چک لیست جامع برگزاری نمایشگاه و شرکت در نمایشگاه

داشتن برنامه و چک لیست برای اجرای صحیح مسئولیت ها و امور مالی بسیار مهم است. چک لیست می تواند یکی از عناصر مهم برای پیشرفت مناسب وظایف باشد. برگزاری جشنواره های بزرگ به ویژه نمایشگاه ها و … نیازمند چک لیست برگزاری نمایشگاه است. با این روند، همه چیز به طور منظم و منظم اتفاق می افتد. برای اطلاع از چک لیست برگزاری نمایشگاه با ما همراه باشید.

عکس غرفه نمایشگاه

فهرست چک لیست نمایشگاه
برای داشتن چک لیست کامل ابتدا باید اطلاعات کاملی از کالاها و تجهیزات مورد نیاز این نمایشگاه به دست آوریم. لیست کامل کالاها و خدماتی که برای برگزاری نمایشگاه باید تهیه شود.
در لیست زیر به موارد زیر اشاره می کنیم: کاتالوگ، کارت ویزیت، نمونه محصول، هدایای تبلیغاتی، چیدمان یا دکوراسیون داخلی، تابلوهای لازم برای نصب در غرفه یا ورودی، لیست اطلاعات خرده فروشی و فروش، فرم سفارش، برچسب قیمت، پوشه ها، بوک مارک ها. و دفترچه یادداشت
به علاوه لوازمی مانند جعبه، سبد و کیف برای حمل وسایل مورد نیاز، هدایا و جوایز قرعه کشی، نوار، قیچی و نوار پلاستیکی، رومیزی و هر گونه گلدان و وسایل تزئینی، ماشین حساب، تنقلات با آب معدنی، غذا و چای و مسکن باید در نظر گرفته شود.
در قسمت فوق فهرستی از لوازم مورد نیاز برای برگزاری نمایشگاه را ذکر کرده ایم. البته این برای نمایش مناسب و بهتر بهتر است. شرکت موظف است سایر موارد مورد نیاز کارکنان و شرکت را فهرست و آماده کند.
در دسترس بودن ابزار به رفع سردرگمی کمک می کند و می توان کارها را در نمایشگاه با نظم و سرعت انجام داد.

قرارگیری در معرض

یکی از لحظات مهم قبل از نمایشگاه، اجاره یا خرید غرفه مورد نظر است. بهتر است قبل از هر چیز در غرفه خود آماده باشید.
برای انتخاب غرفه مناسب حتما با مدیر نمایشگاه صحبت کنید تا بتوانید در راحت ترین زمان به غرفه خود دسترسی داشته باشید.

چک لیست شرکت در نمایشگاهدر واقع پیشنهاد ما این است که تمام کارهایی را که باید قبل از نمایشگاه انجام دهید بررسی کنید تا اثری برای روز نمایشگاه باقی نماند. و فقط نمونه کالا و خدمات و سایر اقلام ضروری منتقل شود.
پس از آوردن ابزار لازم به داخل کابین، تمام آماده سازی ها و کارهای انجام شده را بررسی کنید تا چیزی از قلم نیفتد. در نهایت جناس و محصول مورد نظر خود را بررسی کنید.
برای سهولت در این کار بهتر است برای پیشبرد کار چند سوال بپرسید. این سوالات عبارتند از:
• آیا بهترین منظره و چیدمان را برای غرفه خود انتخاب کرده اید؟
• قیمت محصولاتی که ارائه می کنید برای مخاطب قابل قبول و مقرون به صرفه است.
• بروشورها و تبلیغات مورد نیاز محصولات و کالاها در دسترس مشتریان است!
• البته ترتیب سوالات باید با توجه به اتفاقات انجام شود، نظم در این فضا حاکم خواهد بود، به عنوان مثال: بازدیدکنندگان ابتدا باید با محصولات و خدمات روبرو شوند و سپس از خدماتی که مربوط به سبک و موقعیت است لذت ببرند. نمایشگاه و سپس بروشورهایی به آنها داده شد تا بتوانند هدایای تبلیغاتی دریافت کنند.
• اطلاعات مشخص شده در مورد آدرس مسیر نمایشگاه دقیق و صحیح است!
• هنگام چیدمان کالاها را به درستی و با دقت دسته بندی کرده اید!
• تبلیغات شما درست در جایی که غرفه است ساخته می شود و در دسترس خواهد بود!
• سبک مورد نظر مشتریان را در این نمایشگاه برای خرید کالا و خدمات بررسی کردید!
• در مقایسه با رقبا و دیگر غرفه هایی که به سبک کار شما هستند، چه مزیتی غرفه را از غرفه دیگر متمایز می کند!
• فضای تجاری هم برای فروشنده و هم برای خریدار مناسب است!

  ایران خودرو از حادثه در بهبهان خبر داد باز شدن ایربگ تابع شرایط تعریف شده است!

اگر در رابطه با نمایشگاه این سوالات را در مورد غرفه خود بپرسید، کار به صورت منظم ادامه خواهد داشت. پس از انجام تمام کارها، برای بازدید از مخاطبان آماده شوید. به هر حال خود را به یک فعالیت محدود نکنید و با غرفه ها و شرکت هایی که در نمایشگاه حضور دارند ارتباط برقرار کنید و برای ایجاد مشارکت و همکاری ارتباط استراتژیک و تجاری بگیرید.
بسیار مهم است که روحیه کارکنان را در نظر بگیرید، مطمئن شوید که کارکنان قبل از شروع کار آماده هستند.

چک لیست چه اهمیتی می تواند داشته باشد؟

بسیاری از ما در مورد چک لیست و اثربخشی آن می دانیم. اما آنچه مهم است زمان استفاده از چک لیست است. از چک لیست می توان برای مدیریت زمان پیشرفت کار و کمک به فرآیند استراتژیک و یادآوری جزئیات و کلیات استفاده کرد.
چک لیست به قدری ساده است که نمی توان زمان دقیقی برای اختراع آن پیدا کرد یا نمی توان آن را به شرکت یا کشور خاصی محدود کرد. اما عدم استفاده از چک لیست می تواند ضرر و مشکلات بزرگی ایجاد کند.

نکاتی برای ایجاد چک لیست نمایشگاهی
همانطور که گفته شد، قبل از انجام هر کاری، بهتر است از نمایشگاهی که می خواهید در آن شرکت کنید و ابزار مورد نیاز خود مطمئن شوید. نکته بعدی که بعد از انتخاب نمایشگاه مهم است تعیین میزان موجودی و میزان بودجه ای است که می خواهیم برای نمایشگاه بگذاریم. انتخاب متریال برای ساخت غرفه نمایشگاهی مورد نظر یا اجاره غرفه آماده یا خرید. موقعیت و اندازه غرفه را نسبت به فضای مورد نیاز تعیین کنید. اگر قصد دارید در غرفه با هم کار کنید، حتما قبل از انجام این کار با افراد دیگر چک کنید و سوالات مورد نظر خود را از شریک خود بپرسید.

  وزیر اقتصاد: برنامه دولت ایجاد جمهوری اقتصادی است

نقش مخاطب و بازدیدکنندگان در نمایشگاه
پس از بیان یک سری نکات اولیه، مخاطبینی که از نمایشگاه بازدید می کنند را بر اساس سلیقه خود دسته بندی کنید، به عنوان مثال هدف از خرید و نیاز آنها از نمایشگاه که برای فروشنده چیزی مهمتر از رفع نیاز خریدار نیست. مورد بعدی این است که هدف فروش خود را برنامه ریزی کنید، یعنی قبل از شروع فروش، مقداری را که به آن خواهید رسید تخمین بزنید.

شرکت در نمایشگاه و غرفه نمایشگاهی

پیشنهادات خود را در چک لیست نمایشگاه ثبت کنید
نحوه چیدمان و اولویت بندی کالا برای فروش نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه کرد. همیشه برای تبلیغات خود برنامه ریزی کنید، به عنوان مثال: شما علاقه مند به فروش خدمات یا کالا هستید. یکی از ارکان مهم فروش، دادن تخفیف در زمان مناسب است. فهرستی از افرادی که با آنها کار خواهید کرد تهیه کنید و آنها را در چک لیست نمایشگاه علامت بزنید.

مواد مورد نیاز برای ساخت غرفه را در چک لیست نمایشگاه تجاری فهرست کنید
اطمینان حاصل کنید که انتظارات و خواسته های خود را با توجه به دکوراسیون مورد نیاز خود در اختیار سازنده غرفه قرار می دهید. تجهیزات مورد نیاز داخل کابین را آماده کنید. در ادامه به توضیح مختصر این تجهیزات می پردازیم.
امکاناتی مانند: آب، اینترنت، قهوه ساز و چای ساز، فضای کاتالوگ، یخچال، مبلمان غرفه، مواد کفپوش، غرفه پذیرایی و نوشیدنی، کارد و چنگال، فنجان و بشقاب، تجهیزات تبلیغاتی و تهیه فضاهای ملاقات رسمی و غیر رسمی، شارژر و کابل USB ملزومات و سطل زباله و سایر اقلام برای افزودن به کارگاه خود. بهتر است از سیستم برای کنترل خرید و فروش و میزان کالاهایی که وارد دکه کرده اید استفاده کنید، زیرا معمولا ضریب خطای آنها بسیار کمتر از انسان است. به قوانین و مقرراتی که نمایشگاه برای غرفه داران تعیین می کند توجه داشته باشید و از آنها پیروی کنید. در مورد زمان تحویل و آماده سازی غرفه خود دقیق باشید.

  پاسخ توییتر به «موسیقی پاپ را تحسین نکنید»

فعالیت ها و خلاصه را در چک لیست نمایشگاه بررسی کنید
نتایج نمایشگاه را از نظر قیمت، وزن اخلاقی و … بررسی کنید. کارهایی که از برنامه جا مانده یا از قلم افتاده را بررسی کنید تا اگر قرار است دوباره غرفه ای را انجام دهید، اشتباهات کمتری داشته باشید. نتایجی را که در چند روز در نمایشگاه به دست آوردید را بررسی کنید و مقایسه کنید که چقدر به اهداف خود نزدیکتر هستید. نسبت سهم خود را با سرمایه گذاری که انجام داده اید مقایسه کنید تا پیشرفت خود را درک کنید. نتایج تیمی را که در غرفه با آن کار کردید را مرور کنید تا در موقعیت‌های بعدی از آن استفاده کنید یا آن را اصلاح کنید. برای شرکت در نمایشگاه و یا مشاوره و ساخت غرفه به سایت آفندک مراجعه کنید.
چیزهای زیادی وجود دارد که می توانید به چک لیست نمایشگاه های تجاری خود اضافه کنید، اما اساس داشتن یکی از این موارد به ظاهر ساده است.

منبع: نمایشگاه افندک

دیدگاهتان را بنویسید