به گزارش تحریریه، بررسی وضعیت بازار خودرو نشان می دهد که سیاست های دولت سیزدهم با فرماندهی تیم اقتصادی دولت و بخشداری فاطمی امین و منوچر لقی در این حوزه با شکست کامل مواجه شده است. ، و این بازار مهم یکی از پایه های نارضایتی شدید عمومی است که به شکل های مختلف خود را نشان می دهد.
سطح قیمت انواع خودرو در تاریخ 1 مهر 1401 نسبت به 1 مهر 1400 افزایش تقریباً 30 درصدی قیمت خودروهای داخلی و افزایش 45 درصدی قیمت خودروهای وارداتی را نشان می دهد که در سال اول فاجعه بار است. دولت و قابل توجیه نیست.
در سال گذشته، وعده ها و برنامه ها:
- برچیدن بخت آزمایی تا پایان دهه 1400
- واردات خودرو از ابتدای سال 1401
- خودرو وارداتی خرداد 1401
- خودرو وارد شده از شهریور 1401
- خودرو وارد شده از آبان 1401
- ماشین وارداتی آذر 1401 (احتمالا)
- تولید 1.5 میلیون دستگاه در سال
- رسیدن به تولید 3 میلیون دستگاه در سال (تا سال 1404)
- رسیدن به صادرات یک میلیون دستگاه در سال (تا سال 1404) که در سال 1400 تقریباً صفر بود و در سال اول دولت سیزدهم صفر باقی ماند.
- لغو قیمت گذاری دستوری
- خروج دولت از مدیریت خودروسازان
- کمک به خودروسازان خصوصی، نه تعقیب آنها، تا قدرت خود را افزایش دهند
تقلبی از آب درآمد و محقق نشد و حتی شاهد افشای طرح های مبهمی مانند واگذاری ایران خودرو و سایپا به چهار شرکت مهن، زرماکارون، گلرنگ و ماموت بودیم که هنوز به نتیجه قطعی نرسیده اند.
در واقع با کنار گذاشتن ادعاها و برنامه های مکرر فاطمی امین و منوچهر لقی، صنعت خودرو و بازار در یک سال گذشته نه تنها حرکتی رو به جلو نداشته است، بلکه شاهد افت کیفیت و جهش قیمت نیز بوده ایم. مایه شگفتی کارشناسان است. . چرا که انجام بدتر از مدیریت دولت حسن روحانی در بازار و صنعت خودرو بسیار سخت و عجیب است اما ظاهرا تیم اقتصادی دولت رئیس جمهور به این موفقیت دست یافته است و این یکی از معدود موفقیت های سیزدهم است. دولت. .
سال اول در «خودرو» با شکست کامل برای دولت سیزدهم به پایان می رسد و با بقای تیم اقتصادی و خودروسازی دولت در سال دوم، اکنون می توان وضعیت بازار خودرو را در پاییز 1402 پیش بینی کرد. دولت مردم را آزار می دهد و بازار و خودروسازی ایران را که تا نابودی کامل فاصله ندارد، شکنجه می دهد.
پایان/