ملی شدن صنعت خودرو و اخراج بخش خصوصی نمونه ای از نفوذ اقتصادی است

14540 خبر اولیه

به گفته جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس و عضو کمیسیون امور داخله و شوراها در نشست تحریریه درباره تاثیرات نفوذی ها بر اقتصاد کشور، صنعت خودرو و جلوگیری از واردات یا نفوذ اقتصادی، گفت: موضوع نفوذ در اقتصاد در بخش موارد مختلف را باید جدی گرفت. شکی نیست که انحصاراتی که دهه‌ها در بخش‌های مختلف صنعتی پابرجا بوده، نتیجه نفوذی است که برای دستیابی به اهداف معدودی طراحی شده است، در حالی که اکثریت مردم از این سیاست‌ها بی‌نیاز هستند.

وی در این خصوص خاطرنشان کرد: متأسفانه در بخش هایی که سیاستمداران می توانند نفوذ داشته باشند، شاهد حکمرانی بدی هستیم که باعث تشویق و ایجاد رانت و فساد می شود. وقتی روندهای اقتصادی به نفع عده ای خاص باشد و دست مردم برای منافعشان کوتاه باشد، نمی توان انتظار رشد صنایع کشور را داشت.

عضو کمیسیون داخلی و شوراها در این خصوص خاطرنشان کرد: صنعت خودرو که باید به دست بخش خصوصی سپرده می شد و دولت به عنوان ناظر و سیاست گذار در این بخش بود، در انحصار دولت ها بود. رشد و پیشرفت این صنعت در سایه تصمیمات دولتمردان، سیاستمداران و تصمیم گیران متوقف شده است زیرا هیچ صنعتی به ترتیب رشد نمی کند و نمی تواند پاسخگوی خواسته های متقاضیان، عموم مردم و خریداران باشد.

جلال رشیدی کوچی خاطرنشان کرد: نمونه نفوذ اقتصادی در صنعت خودروسازی ما نمونه عینی است. صنعتی که باید پیشرو می بود و علاوه بر تامین نیازهای داخلی با بالاترین کیفیت، خودروهای مورد نیاز کشورهای همسایه و منطقه را تامین می کرد، امروز در بدترین وضعیت ممکن با بدهی ها و زیان های انباشته به سر می برد و خریداران محصولات به عنوان ملی راضی نیستند و از آنجایی که بازار رقابتی نیست و اجازه انتخاب و خرید خودرو از برندهای دیگر را ندارند، همچنان در این بازار خریدار هستند.

  جبهه النصره بار دیگر آتش بس در ادلب سوریه را نقض کرد

پایان/

دیدگاهتان را بنویسید