معرفی سامانه بررسی 124/24 ساعته سیگنال های مردمی تخلفات صنفی

13266 خبر اولیه

به منظور تسهیل ارتباط با ذینفعان و ایجاد امنیت روانی و دسترسی آسان به پایگاه های نظارتی برای بررسی و رسیدگی به درخواست ها و شکایات واحدهای تجاری اعم از بازرگانی، تولید و خدمات، استفاده از فناوری روز و پوشش ارتباطات. کانال هایی مانند تلفن، فکس، پیامک، درگاه های اینترنتی، پست الکترونیکی، پست صوتی و نرم افزار موبایل ایجاد شده است تا هموطنان بتوانند از طریق کانال های ارتباطی مختلف از خدمات حفاظت از شکایات خود «به صورت یکپارچه» بهره مند شوند.

عمده شکایات در حوزه های مختلف از جمله فروش و اختفای کالاهای قاچاق، کلاهبرداری، انباشت، تحویل خارج از خط، عدم رعایت ضوابط قیمت گذاری و توزیع، فروش اجباری، عدم ارائه قیمت و صدور فاکتور و فاکتور طبقه بندی و تا حد امکان با آنها مقابله کنید – به زودی. اقداماتی انجام شده است.

راه های ارتباطی شامل تماس با شماره 124 مرکز پاسخگویی یکپارچه وزارت صمت، تماس با منشی تلفنی www.124.ir، استفاده از نرم افزار موبایل «سکوت ما» و یا مراجعه به باجه های مستقر در سازمان های صنعتی، معدنی و بازرگانی استان ها می باشد.

برای تماس با شماره 124 (مرکز پاسخگویی یکپارچه وزارت صمت) در تمامی روزهای هفته از ساعت 8 صبح الی 21، کارشناسان منشی تلفنی آماده ثبت شکایات و پاسخگویی خواهند بود. تمام شکایات و پیام های تلفنی بلافاصله پس از دریافت پیگیری می شود و تماس ها برای بهبود کیفیت پاسخ ضبط می شوند.

همچنین هموطنان می توانند پس از مشاهده تخلفات اقتصادی در صورت مشاهده تخلف در خرید کالا و خدمات در قسمت شکایات و پس از تکمیل فیلدهای الزامی و شماره ثبت، وارد سامانه پاسخگویی www.124.ir شوند. تلفن همراه جهت پیگیری درخواست یا شکایت خود از طریق کد رهگیری که برایشان ارسال می شود.

  8 نکته برای نگهداری خودرو در زمستان

نرم افزار موبایل «سکوت ما» نیز یک نرم افزار کاربردی (اپلیکیشن) است که از سایت www.124.ir قابل دریافت است. استفاده از این نرم افزار این امکان را به کاربر می دهد که دائماً از نتیجه پیگیری شکایت مطلع شود.

از سوی دیگر، هموطنان می توانند با مراجعه حضوری به باجه های مستقر در سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان، شکایات خود را به کارشناسان حاضر در این باجه ها ارائه کنند.

مراحل عمل نیز شامل هفت مرحله دوره ای و قابل مشاهده است. مرحله اول تماس با یکی از درگاه های ارتباطی وزارت صمت و مرحله دوم تکمیل فرم شکایت در سامانه 124 یا نرم افزار موبایل و یا گزارش شکایت تلفنی یا حضوری به مقام مسئول وزارت صمت و دریافت کد رهگیری از طریق پیامک.

در مرحله سوم، کارشناسان مربوطه به ارزیابی و بررسی شکایت و ارسال ادعای خسارت به حوزه خود انتظام خواهند پرداخت. مرحله چهارم ارسال شکایت به بازرس و ارسال آن به محل تخلف در صورت عدم رضایت شاکی از شاکی.

تکمیل اطلاعات و ثبت گزارش بازرسی در مرحله پنجم توسط بازرس انجام می شود و در مرحله ششم پرونده تخلف تشکیل و به قانون تعزیرات ارسال می شود. مرحله هفتم و آخرین مرحله اعلام حکم از سوی شاکی به شاکی خواهد بود.

در تمامی کانال های ارتباطی ذکر شده، مراحل مختلف پردازش درخواست از طریق ارسال کد رهگیری از طریق پیامک به اطلاع ذی نفعان خواهد رسید. اقدامات انجام شده از طریق سیستم و نرم افزار کاربردی نیز قابل پیگیری است.

همچنین هموطنان می توانند با اطلاع از کد شناسایی واحد تجاری و یا با مراجعه به بارکد اتحادیه در اسرع وقت و بدون درج اطلاعات تکمیلی، روند ثبت و بررسی شکایات خود را تسهیل کنند.

  آمریکا به دنبال مردی ضعیف برای ریاست جمهوری عراق است

در صورت نارضایتی مردم از نحوه پیگیری این سامانه می توانند با گزارش موضوع به مرکز رسیدگی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت به بهبود روند پاسخگویی کمک کنند.

پایان /

دیدگاهتان را بنویسید