کاهش قیمت خودرو با واردات و تعدیل عرضه و تقاضا

12771 خبر اولیه

به گزارش سرمقاله، منوچهر منطقی معاون حمل و نقل وزارت صمت در گفتگو با سلام صبح بخیر در شبکه سه سیما درباره تصمیم آزادسازی واردات خودرو اظهار داشت: از طرفی دیگر محدودیت ارزی وجود ندارد، چرا که داشتیم. افزایش صادرات داشتیم و تا سال گذشته 40 درصد افزایش صادرات داشتیم که محدودیت ارز برداشته شد.

وی افزود: بحث دوم به خواست سران قواست بود که برای دستیابی به وضعیت متعادل کیفیت و قیمت نوبت به طرح موضوع واردات خودرو در جهت تنظیم بازار و ارتقای کیفیت رسید. بر اساس این اصل، وزارت صمت با راهنمایی شخصی آقای وزیر در این زمینه تلاش زیادی کرده است تا قوانین را تنظیم و به دولت ارائه کند. اکنون می توان گفت که کلیات آن تصویب شده است.

با توجه به دو دهه اول، خودروها گران بودند، اما در آیین نامه جدید که علاوه بر دو دهک اول تعیین شده، دهک پایین نیز با مشوق های ویژه ای در نظر گرفته شده است که ممکن است دهک های پایین را پوشش دهد. دهک پایین

وی افزود: بحث دیگر نگاهی به صنعت خودرو بود، صنعت خودرو سه وظیفه اساسی دارد یکی خدمات پس از فروش است که به طور خاص در این زمینه به آن پرداخته می شود، نکته بعدی این بود که خودرو را فقط برای واردات وارد می کنیم. اما یکی از بحث هایی که بسیاری از کشورها از این موضوع استفاده می کنند که علاوه بر واردات، دانش و فناوری نیز منتقل می شود و موضوع بعدی ورود به عرصه خودروهای جدید و مدرن به ویژه خودروهای برقی است که در دنیا به خوبی پذیرفته شده است. .

  بازگشایی دانشگاه ها و مدارس اعلام شد

معاون صنعت حمل و نقل وزارت صمت افزود: نمی توانیم از منابع بانک مرکزی برای واردات خودرو به طور کامل استفاده کنیم، بنابراین پیشنهاد شد سرمایه گذاران در زنجیره ارزش خودروها چه در قطعات و چه در جلسات قطعه سازی مشارکت داشته باشند. و همچنین مشوق های صادراتی «این امکان برای کسانی که تعدادی محصول صادر می کنند در ازای صادرات با مجوز بانک مرکزی امکان پذیر شده است.

منطقی درباره حجم واردات و تاثیر کیفیت و قیمت بر محصولات داخلی اضافه کرد: به عنوان مثال بازار به 2 میلیون خودرو نیاز دارد اما خودروسازان یک و نیم میلیون خودرو تولید می کنند و برای رسیدن به تعادل بازار باید هم تولید داخل و هم صادرات تامین شود. به نیازهای جامعه رقم کاملاً به این بستگی دارد که چقدر تفاوت داریم و البته وقتی خودروسازان داخلی هم کیفیت و هم تیراژ را افزایش دهند، قطعاً می‌توان گفت که واردات محدودتری خواهیم داشت.

وی افزود: اگر عرضه و تقاضا متعادل شود قطعا این موضوع بر قیمت تاثیر می گذارد و پیش بینی ما این است که با شروع واردات و تداوم آن، قیمت ها به تدریج به سطح منطقی مورد انتظار مشتری نزدیک شود.

معاون صنعت حمل و نقل وزارت صمت درباره قرعه کشی هایی که ادامه می یابد یا خیر گفت: با توجه به نامتعادل بودن بازار خودرو، نکته مهم در قرعه کشی این است که نامزد بیش از تولید است و بخشی از خودرو کالای سرمایه ای محسوب می شود. ; پیش بینی می کنم تا پایان سال آینده همانطور که وزیر صمت گفت اکثر قرعه کشی ها لغو و حذف شود و به سمت کیفیت محصول، منطقی سازی قیمت و رفع نیاز مردم برویم.

  فروش نفت در سال 1401 چگونه افزایش یافت؟

منبع: رادیو

پایان /

دیدگاهتان را بنویسید