مینی ون ایران خودرو ترکیبی از لکسوس و ال 90 با قاشقی از بنز است

به گزارش تحریریه، شعار مدل های ایران خودرو یعنی دنا پلاس که با سر و صدای زیادی شروع می شود، ترکیبی از لکسوس ژاپن و ال 90 ساخت داچیا رومانی، زیرمجموعه رنو فرانسه است. اگرچه این مدل بر روی پلت فرم پژو 405 ساخته شده و صدها قطعه مشترک با سمند دارد!

گمنامی محصولات ایران خودرو به دلیل حضور مدیریتی با انگیزه سیاسی و بی ربط برای صنعت خودرو به خوبی قابل مشاهده است که درک درستی از بازاریابی، سلیقه مشتری و … ندارد، به زبان طراحی و زمان مشخصی نرسیده است. زمان برای یک مدل جدید! لانچ هایی که ربطی به مدل های قبلی ندارند و برای جلوگیری از رقابت جدی و ایجاد تغییرات در نما (فیس لیفت) و تغییرات اساسی در پلتفرم و محتوا؛ آن‌ها از مدل‌های مبتنی بر سال فرار کردند و از افزودن یک امتیاز به مدل‌های قبلی لذت بردند، بنابراین مجبور نبودند هر ۵ سال یک بار قالب‌های جدید طراحی کنند.

دنا پلاس بدون هویت!

نگاهی گذرا به جلوپنجره دنا پلاس نشان می دهد که تقلیدی مضحک از جلوپنجره معروف لکسوس ژاپنی ایجاد شده که در نمای جانبی نیز تکرار شده است. لکسوس از سال 2015 از زبان طراحی انقلابی و جسورانه در کراس اوورهای خود استفاده کرده است که در نمای جانبی یک مثلث مقعر را تشکیل می دهند که دنا نیز آن را حذف کرده و گلگیرهای L90 در یک سیستم طراحی جداگانه طراحی شده اند. ترکیب می کند!

به زبان ساده، مدیران محترم ایران خودرو زبان طراحی لکسوس لوکس ساز و ال 90 ارزان قیمت (به قول اروپایی ها کرافت) مشترک بوده و هیچ وجه اشتراکی بین «زبان طراحی» و «بخش قیمت بازار» ندارند. روابط و مختصات مختلف طرح به طور تصادفی از حلقه انتخاب نمی شود یا از نوه های مدیران سیاسی حاضر در جلسه مشورت می شود.

  استخدام 8000 نفر در یک شرکت خودروسازی

13777 خبر اولیه

مقایسه جلوپنجره و نمای جانبی لکسوس با شاهکار خانگی دنا پلاس اتوماتیک که البته یک قاشق طراحی هم از مرسدس بنز کلاس C به عاریت گرفته است، نشان از این تقلید ناشیانه دارد. خط مستقیم و نزولی که از انتهای خودرو شروع و به گلگیر ختم می شود، یکی از ویژگی های زبان طراحی مرسدس بنز در آلمان است.

13778 خبر اولیه

نمای جانبی بنز کلاس C

13780 خبر اولیه

پس ال 90 کجاست؟

هر چقدر هم از این شاهکار ماشین فرانسوی L90 بنویسیم، باز هم کوچک است. طراحان L90 احتمالاً در صنعت تراکتور و ابزار کشاورزی کار می کردند و چنین موجود زشتی را خلق کردند. با این حال در طراحی داخلی قطعات وی تلاش های بسیار با کارایی و درخشانی صورت گرفت و توانایی قطعه سازی و مهندسی داخلی را از خود نشان داد.

دنا پلاس وطنی گلگیرهای خود را از ال 90 به امانت گرفت که شاید به دلیل حضور مدیران سیاسی و نازنین پارس خودرو یا سایپا در نشست جشن با مدیران ایران خودرو باشد که در عکس زیر قابل مقایسه است.

13779 خبر اولیه

او شترمرغ را تکمیل کرد که نمای جانبی مرسدس بنز کلاس C را از سال 2008 تا 2011 نشان می دهد و موجود عجیبی را ایجاد می کند که در تمام خیابان های ایران، عراق، باکو و سوریه زیر آن دیده می شود. البته C کلاس از سال 2015 تا 2016 خط کناری را از انتها به صورت تدریجی (و نه کاهشی مانند مدل قبلی) طراحی کرد که ظاهراً به جلسات سران خودروی ایران نرسیده و توسط آنها قابل مشاهده است. آینده. بیاور.

بنز و لکسوس برندهای لوکسی هستند و با ال 90 به دو دنیای متفاوت سفر می کنند که می توان از آن به عنوان گاوآهن استفاده کرد. ترکیب این مدل ها در شرکت ایران خودرو نشان می دهد که کار بیش از حد لنگ است و طراحان حرفه ای جایی در این شرکت ها ندارند.

  هزینه سئو چقدر است؟

درب صندوق عقب دنا پلاس که از بی ام و قرض گرفته شده باید جدا نوشته شود!

پایان /

دیدگاهتان را بنویسید