ورزش مناسب در هوای آلوده

گروه اجتماعی رجانیوز: در شرایطی که هوا سرد یا آلوده است، انجام ورزش هایی مانند یوگا و تای چی که برای تقویت قفسه سینه، دیافراگم و عضلات سر و گردن انجام می شود، مناسب است.

من گزارش میدم رجانیوز به گزارش باشگاه خبرنگاران، در شرایط هوای سرد یا آلوده، انجام ورزش هایی مانند یوگا و تای چی که برای تقویت قفسه سینه، دیافراگم و عضلات سر و گردن انجام می شود، مناسب است اما به شرطی که انجام شود. داخل ساختمان و محیط در نظر گرفته می شود از نظر تنفسی سالم باشید.

یکی از دلایل افزایش خطر ورزش در هوای آلوده این است که در حین فعالیت هوازی معمولاً هوای بیشتری به ریه ها فرستاده می شود و تنفس عمیق تر می شود و از آنجایی که احتمالاً در حین ورزش بیشتر از طریق دهان تنفس می کنید، هوایی که استنشاق می کنید فیلتر می کنید. از طریق بینی شما دیگر فیلتر نمی شود و ذرات آلودگی هوا مستقیما وارد دستگاه تنفسی شما می شود، بنابراین در هوای آلوده هر چه حجم هوا در ریه های ورزشکاران بیشتر باشد بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرند. آلاینده ها

برای به حداقل رساندن عوارض ورزش در هوای آلوده، لازم است در فضای باز ورزش نکنید و در صورت ورزش در فضای بسته، باید به تهویه مناسب مکان توجه کنید. همچنین مصرف مایعاتی مانند شیر و آب میوه طبیعی در برنامه روزانه ضروری است و مصرف این مایعات در هوای آلوده اثرات آلاینده ها را بر روی ریه ها کاهش می دهد و آب میوه طبیعی به دلیل داشتن آنتی اکسیدان و ویتامین در دفع آلاینده ها موثر است. .

  اقتصادهای عربی در سال 2023

بزرگترین خطر برای کودکان و سالمندان

بر اساس این مقاله که از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته است، رسیدگی به این مشکل برای سالمندان و کودکان ضروری است و از آنجایی که این گروه از افراد بیشتر در معرض خطر سرب و در نتیجه ورزش و فعالیت بدنی در Air Infected برای افراد مسن و کودکان توصیه نمی شود، در حالی که کودکان به دلیل غشاهای مخاطی حساس بینی، حنجره، نای و روده آسیب پذیرتر هستند.

در مواقعی که هوا آلوده است تمام ورزش ها باید در فضاهای بسته مانند سالن های ورزشی یا منازل انجام شود و در این فضاها دستگاه تصفیه هوا وجود داشته باشد زیرا این دستگاه ها با مکشی که انجام می دهند هوای آلوده را تصفیه می کنند و در چنین شرایطی بسیار مناسب هستند.

چه ورزش هایی در هوای سرد و کثیف توصیه می شود؟

در شرایطی که هوا سرد یا آلوده است ورزش هایی مانند یوگا و تای چی مناسب است که برای تقویت قفسه سینه، دیافراگم و عضلات سر و گردن انجام می شود اما به شرطی که مکان بسته در نظر گرفته شود و محیط سالم باشد. از نظر تنفس و اگر آلودگی هوا در فضاهای باز یا پارک ها انجام شود به همان میزان آلودگی وارد بدن انسان می شود.

انجام تمرینات هوازی و کششی برای تقویت قفسه سینه باید در باشگاه ها، منازل و پارکینگ های ساختمان ها انجام شود، به شرطی که دستگاه تصفیه هوا نصب شده باشد، نه فقط یک فن که هوا را بچرخاند.

  پژو 207 کارکرده و هایما اس 8 چندین بار فروخته شد

به بدنت گوش کن

در عین حال باید به بدن خود توجه کنید و به بدن خود گوش دهید، زیرا بدن هر فردی نسبت به آلودگی هوا واکنش متفاوتی نشان می دهد و علائم متفاوتی دارد و در صورت مشاهده علائمی مانند درد قفسه سینه یا تنگی نفس، تعریق غیرمعمول، مشکل در تنفس، مداوم سرفه، و به اصطلاح یا خس خس شدید، فورا ورزش را متوقف کرده و به مراکز درمانی مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید