ورزشی که شما را 3 برابر ضعیف تر می کند

مطالعات نشان می دهد که ورزش کوتاه مدت و شدید می تواند کاهش وزن را سه برابر کند.

ورزش کوتاه مدت که به عنوان تمرین تناوبی شدید یا HIIT شناخته می شود، می تواند کالری بیشتری را در زمان کمتری بسوزاند. این تمرینات نیاز به تجهیزات خاصی ندارد و هر کسی می تواند کمتر از نیم ساعت در خانه ورزش کند. تمرینات شامل «جک پرش»، «اسکوات»، «استپ آپ» و «فشار بالا» است.

انواع متداول تمرینات گرما شامل حرکات شدید 30 ثانیه ای و سپس استراحت و انجام حرکات با شدت کمتر است.

حرکات دوره ای با دوچرخه، دویدن و پیاده روی سریع یا انواع دیگر تمرینات انجام می شود.

این مطالعه شامل 36 فرد 70 ساله با چربی احشایی (شکم) بیش از یک پوند (یک پوند برابر با 453.59 گرم) در زنان و چهار پوند در مردان بود.

آنها یک دوره 10 هفته ای ورزش دوره ای را دنبال کردند. تمرینات دوره ای تنها به مدت 18 دقیقه در روز، سه بار در هفته و شامل 40 ثانیه فعالیت و 20 ثانیه استراحت انجام شد.

آنها روزی 36 دقیقه به مدت 10 هفته تمرین کردند. نتایج نشان می دهد که ورزش دوره ای کاهش چربی شکم را سه برابر نسبت به گروه کنترل که ورزش نمی کردند افزایش داد.

در این مطالعه تأثیر ورزش در مردان بیشتر از زنان بود.

محققان دریافتند که 10 هفته ورزش شدید و مداوم، شاخص توده چربی (FM) را تقریباً سه برابر در مقایسه با گروه کنترل کاهش داد و توده عضلانی را افزایش داد.

  مشکلات جدید در انتخاب علی عسگری به عنوان وزیر نفت

این نتایج قبلاً با بهبود سلامت قلب و کاهش خطر بیماری قلبی عروقی مرتبط بوده است.

حدود یک سوم افراد بالای 65 سال دارای اضافه وزن یا چاق هستند. چاقی خطر ابتلا به بیماری های مختلف از جمله بیماری های قلبی عروقی، دیابت نوع 2، فشار خون بالا و آرتروز را افزایش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید