوب از جاذبه های گردشگری تیتر یک رسانه های جهان می شود؟ این سوال فعالان گردشگری همزمان با روز جهانی گردشگری و درگیری های اخیر است.

به گزارش رجانیوز به نقل از مهر، اختلافات جامعه و وقوع حوادثی که یکی از نتایج آن انتشار اخبار و تصاویر درگیری در خیابان های پایتخت است، ایران را در صدر اخبار جهان قرار داده است.

اخبار نشان می دهد که ایران در حال حاضر مقصد مناسبی برای سفر نیست و در همه شهرهای آن ناآرامی وجود دارد. رسانه های مخالف تأثیر زیادی در گسترش گسترده چنین رویکردی دارند. از آنجایی که در این مدت تصاویر زیادی از درگیری منتشر شد، هیچ گاه عکسی از زیبایی های ایران وجود نداشت. سیاست رسانه ماند هرگز نشان دادن زیبایی ایران نیست.

حالا به دست کسانی افتاد که همیشه منتظر چنین خبری بودند.

در چند روزی که این جنجال بالا گرفت، تعدادی از تورهای گردشگری به ایران لغو شد. در واقع صنعت گردشگری یکی از صنایع اقتصادی است.

به همین دلیل حتی از کوچکترین خبر یا اتفاقی هم متاثر می شود. کافی است چند عکس از تجمعات خیابانی منتشر کنید، آنگاه صنعت گردشگری تکان می خورد و در کشورهایی که این صنعت هنوز جایی برای خود پیدا نکرده، عواقب آن تا چندین سال ادامه خواهد داشت.

تورهای گردشگری به این مقصد لغو می‌شود و تمام تلاش‌هایی که این مقصد را معروف کرده است، مثل الان از بین می‌رود.

ایران هرگز نتوانسته است صنعت گردشگری را جایگزین صنعت نفت کند. بنابراین گردشگری در ایران هنوز در مراحل ابتدایی است و هر حادثه ای متاثر از آن خواهد بود. همانطور که در سال های اخیر اتفاق افتاده است.

  مهمانان ناخوانده کاملا هریس - نقد رسانه های تحریریه

چند سالی است که فعالان گردشگری برای ارائه تصویری امن از ایران در نمایشگاه های کشورهای خارجی حضور می یابند. اکنون نمایشگاه های گردشگری تاپ روزا در فرانسه و نمایشگاه جاتا در ژاپن برگزار می شود و نمایندگان ایران نیز برای نمایندگی سایر کشورها در آنجا حضور دارند که برای متقاعد کردن آنها برای داشتن گردشگری برای ایران هزینه های زیادی در این زمینه انجام شده است. توجه. زهرا قاسمی از آن دست افرادی است که سال ها برای نمایندگی ایران در نمایشگاه های خارجی تلاش کرده است.

وی در این خصوص به خبرنگار مهر توضیح داد: در حال حاضر تنها سوالی که در خارج از ایران به آن پاسخ می دهیم این است که چه زمانی شرایط برای سفر مهیا می شود، آیا این وضعیت ادامه خواهد داشت؟ در چند روز اخیر بسیاری از تورهای ایران را لغو کرده اند، این تصویر به این زودی ها بازسازی نخواهد شد. حتی اگر تعمیر شود، گردشگرانی هستند که اخبار آرامش پس از طوفان را دنبال نمی کنند، اما به همان اخبار قبلی بسنده می کنند.

قاسمی گفت: تغییر این تصور بسیار سخت است و با بودجه های اندکی که برای تبلیغات وجود دارد، فقط شاهد هزینه های بخش خصوصی در این زمینه هستیم. اما اکنون با اتفاقات اخیر، این تلاش ها بیشتر به این شکل است.

سعید الهیاری یکی از فعالان گردشگری است که نظر دیگری دارد و به خبرنگار مهر گفت: همه رسانه های خارجی اخبار منفی درباره ایران نوشتند اما تا چند روز دیگر می توانیم از این خبر استفاده کنیم. برای مثال می توان گفت حالا که ایران بنا به دلایلی اوج است، پس به همین دلیل می تواند در اوج باشد، اما این بار با انتشار اخبار یا تصاویری از آرامش و زیبایی.

  فدرال رزرو: کاهش تورم باید در اولویت باشد

وی گفت: اگر افراد بسیار باهوشی داشته باشیم به سرعت عکس و فیلم دیدنی های ایران را جایگزین این تصاویر می کنند. به عبارتی می توان گفت این تصویر زیبا متعلق به همان کشوری است که تا چند روز پیش به دلیل درگیری های موجود در آن، زیبایی آن دیده نمی شد.

این اتفاقات در حالی رخ داد که امروز 5 مهر مصادف با روز جهانی گردشگری است، بازاندیشی در گردشگری نیز شعار روز جهانی است و بسیاری از برنامه های مرتبط با این روز در ایران لغو شد تا رسانه های مخالف بتوانند به معرفی ایران بپردازند. می ترسد

دیدگاهتان را بنویسید