ویتامین ها برای مبارزه با آلودگی هوا

آلودگی هوا یک معضل جدی در دنیای امروز است و نمی توان عواقب آن را نادیده گرفت، بهترین کاری که می توان انجام داد خنثی کردن اثرات منفی تنفس مواد شیمیایی و سموم بدن است که با هوای آلوده وارد بدن می شود.

من گزارش میدم رجانیوز به گزارش همشهری، «نتایج مطالعه نشان می دهد قرار گرفتن در معرض هوای آلوده با طیف وسیعی از اثرات بر سیستم تنفسی و قلبی عروقی و افزایش مرگ و میر همراه است.

در حین تنفس، ذرات سمی موجود در هوا وارد بدن شده و به سطح ریه ها می چسبند و در نتیجه باعث تحریک التهاب در بدن و کاهش آنتی اکسیدان های بدن به ویژه آنتی اکسیدان های موجود در پوشش ریه می شوند و در نتیجه سلول های مختلف از بین می روند و خطر ابتلا به سرطان به خصوص سرطان ریه افزایش می یابد.

بنابراین، مصرف غذاها و مواد مغذی که التهاب را کاهش می دهند، در کنار مصرف مقادیر زیاد آنتی اکسیدان های رژیمی، می تواند به کاهش اثرات مضر استنشاق ریزگردها کمک کند. لازم به ذکر است که با مصرف مواد غذایی مناسب و متعادل می توان از بدن در برابر آلاینده ها محافظت کرد.

ویتامین E

عملکرد اصلی ویتامین E نقش آنتی اکسیدانی آن است. روغن ها (غنی ترین) منبع این ویتامین هستند که با پختن از بین نمی روند، بلکه با سرخ کردن از بین می روند. منابع آن روغن سویا، روغن آفتابگردان، جوانه گندم و سایر روغن های گیاهی است، بنابراین سعی کنید از انواع روغن های گیاهی خوراکی در پخت و پز و فرآوری مواد غذایی استفاده کنید.

  از اطلاعات مربوط به گران ترین ها استفاده کنید

ویتامین سی

ویتامین C یکی دیگر از آنتی اکسیدان هایی است که می تواند به سیستم ایمنی کمک کند. این ویتامین در سبزیجات و میوه های تازه یافت می شود و به گرما، نور و محیط های قلیایی بسیار حساس است. پرتقال، لیموترش، پرتقال، نارنگی، توت فرنگی، سیب، طالبی، طالبی، انار و سبزیجات سبز تیره مانند اسفناج و سبزی، انواع فلفل از جمله فلفل، شلغم، پیاز و پیازچه را در روزهای هوای کثیف بخورید.

ویتامین A

بتاکاروتن نیز یکی از کاروتنوئیدهای مهم و پیش ساز ویتامین A است که در بدن به ویتامین A تبدیل می شود و شامل میوه ها و فرآورده های زرد و نارنجی است که باید زیاد استفاده کنید. مصرف زیاد هویج، کدو تنبل، گوجه فرنگی، زردآلو، آلو، طالبی، موز و انبه توصیه می شود.

منیزیم

منیزیم موجود در هوای آلوده باعث کاهش جذب فلزات سنگین مانند کادمیوم و افزایش دفع سرب می شود و در نتیجه زمان تماس این ترکیبات مضر را در بدن به حداقل می رساند و در نتیجه مصرف انواع سبزیجات سبز تیره که سرشار از این ماده غذایی هستند، می شود. به همه توصیه می شود منابع غذایی خوب منیزیم عبارتند از انجیر، لیمو، گریپ فروت، ذرت زرد، بادام، گردو، پسته، آجیل، دانه ها، سبزیجات برگدار مانند کلم پیچ، اسفناج، جعفری، کاهو، چغندر، غلات کامل و حبوبات مانند لوبیا و سویا. .. خب در ضمن مصرف جوانه سبزی و آجیل در روزهای هوای کثیف را در اولویت قرار دهید.

امگا 3

بیشتر ماهی، آجیل و خرفه بخورید. این غذاها دارای امگا 3 خوبی هستند که می توانند در حفظ سلامت ریه موثر باشند. لازم به ذکر است که مصرف ماهی روغنی که سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است ممکن است در کاهش تنگی نفس و اثرات مضر ترکیبات التهابی مفید باشد.

  آخرین قیمت طلا و سکه در بازار

دیدگاهتان را بنویسید