چرا استفاده از گوگل آنالیتیکس در هر وب سایتی ضروری است؟

با یک پاسخ کوتاه ذهن شما را برای ادامه مقاله آماده کنیم. گوگل آنالیتیکس مفیدترین ابزار دنیا برای تجزیه و تحلیل اطلاعات وب سایت است! با مشاهده آموزش تحلیل و یادگیری این ابزار مفید می توانید به اطلاعات بسیار مهم وب سایت خود دسترسی پیدا کنید.

جالب است بدانید که بسیاری از افراد مطالعه این ابزار کاربردی را بسیار پیچیده و دشوار می دانند. اما در ادامه این مقاله می خواهیم شما را بهتر با این ابزار آشنا کنیم و نشان دهیم که کار با این ابزار محبوب چقدر آسان و راحت است. پس به ما بپیوندید

گوگل آنالیتیکس چیست و چگونه ظاهر شد!

در اولین مرحله از آموزش گوگل آنالیتیکس، باید یاد بگیرید که چرا این ابزار ایجاد شده و چگونه از آن استفاده می شود. جالب است بدانید که گوگل آنالیتیکس در ابتدا توسط بسته نرم افزاری Urchin ایجاد شد و در سال 2005 توسط گوگل خریداری شد و به Google Analytics تغییر نام داد. جالب است بدانید که این ابزار کاربردی در ابتدای ساخت نسخه رایگانی نداشت!

بعدها در سال 2006 گوگل این سرویس را در دسترس عموم قرار داد و آن را در دسترس همگان قرار داد. با استفاده از این ابزار می توانید وب سایت خود را زیر نظر بگیرید و اطلاعات مهم و مفیدی مانند رفتار کاربر در سایت، نرخ تبدیل، میزان ترافیک ورودی از هر نوع کانال و … را دریافت کنید. این اطلاعات می تواند سرنوشت کسب و کار آنلاین را تغییر دهد و آن را به سمت پیشرفت سوق دهد. قبل از ظهور گوگل آنالیتیکس، هیچ ابزاری وجود نداشت که همه این اطلاعات را با هم در اختیار کاربران قرار دهد. اما با ظهور گوگل آنالیتیکس، دنیای دیجیتال بازاریابان تغییر کرده است!

  مهمترین نکات برای خرید آنلاین سرویس خواب

آموزش گوگل آنالیتیکس

چرا گوگل آنالیتیکس اینقدر محبوب است؟

به عنوان یک بازاریاب دیجیتال که دائماً برای وب سایت کمپین می کند و تصمیمات حیاتی می گیرد. شما باید بتوانید رفتار مصرف کننده را تجزیه و تحلیل کنید. زیرا در این بازار جذب و حفظ مصرف کنندگان اهمیت زیادی دارد.

علاوه بر این، Analytics ابزاری است که با سایر سرویس های گوگل مانند گوگل ادز، دیتا استودیو و … ادغام می شود و می توانید به راحتی آنها را به گوگل آنالیتیکس متصل کنید.

رایگان بودن این ابزار بزرگترین مزیت آن است. اکنون ابزارهای دیگری مانند Oribi برای تجزیه و تحلیل وب سایت ها و وبلاگ ها وجود دارد. اما هیچ کدام به اندازه تجزیه و تحلیل موثر نیستند و برای استفاده از برخی از آنها باید هزینه زیادی پرداخت کنید.

چه کسی باید Google Analytics را یاد بگیرد؟

با گوگل آنالیتیکس آشنا شوید:

  • نشانگرهای دیجیتال
  • کارشناسان سئو
  • وب مسترها
  • وب مسترها
  • متخصصان محتوا
  • متخصصان تجربه مصرف کننده
  • مدیران حساب که مدیریت تبلیغات وب و …

گزارش های مهم گوگل آنالیتیکس

گزارش های مهم گوگل آنالیتیکس

در این بخش با 5 بخش اصلی آنالیز آشنا می شوید.

گزارش بلادرنگ

گزارش بلادرنگ وضعیت فعلی سایت را نشان می دهد. اکنون:

چند کاربر در سایت آنلاین هستند؟

کدام بخش ها و صفحات سایت را مشاهده می کنند؟

در این میان چه می کنند؟

و…

گزارش مخاطب

گزارش مخاطبان دید بهتری از کاربران سایت به شما می دهد.

که:

از کدام نقاط جغرافیایی وارد سایت شده اند؟

سن و جنسشون چیه؟

از چه سیستمی برای مشاهده سایت استفاده می کنند (موبایل، لپ تاپ، تبلت)

  اخراج شرکت های معدنی چینی از کانادا

و…

گزارش کسب

در این بخش می توانید نحوه جذب کاربران را مشاهده کنید.

کدام قسمت های تبلیغ مفید بوده و کاربران بیشتری را جذب کرده است؟

کدام بنر تبلیغاتی بیشترین تأثیر را بر نرخ تبدیل کاربران دارد؟

با مرور این قسمت می توانید موثرترین روش تبلیغاتی را انتخاب کنید و از این پس بیشتر روی آن تمرکز کنید.

گزارش رفتار

گوگل آنالیتیکس برای مطالعه رفتار مخاطبان و بازدیدکنندگان وب سایت شما استفاده می شود. این را از طریق این بخش خواهید دید

رفتار کاربران شما چگونه بود؟

آنها چگونه با سایت شما تعامل داشتند؟

آنها در سایت شما به دنبال چه بودند؟

و…

گزارش تبدیل

یکی از مهمترین مراحل در تجزیه و تحلیل اطلاعات وب سایت به خصوص سایت های فروشگاهی، تجزیه و تحلیل تبدیل است. ممکن است بخواهید وضعیت تبدیل بازدیدکنندگان به کاربر یا تبدیل کاربران به مشتری در وب سایت خود را بررسی کنید. گزارش تبدیل Google Analytics این کار را برای شما انجام می دهد.

دو مفهوم اساسی تحلیل

برای استفاده از گزارش های تحلیلی، باید از پیامدهای آنها آگاه باشید. تمام گزارش های گوگل آنالیتیکس به دو بخش اصلی تقسیم می شوند. (شاخص ها و ابعاد)

ابعاد:

ابعاد یک اصطلاح عددی است که ویژگی های داده ها مانند منبع ترافیک، مرورگر، شهر و غیره را توصیف می کند.

معیارهای:

اندیکاتورها پارامترهای عددی هستند که برای هر کمیت اندازه گیری می کنیم، مانند: تعداد بازدید، تعداد کاربران جدید، نرخ ترک تحصیل و غیره.

کدام نسخه گوگل آنالیتیکس را نصب کنیم؟

پیشنهاد می کنیم هر دو نسخه را با هم انجام دهید. زیرا استفاده از هر نسخه بسته به سوالی که در مورد داده ها می پرسید متفاوت است. البته این تفاوت به معنای خطای داده نیست!

  سیاست وزارت خارجه در مورد فروش هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه چیست؟

تفاوت دیگر این دو نسخه در نوع ترک رویدادها است. که در دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس به طور مفصل به آن خواهیم پرداخت.

در دوره آموزشی جامع گوگل آنالیتیکس آنالیتیکس، تمام جزئیات این ابزار کاربردی را به صورت گام به گام به همراه آموزش تصویری به شما آموزش می دهیم.

چند سوال متداول

آیا می توانیم از Google Analytics با دامنه ir استفاده کنیم؟

بله دامنه ir مشکلی در جمع آوری داده ها ایجاد نمی کند.

آیا استفاده از گوگل آنالیتیکس سئو را بهبود می بخشد؟

یکی از رایج ترین سوالات هنگام مطالعه Google Analytics این است که چگونه با SEO در وب سایت ها ارتباط برقرار می کند. اما پاسخ این است که استفاده مستقیم از این ابزار کمکی به سئوی شما نخواهد کرد. اما برای بهبود سئو می توانید از داده های گوگل آنالیتیکس کمک بسیار خوبی دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید