پرداخت 150000 ماشین در پارکینگ ماندن

10195 خبر اولیه

به گزارش تحریریه انجمن قطعه سازان، بر اساس اطلاعیه انجمن قطعه سازان، تکمیل خودروهای معیوب حدود 150 هزار دستگاه مستلزم تزریق سرمایه در گردش به واحدهای قطعه ساز است. با توجه به اجرای دستوری قیمت گذاری و افزایش زیان انباشته خودروسازان به بیش از 83 تریلیون تن و همچنین بالا رفتن بدهی 120 تریلیون تنی دو خودروساز اصلی، واحدهای قطعه سازی از تمامی تجهیزات منابع برای توقف تولید استفاده کرده اند. خطوط و در مرحله ای هستند که در صورت عدم تزریق منابع و پرداخت نشدن معوقات به زودی با چالش مواجه خواهند شد.

وصول مطالبات قطعه سازان عمدتاً از طریق قراردادهای سه جانبه و در قالب بازپرداخت بدهی انجام می شود. در این روش معمولاً خودروساز پس از اتمام تعهدات، بازرسی طولانی مدت از قطعه ساز را انجام می دهد که گاهی نزدیک به یک سال طول می کشد. سازنده قطعه چک را از خط اعتباری خود در بانک تخفیف می دهد. اما در حین تخفیف، بانک حدود 20 درصد از مبلغ را مسدود کرد. به عبارت دیگر در شرایطی که سازنده قطعات باید مواد اولیه و سایر منابع تولید را به صورت نقدی پرداخت کند، پس از یک سال به بخشی از مطالبات خود (حدود 80 درصد) دسترسی پیدا می کند. گفتنی است، همین روند با توجه به پایین بودن سطح سرمایه بانک ها و سقف پرداخت ها، اخیرا بر اساس آمار رسمی اعلام شده از سوی تولیدکننده، به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه، دستمزد و سایر مواد اولیه با مشکل تورم مواجه شده است. شاخص قیمت در این کشور در سال گذشته بیش از 70 درصد بوده است. به عبارت دیگر، تولیدکننده پس از یک سال تاخیر به 80 درصد منابع خود دسترسی دارد، با این فرض که همین میزان تولید باید 170 درصد به صورت نقدی صرف سرمایه گذاری کند و در نتیجه تقریباً نیمی از این منابع را در اختیار ندارد.

  تا سال 2025، دموکراسی آمریکا سقوط خواهد کرد

با افزایش حدود 15 درصدی قیمت خودرو به دلیل بدهی های سنگین خودروسازان، قطعه ساز منابع قابل توجهی ندارد. چون خود خودروساز اولویت های دیگری را در نظر می گیرد.

تسریع در تکمیل خودروهای معیوب نیازمند حمایت نهادهایی مانند نظام بانکی، گمرک و استاندارد است. نظام بانکی رفتار خود را متناسب با تورم و شرایط بحرانی تغییر نداده است.

با توجه به تحریم ها، دسترسی قطعه سازان به منابع و قطعات خاصی مانند تراشه ها و … رسانه ای و دشوارتر شده است. این کار علاوه بر افزایش هزینه ها زمان بر است. از سوی دیگر، قطعات الکترونیکی ناشی از بحران جهانی، مشکل مشترکی را در صنعت خودروسازی جهان ایجاد کرده است.
به دنبال این بیانیه، انجمن قطعه سازان راهکارهای زیر را پیشنهاد کرد:

سیستم بانکی باید به سرعت سرمایه در گردش لازم را تامین کند.
گمرک از مکانیسم های رایج جهان برای انجام فرآیند تأیید پس از انتشار استفاده می کند.
خودروسازان موظف به پرداخت معوقات خود هستند.
اختلاف قیمت کارخانه با قیمت تمام شده در مدت کوتاهی به صفر می رسد و جریان ضرر و زیان متوقف می شود.
دولت به عنوان نهادی که صرفه‌جویی زیادی را به دلیل قیمت‌های سفارش داده شده برای جلب رضایت عمومی خودروساز و قطعه‌ساز تحمیل کرده است، باید برای جبران و جلوگیری از تعطیلی و کوچک‌سازی زنجیره‌ای وارد عمل شود. در شرایطی که دولت تولیدکنندگان مواد اولیه را رها کرده است تا قیمت های خود را تا 18 برابر افزایش دهند و این در میزان سود دریافتی در ترازنامه شرکت های مس-فولاد دیده می شود.
تشکیل کارگروه های تخصصی برای تبیین و آشنایی کارکنان با زنجیره تولید خودرو.
جریان های نفوذی که برای اجرای سیاست استعماری سعی در توقف زنجیره تولید خودرو دارند باید رصد و شناسایی شوند. تعطیلی این زنجیره علاوه بر تحمیل سالانه بین 20 تا 30 میلیارد دلار نیاز ارزی، منجر به از دست رفتن بیش از 700 هزار شغل کشو خواهد شد.
در پایان انجمن آمادگی خود را جهت شفاف سازی موارد فوق و شفاف سازی در این خصوص اعلام کرد.

  ستایشگران شیاطین در دولت بوریس جانسون

منبع: اسب بخار

پایان /

دیدگاهتان را بنویسید