پاس مستقیم 90 درصد دستاورد شرکت سایپا در سال 1401

در فروردین و اردیبهشت سال گذشته تنها 20 درصد از خودروهای تولیدی گروه خودروسازی سایپا به صورت مستقیم تولید و به معاونت فروش عرضه شد و 80 درصد مابقی خودروهایی بودند که فاز تولید آنها به دلیل نقص قطعات تکمیل نشده و آماده نبود. برای تحویل مستقیم این خودروها تا رسیدن قطعات و تکمیل مراحل تولید به پارکینگ منتقل شدند.

گروه خودروسازی سایپا در سال 1401 در بحث ترانزیت مستقیم به موفقیت قابل توجهی دست یافت و توانست ترانزیت مستقیم خودروهای خود را از 20 درصد در سال 1400 به 90 درصد برساند. یعنی در حال حاضر 90 درصد خودروهای شرکت سایپا وارد فاز تحویل و فروش خط تولید مستقیم خواهند شد و پیش بینی می شود تا پایان خردادماه نرخ گذر مستقیم شرکت سایپا به 100 درصد برسد.

این در حالی است که سال گذشته به طور متوسط ​​از 1500 خودروی تولیدی در روز، تنها دویست خودرو وارد بازار شده و مابقی برای تکمیل به پارکینگ رفته اند. نتیجه سیاست تولید ناقص به منظور ارائه آمار، انبار 90 هزار خودرو در پارکینگ ها است که امسال با تلاش مدیرعامل و هیات مدیره سایپا تعداد این خودروهای معیوب به زیر 20 هزار دستگاه رسیده و کاهش می یابد. هر روز .

پیش بینی می شود خودروهای ناتمام گروه خودروسازی سایپا تا پایان خرداد به صفر برسند. اجرای مدیرعامل سایپا و اقدامات وی برای هماهنگی ارتباط خودروساز و قطعه ساز به منظور رفع موانع تولید یکی از مهم ترین دلایل موفقیت ساپیا در دستیابی به تقاطع مستقیم 90 درصدی است.

در سال‌های گذشته، چون خودروساز در پرداخت‌های خود به قطعه‌ساز تاخیر داشت، قطعه‌ساز خود را موظف به انجام تعهدات مربوط به تحویل قطعه نمی‌دانست. در حال حاضر اما ارتباط قطعه ساز و خودروساز در شرکت سایپا به گونه ای است که زمان پرداخت به استاندارد 100 روز 8 ماهه رسیده است.

  انتقال جمعیت شهرهای کویری به شهرهای ساحلی

با توجه به اینکه فاصله پیش نمایندگی تا زمان تحویل خودرو یکی از گلایه های مردم از خودروساز است، دستیابی خودروسازی سایپا در عبور مستقیم 90 درصدی نقش مهمی در جلب رضایت مشتریان دارد.

اصولا زمانی که خودروساز مرحله پیش فروش را کامل می کند، زمان تحویل را به مشتریان اعلام می کند. در برخی موارد به دلیل تحویل نابهنگام قطعه، خودروساز قادر به تحویل پیش خودروها دقیقا در موعد مقرر نبوده است. کمتر از یک ماه گذشت. ضمناً خودروساز بابت این تاخیر در قرارداد موجود جریمه تاخیر در تحویل مشتری را پرداخت کرده است. در مورد گروه خودروسازی سایپا، این تاخیر در تحویل حدود 5000 دستگاه خودرو به حدود 1500 دستگاه، به تعهدات خود عمل کرده است که شرکت سایپا در حال پرداخت جریمه به مشتریان خود است.

دیدگاهتان را بنویسید