معرفی سیستم یکپارچه توزیع خودرو

13239 خبر اولیه

به گزارش سرمقاله به نقل از شاتا، این سامانه پیرو بند 5 بند 8 دستور رئیس جمهور مبنی بر شفاف سازی عرضه خودرو از 25 اردیبهشت ماه آغاز به کار کرده و تمامی بخشنامه های فروش خودروسازان (اعم از دولتی و خصوصی) درج شده است. در این سیستم

متقاضیان می توانند با اعلام شرایط فروش، فعال سازی بخشنامه ها و سپس شروع فرآیند ثبت درخواست خرید خودرو (شرکت در قرعه کشی محصولات) با مراجعه به صفحه اصلی سامانه و بررسی لیست موجودی، ثبت نام کنند. ماشین ها.

در این سامانه ابتدا ثبت نام اولیه داوطلبان انجام می شود و برای خودروهایی که سطح تقاضای آنها کمتر از ظرفیت مجاز است، اسامی داوطلبان برای عملیات فروش به خودروسازان اعلام می شود. در صورتی که پس از پایان مهلت ثبت نام، تعداد متقاضیان خودرو از ظرفیت اعلام شده بیشتر شود، اسامی داوطلبان توسط خودروسازان اعلام می شود تا مراحل قرعه کشی زیر نظر سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده انجام شود و مراحل فروش آتی انجام شود.

این سیستم متکی به اطلاعات شخصی کاربرانی است که از خدمات سایت استفاده می‌کنند و متعهد می‌شود تا حد امکان از حریم خصوصی کاربران محافظت کرده و فناوری مورد نیاز برای ایمن‌تر کردن و امن‌تر کردن هرچه بیشتر استفاده از سایت را توسعه دهد. همچنین در کل سامانه مذکور علامت تجاری و مشخصات تامین کننده به وضوح درج شده است و متقاضی می تواند هویت تامین کننده را مشاهده کند.

از آنجایی که حمل و نقل با سیستم های ارتباطی مدرن دنیا یکپارچه شده است، راه اندازی سامانه جامع یکپارچه توزیع و فروش خودرو به منظور متمرکزسازی توزیع و ادغام خودرو در دستور کار وزارت صمت در دوره جدید (دولت سیزدهم) قرار گرفته است. .

  وزیر اقتصاد: بودجه مهمترین برنامه سالانه کشور است

در این سامانه بر اساس نیاز مشتریان، توزیع خودرو انجام شده و جهت تقاضای مشتریان در سامانه یکپارچه توزیع خودرو مطابق با آخرین مدل های فروش در کشورهای پیشرفته دنبال می شود. این سیستم برای حمایت از مشتری با جمع آوری اطلاعات واقعی، هوشمندی را انجام می دهد تا خودرو را به کاربر واقعی اختصاص دهد.

بر اساس اعلام وزارت صمت، با توجه به اینکه لغو قرعه کشی فروش خودرو چندین ماه طول می کشد تا اصلاحات تکمیل شود و با توجه ویژه وزیر صمت به حمایت از مصرف کننده در دوره انتقال، مقرر شد روند قرعه کشی به صورت یکپارچه اصلاح شود. سامانه توزیع خودرو باید شفاف‌تر و عادلانه‌تر باشد تا از میانجیگری و تجاری‌سازی گروه خاصی جلوگیری شود و خودروهای تولیدی به دست خریداران واقعی نرسد.

یکی از نکات مهم در محدودسازی کارگزاران این است که مالیات بر درآمد تصادفی در این سامانه قابل رصد و نظارت هوشمند است تا با این یکپارچگی میانجی گری محدود و حذف شود.

همچنین به منظور شفاف سازی زنجیره نقل و انتقال خودرو و جزئیات معاملات آن؛ کلیه اطلاعات مربوط به سامانه یکپارچه توزیع خودرو طبق تبصره 4 آیین نامه اجرایی هنر در اختیار کل سامانه بازرگانی قرار خواهد گرفت. 14 قانون الحاقی مبارزه با پولشویی.

اعلام تحویل خودرو چندین برابر در این سامانه نیز برای حمایت از مشتریان و افزایش رضایت آنان است. مقدار تحویل در اولین برنامه تحویل چندین برابر (تقریباً 10 برابر) نسبت به دوره های تحویل قبلی هر خودروساز است.

به عنوان مثال، در طول یک دوره ثبت نام سه ماهه، همه خودروسازان تمام تولیدات و مونتاژ خود را ارائه می دهند و ثبت نام برای همه آزاد است. در هر دوره بین 200 تا 300 هزار خودرو قابل توزیع است که بین افراد و متقاضیان بیشتری توزیع می شود. همچنین کلیه خودروهای تولیدی پس از صدور فاکتور و واریز به مشتری دارای بیمه شخص ثالث می باشند.

  کمترین میزان واکسیناسیون در چه سنی است؟

از طرفی در مدل قبلی هر 15 روز یک بار خودروساز عملا برخی از محصولات خود را عرضه می کرد و خیالی برای خرید نداشت اما در سیستم جدید به جای هر 15 روز یک بار، مدت زمان تحویل بیشتر (سه ماهه، فصلی و شش ماهه). ) بود.

همچنین برای ثبت نام مطمئن و بدون عجله متقاضیان، اولین دوره فروش خودرو در این سامانه بدون اولویت و تاخیر، یک هفته مهلت ثبت نام را در نظر می گیرد که با ایجاد حاشیه امنیتی، از خرید و ثبت نام هیجانی جلوگیری می کند.

مزیت دیگر این سیستم مدرن این است که در روش قبلی خودروسازان بزرگ با تأخیر در انجام تعهدات خود عمل می کردند، اما در این سیستم تعهد هر خودروساز بررسی می شود، زیرا مدت ثبت نام متقاضیان برای مثال یک دوره طولانی سه ماهه است. تعهدات خودروسازان همزمان با توزیع به موقع خودروها و با الزام عرضه شفاف محصولات به تمامی خودروسازان (اعم از دولتی و خصوصی) در این سامانه، متقاضیان خرید خودرو از انواع خودروها برخوردار خواهند شد. انتخاب ها

اما مهمتر از آن رضایت مشتری از زمان تحویل خودرو تا بازه زمانی مشخص از طریق روش هایی در همین سیستم به صورت هوشمند سنجیده می شود و ملاک عمل است.

موضوع مهم دیگر در این سامانه، توجه و توجه به تعهدات اجتماعی خودروسازان است که هدف از توزیع خودرو در این حوزه است. 50 درصد از ظرفیت توزیع و فروش خودرو در سامانه یکپارچه به موضوع جوان سازی جامعه برای ایفای تعهدات اجتماعی خودروسازان اختصاص دارد.

لازم به ذکر است سامانه یکپارچه توزیع خودرو از روز یکشنبه 4 اردیبهشت ماه از ساعت 12 در سایت sale.iranecar.com آغاز به کار کرد.

  آدرس اشتباه پزشکان به دولت اصلی!

از روز سه شنبه 27 اردیبهشت ماه، ثبت نام در سامانه امکان پذیر شد و تمامی خودروسازان موظف شدند تمامی محصولات خودروی خود را در این سامانه ادغام کنند و هیچ استثنایی برای توزیع خودرو به مشتریان خارج از سامانه وجود نخواهد داشت.

روند فروش خودرو در این سامانه شفاف است و به این ترتیب از شوک های بازار، بازارسازی، سوء استفاده از دلالان و نقض حقوق بشر جلوگیری می شود.

بالاخره با خارج شدن تدریجی خودروسازان از چرخه قرعه کشی، انتظار می رود مردم، رسانه ها و افکار عمومی از چرخه قرعه کشی خارج شوند.

پایان /

دیدگاهتان را بنویسید