چگونه از شر احساسات منفی و استرس خلاص شویم؟

افراد می توانند از ترکیبی از عادات و الگوهای فکری برای رهایی از احساسات منفی و استرس استفاده کنند.

استراتژی هایی که استرس را در زندگی به حداقل می رساند و توانایی آنها را برای مقابله با استرسی که باید با آن کنار بیاورند افزایش می دهد.

عادات متعددی وجود دارد که می تواند انعطاف پذیری افراد را در برابر استرس افزایش دهد، از جمله مدیتیشن یا مراقبه، ورزش، تمرکز بر موارد مثبت و قرار گرفتن در حلقه افراد مثبت و حمایت کننده.

در حالی که شکل دادن به تاب آوری اجتناب ناپذیر در برابر استرس که در زندگی باید با آن روبرو شوید می تواند تأثیر زیادی در کمک به حفظ تعادل شما با وجود استرس داشته باشد، این به هیچ وجه تنها راه کاهش احساسات منفی و مدیریت استرس نیست.

همیشه ایده خوبی است که در صورت امکان عوامل استرس زا را حذف کنید.

ترک عادات خود ویرانگر یکی دیگر از راهبردهای مهم است.

شما حتی ممکن است از راه های افسردگی خود آگاه نباشید، بنابراین در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید برای تازه کردن روح و روان خود انجام دهید.

اجتناب از حسادت، نگرش‌های منفی، روابط سمی و سایر جنبه‌های منفی زندگی‌تان ممکن است در ابتدا دشوار به نظر برسد، اما وقتی شروع به تسلیم شدن کنید، به مرور زمان آسان‌تر و آسان‌تر می‌شود.

در اینجا برخی از عوامل استرس زا وجود دارد که ممکن است در آنها گرفتار شده باشید.

علاوه بر این، از چند راه حل اثبات شده برای از بین بردن آنها در زندگی خود آگاه خواهید شد.

  یمن بار دیگر به قلعه امارات و داعش حمله موشکی کرد

1. ببخشید و توهین را کنار بگذارید

همه ما توصیه ها و فواید زیادی در مورد بخشش و فواید آن شنیده ایم و احتمالاً اکثر مردم خود را کاملا بخشنده می دانند مگر اینکه کسی آنها را آزار دهد یا مرتکب اشتباهی شود.

همه ما می دانیم که بخشش می تواند رهایی بخش باشد، اما ممکن است متوجه نشویم که چقدر در دام رنجش و احساسات منفی گرفتار شده ایم، یا اصلاً نمی دانیم چگونه از شر رنجش خلاص شویم و از احساسات منفی و استرس خلاص شویم.

اگر فکر می کنید که آیا می توانید از خلاص شدن از خشم استفاده کنید، از خود بپرسید، آیا دائماً آنچه در گذشته اتفاق افتاده است را می جوید؟ آیا از اینکه جوان هستید عصبانی هستید زیرا نمی توانید کارهای مختلف انجام دهید یا از دیگران عصبانی هستید که کارهایی را که عمدا یا ناخواسته با شما انجام داده اند و تأثیر منفی روی شما گذاشته است؟

2. آشفتگی را از ذهن خود دور کنید

آیا تا به حال در یک اتاق کثیف (یا فضای کثیف دیگر) بوده اید و از این بهم ریختگی احساس خستگی کرده اید؟ وقتی در پایان یک روز طولانی به خانه می رسید و آیا اتاق خاصی دارید که در آن واقعاً احساس آرامش کنید، چه احساسی دارید؟

بسیاری از مردم نمی دانند که بهم ریختگی می تواند سطح استرس را بدتر کند.

اختلال باعث مشکلات زیادی می شود و همه آنها می توانند به عنوان یک عامل انرژی مخرب عمل کنند که باعث ایجاد استرس می شود، حتی اگر خودمان متوجه آن نباشیم.

  رئیسی تنها 7 روز فرصت دارد تا وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را معرفی کند

اگر شلوغی و شلوغی ذهن شما باعث استرس شما می شود، شاید وقت آن رسیده است که به اولویت بندی و ساده سازی فضای زندگی خود فکر کنید.

3. نسبت به خود یا دیگران نگرش منفی نداشته باشید

درست مانند توهین های کوچک، ممکن است از محدود کردن باورهای خود در مورد دیگران یا خودتان آگاه نباشید.

آیا متوجه شده اید که توانایی های خود را انکار می کنید، موفقیت های خود را دست کم می گیرید، حتی قبل از اینکه تلاش کنید، تصور کنید که نمی توانید کاری را انجام دهید، حتی کاری که واقعاً دوست دارید؟

در این زمینه، آیا متوجه شده اید که از موفقیت دیگران انتقاد می کنید زیرا پیروزی های آنها باعث می شود احساس کوچکی کنید، حتی اگر واقعاً بدانید که ایده شما لزوماً درست نیست؟ یاد بگیرید که الگوهای تفکر منفی و تحریفات شناختی را بشناسید و سپس آنها را تغییر دهید.

4. سعی کنید تلرانس ها را حذف کنید

در واقع، تحمل ها چیزهایی در زندگی ما هستند که انرژی ما را تخلیه می کنند و باعث استرس می شوند، اما ما با آنها زندگی می کنیم و حتی نمی دانیم که آنها کم کم سطح استرس را افزایش می دهند.

اگر برای درک عواملی که انرژی را از بین می‌برند و چیزهایی که صبر شما را تحت الشعاع قرار می‌دهند، وقت بگذارید، می‌توانید برنامه‌ای برای حذف آن‌ها در زندگی خود ایجاد کنید و استرس وصف ناپذیر را در این فرآیند از بین ببرید. قطعا ارزش انجام دادن دارد.

5. خیلی ساده و قاطعانه به ارتباطات سمی نه بگویید

  پرداخت 343 میلیارد ریال تسهیلات خسارت تاج

روابط ما می تواند به عنوان منابع قدرتمند برای مقابله با استرس یا به عنوان منابع موثر سطوح استرس عمل کند.

حتی شگفت آورتر، برخی از “دوستی ها” که متناقض، رقابتی منفی یا بی اعتماد هستند، می توانند استرس بیشتری نسبت به روابط خصمانه ایجاد کنند.

اگر در یک رابطه ناسالم، یک رابطه عاشقانه یا یک دوستی ساده هستید، تلاش برای ایجاد یک رابطه سالم تر راه خوبی برای کاهش استرس است.

اما اگر این روش جواب نداد، یادگیری تسلیم شدن و رها کردن زمان می تواند بسیار مفید باشد.

خلاص شدن از شر الگوهای استرس زا و جنبه های زندگی که باعث استرس شما می شود، آسان نیست، اما مطمئناً ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. و البته می‌تواند اعتیادآور باشد، به این معنی که وقتی شروع به کاهش استرس کنید، پیاده‌روی بقیه راه برای شما آسان‌تر خواهد بود.

می‌توانید هر چند وقت یک‌بار روی یک بعد تمرکز کنید، مثلاً برای چند هفته (یک بار در ماه برای شروع ایده‌آل است) و سپس وقتی احساس آرامش کردید، به بعد دیگری بروید.

در طول این فرآیند آگاه و با انگیزه باشید و به یاد داشته باشید که در نهایت ارزش تلاش برای رسیدن به آرامش بیشتر را دارد.

اگر برایتان سخت است که از شر احساسات منفی خلاص شوید تا از شر احساسات منفی و استرس خلاص شوید، دریافت کمک حرفه ای می تواند مفید باشد.

مراجعه به یک درمانگر، مشاور یا سایر متخصصان سلامت روان می تواند به شما کمک کند تا با احساسات منفی مقابله کنید و استرس را کاهش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید